Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er invitert på reunion selvfølgelig samme tid som jeg er høygravid 🙈 har veldig lyst å delta på dette, men må reise 3 timer per vei og vet ikke hvordan formen blir som såpass høygravid (har født prematurt tidligere og da var jeg i fin form innen fødsel).

Ville dere reist på noe sånt som høygravid og en uke unna termin?

Anonymkode: 929c7...9c3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke, ikke med en prematur fødsel i bagasjen! 

Anonymkode: 3cfdf...5ce

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Absolutt ikke, ikke med en prematur fødsel i bagasjen! 

Jeg reiser selvfølgelig ikke hvis jeg har født før reunion 🙈

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Nop. Ikke når du har født prematurt tidligere 

Anonymkode: 0f164...583

AnonymBruker
Skrevet

Ikke når det er så tett på termin. 

Anonymkode: f9b31...13c

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg aldri i verden orket. Klarte knapt så vidt å krype ut i bilen da vi kjørte til sykehuset for igangsettelsen3 uker før termindato🙈

Anonymkode: a3317...e84

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det sykehus dit du skal? Kan du overnatte på hotell?

Anonymkode: 45d4c...75c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Nop. Ikke når du har født prematurt tidligere 

Anonymkode: 0f164...583

Reiser ikke hvis jeg føder prematurt igjen.

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ikke når det er så tett på termin. 

Anonymkode: f9b31...13c

Hvorfor?

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hadde jeg aldri i verden orket. Klarte knapt så vidt å krype ut i bilen da vi kjørte til sykehuset for igangsettelsen3 uker før termindato🙈

Anonymkode: a3317...e84

Åhh, var du veldig sliten? Jeg fødte i uke 36 sist så fikk ikke oppleve hvordan formen ville vært nærmere termin.

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Er det sykehus dit du skal? Kan du overnatte på hotell?

Anonymkode: 45d4c...75c

Ja er sykehus i nærheten. Har avtalt med venner om å kjøre sammen denne dagen i tilfelle fødselen skulle starte plutselig. Har mulighet å overnatte på hotell ja, men mulig jeg drar hjem tidligere på ettermiddag/kveld bare da det starter relativt tidlig.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er sykehus i nærheten ja. Hvis risiko for styrt fødsel, ta med mannen på hotell om du er redd han ikke rekker frem 

Anonymkode: 603dc...b8e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg reiste for øvrig på tur et par timer unna, sammen med barnefaren, en helg. Det var riktignok 1,5 mnd før termin, tok med fødebag i tilfelle. Rakk akkurat å komme hjem, før det bar inn på sykehus. Kunne like gjerne skjedd på reisen. Hadde tatt høyde for det med fødebag.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Reiser ikke hvis jeg føder prematurt igjen.

Det skjønner jo alle. Men fordi du har født prematurt før, så er sjansen større for at du gjør det igjen. Så fordi du har en historikk med prematur fødsel, virker det som en skikkelig dårlig idé å dra så tett opptil termin. 

Anonymkode: 3a310...4d8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg reiste for øvrig på tur et par timer unna, sammen med barnefaren, en helg. Det var riktignok 1,5 mnd før termin, tok med fødebag i tilfelle. Rakk akkurat å komme hjem, før det bar inn på sykehus. Kunne like gjerne skjedd på reisen. Hadde tatt høyde for det med fødebag.

Hvorfor kaller dere mannen/samboer for barnefar. Det høres så trist og upersonlig ut.

Anonymkode: 849a3...0b5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke reist tre timer uken før termin - og jeg reiser MYE! Men én måned før termin slutter all reisevirksomhet for meg. Da blir det å holde seg innen en time fra hjemmet/byen. Har styrtfødsler bak meg. Hadde dratt på Réunion om det var en måned før. Ikke en uke før. 

Anonymkode: de956...685

Skrevet

om formen er grei når dagen kommer ville jeg reist ja

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar 😊

AnonymBruker
Skrevet

Tror også jeg ville tatt med i beregning hvor raskt forrige fødsel gikk i tillegg til hva slags fødetilbud som er der hvor du skal. Jeg måtte føde på sykehus og bor 2,5 time unna med bil… Så dersom du er komfortabel med det, og det er sykehus hvor du skal så tenker jeg kanskje at det er greit å gå for det? Over termin reiste jeg også alene på overtidskontroll, men klart da reiste jeg jo til sykehuset så sånn sett ikke samme greia, men hadde likevel en plan med mannen om hva som skulle gjøres om fødsel starta.

Anonymkode: dc8fd...8bb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg reiser selvfølgelig ikke hvis jeg har født før reunion 🙈

Ts

Nei, ikke det jeg mente ;) Du har født prematurt før, og da har du litt høyere risiko for å føde prematurt igjen, og da ville det vært utelukket (for meg) å dra bort som høygravid .

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor kaller dere mannen/samboer for barnefar. Det høres så trist og upersonlig ut.

Anonymkode: 849a3...0b5

Fordi vi ikke er sammen lenger. Han er nå eksmann. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har en reunion også litt før termin som bare er et steinkast unna der jeg bor. Men orker ikke dra uansett for er dødssliten nå selv om det er 9 uker igjen til termin😅 Kan ikke se for meg det er særlig gøy å sitte eller gå rundt i timesvis med bekkensmerter og en enorm mage.  Så her er valget lett i alle fall. 3 timer unna hadde jeg i alle fall ikke vurdert en gang😅

Anonymkode: 2c296...026

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Fordi vi ikke er sammen lenger. Han er nå eksmann. 

Hvorfor ikke bare far? 

Anonymkode: c6a93...352

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...