AnonymBruker Skrevet 24. februar #21 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Oj, så lite folk her spiser... men spiser dere da veldig mange måltider per dag? Jeg spiser stort sett bare lunch og middag, så må ha ca 1000 kcal til lunch . Anonymkode: 4cd55...00d Jeg vet ikke om jeg er en av de du viser til. Jeg spiser stort sett bare to måltid om dagen. Slik jeg nevner over, og et måltid til i 19-tiden. I dag ble det to egg med avokado og grønnsaker til lunsj. Og skal spise rester av kylling med rotgrønnsaker senere i dag. Akkurat i dag var jeg ekstra sulten, så tok en rett-i-koppen suppe nå etter jobb. Passiv jobb, trener litt, lite hverdagsaktivitet. Så er det som skal til for at jeg er mett. Jeg kan veldig lite om kalorier, men tror jeg hadde gått opp ganske raskt om jeg spiste 2000 kalorier på en dag. Anonymkode: 10002...73f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #22 Del Skrevet 24. februar Varierer enormt. I dag har jeg ikke vært sulten, og spiste ingenting til lunsj. En kaffe latte da. Er fremdeles ikke sulten, sannsynligvis fordi jeg spiste mye takeaway i går. Jeg spiser aldri av plikt når jeg ikke er særlig sulten. Andre dager spiser jeg varmmat fra kantinen. Alt mulig. Noen dager har jeg med niste. Brødskiver eller salat eller middagsrester. Holder samme vekt selv om jeg spiser uregelmessig. Det jevner seg ut 😄 Anonymkode: ca9d6...368 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 24. februar #23 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg spiser stort sett også bare lunsj og middag, og kanskje en frukt som mellommåltid et par ganger i uka. Til lunsj kl 11 spiser jeg to grovbrødskiver med f.eks gulost og skinke, det holder i massevis selv om jeg da har fastet siden kl 19 dagen før. 1000 kalorier til lunsj hørtes vanvittig mye ut - selv jeg som løper ca 1 mil annenhver dag og ellers er veldig aktiv i hverdagen, kunne aldri tillatt meg så store mengder mat til lunsj hver dag. Jeg er forøvrig også «større» enn deg, med en BMI på rundt 22,5. Er 180 cm høy, så jeg har nok også relativt høy forbrenning (og trener som sagt mye). Gikk forøvrig ned rundt 20 kg for snart 20 år siden etter kostholdsomlegging, og har greid å holde meg der siden. Så jeg ville ha rast opp i vekt igjen hvis jeg skulle ha spist større lunsj (eller flere måltider) enn hva jeg gjør nå 😅 Anonymkode: 29f87...c08 Det er jo ikke det om man kun spiser to måltider om dagen. Vanlig kaloribehov for en voksen kvinne er vel rundt 2000 kalorier. Jeg vet ikke hvor mange kalorier jeg spiser til et hvert måltid, for jeg har aldri drevet og telt kalorier, men vet i alle fall at jeg spiser mye mer enn de som svarer her Har likevel alltid vært slank. Mistenker at mange skriver opp mindre enn de faktisk spiser i slike tråder. Alle tråder om hva folk spiser blir jo alltid dominert av folk som spiser som småfugler. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #24 Del Skrevet 24. februar Uanonym bruker skrev (12 minutter siden): Mistenker at mange skriver opp mindre enn de faktisk spiser i slike tråder. Alle tråder om hva folk spiser blir jo alltid dominert av folk som spiser som småfugler. Mange her har vært gjennom 2-3 fødsler. Og er godt i gang med overgangsalderen... Anonymkode: 10002...73f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 24. februar #25 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mange her har vært gjennom 2-3 fødsler. Og er godt i gang med overgangsalderen... Anonymkode: 10002...73f Jeg har også vært gjennom flere fødsler. Aldri hørt at det gir mindre behov for mat? At man kan få lavere forbrenning i overgangsalderen, vet jeg, men tviler på at alle som svarer i slike tråder er i overgangsalderen... Selvfølgelig godt mulig de spiser lite til lunsj og mye til middag og kvelds, da, slik at den totale mengden blir normal. Jeg foretrekker alltid motsatt, da jeg alltid er mer sulten ved lunsjtider enn kveldstid. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #26 Del Skrevet 24. februar Uanonym bruker skrev (1 time siden): Det er jo ikke det om man kun spiser to måltider om dagen. Vanlig kaloribehov for en voksen kvinne er vel rundt 2000 kalorier. Jeg vet ikke hvor mange kalorier jeg spiser til et hvert måltid, for jeg har aldri drevet og telt kalorier, men vet i alle fall at jeg spiser mye mer enn de som svarer her Har likevel alltid vært slank. Mistenker at mange skriver opp mindre enn de faktisk spiser i slike tråder. Alle tråder om hva folk spiser blir jo alltid dominert av folk som spiser som småfugler. Som jeg skriver i starten av innlegget mitt (som du siterer), så spiser jeg også kun to måltider om dagen - lunsj og middag. Men 1000 kalorier til lunsj hadde gjort at jeg hadde gått opp fortere enn svint, til tross for at jeg altså også er veldig aktiv. Jeg spiser nok rundt 1000 kalorier til middag, men til lunsj kan jeg ikke gå over 4-500 kalorier, da fyker vekten opp med en gang. Jeg har telt kalorier slavisk i tre år (for mange år siden nå), så jeg har veldig god oversikt over hvor mye kalorier jeg får i meg (og ikke minst hvor mye kalorier jeg «tåler» før vekten øker). Jeg blir ofte sjokkert over hvor mye mange folk spiser - og spesielt når jeg samtidig vet at de er vesentlig mindre aktive enn meg. Det er ikke rart det er fryktelig mye overvekt på alle kanter, tenker jeg. Anonymkode: 29f87...c08 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #27 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Oj, så lite folk her spiser... men spiser dere da veldig mange måltider per dag? Jeg spiser stort sett bare lunch og middag, så må ha ca 1000 kcal til lunch . Anonymkode: 4cd55...00d Jeg spiser mest til frokost. Spiser jeg mye til lunsj orker jeg ikke middag. Og hvis jeg ikke orker middag blir mannen sur, for han mener at vi må spise middag sammen hver dag. Vi hadde ikke middag hver dag da jeg vokste opp, og hvis vi hadde var det sjelden at hele familien spiste samtidig. Anonymkode: 13a64...a6b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 24. februar #28 Del Skrevet 24. februar Jeg spiser flere ganger om dagen. Middag blir ofte til lunsjtid. Sånn ca kl 14. Så blir det et lettere varmt måltid til kvelds. Jeg spiser stort sett ris eller nudler, sammen med grønnsaker og salat, og rene kjøtt eller fiskeprodukter. Ingen farse produkter hos meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 24. februar #29 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Som jeg skriver i starten av innlegget mitt (som du siterer), så spiser jeg også kun to måltider om dagen - lunsj og middag. Men 1000 kalorier til lunsj hadde gjort at jeg hadde gått opp fortere enn svint, til tross for at jeg altså også er veldig aktiv. Jeg spiser nok rundt 1000 kalorier til middag, men til lunsj kan jeg ikke gå over 4-500 kalorier, da fyker vekten opp med en gang. Jeg har telt kalorier slavisk i tre år (for mange år siden nå), så jeg har veldig god oversikt over hvor mye kalorier jeg får i meg (og ikke minst hvor mye kalorier jeg «tåler» før vekten øker). Jeg blir ofte sjokkert over hvor mye mange folk spiser - og spesielt når jeg samtidig vet at de er vesentlig mindre aktive enn meg. Det er ikke rart det er fryktelig mye overvekt på alle kanter, tenker jeg. Anonymkode: 29f87...c08 Det er mange som spiser mye, jeg tror jeg er langt fra dem som spiser mest, men jeg spiser som sagt mye mer enn de som er mest aktive med å svare på slike tråder her inne, og likevel har jeg alltid vært slank og holdt omtrent samme vekt siden jeg var 16-17 år (utenom graviditeter/barseltid) uten problemer. Så jeg synes det høres velig rart ut at du ikke kan spise mer enn 4-500 kalorier til lunsj uten å gå opp i vekt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #30 Del Skrevet 24. februar Uanonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er mange som spiser mye, jeg tror jeg er langt fra dem som spiser mest, men jeg spiser som sagt mye mer enn de som er mest aktive med å svare på slike tråder her inne, og likevel har jeg alltid vært slank og holdt omtrent samme vekt siden jeg var 16-17 år (utenom graviditeter/barseltid) uten problemer. Så jeg synes det høres velig rart ut at du ikke kan spise mer enn 4-500 kalorier til lunsj uten å gå opp i vekt. Selvfølgelig kan man det! Det handler om hvor mye man spiser ellers. Ikke bare ila dagen, men jevnt over. Jeg har svart før og i dag spiste jeg ingenting til frokost og lunsj, og ble først sulten kl. 18.00. Da spiste jeg litt middag med familien. Denne dagen isolert er like representativ for meg som gårsdagen da jeg spiste: To rundstykker med smør og ost til frokost. En stor takeaway til lunsj og middag. Litt chips og sjokolade. Ja, det er ubrukelig at folk prater om antall kalorier per enkeltmåltid. Er du normalvektig og holder vekten år etter år så spiser du akkurat nok. Uansett hva måltidene består av. Anonymkode: ca9d6...368 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #31 Del Skrevet 24. februar Uanonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg har også vært gjennom flere fødsler. Aldri hørt at det gir mindre behov for mat? At man kan få lavere forbrenning i overgangsalderen, vet jeg, men tviler på at alle som svarer i slike tråder er i overgangsalderen... Selvfølgelig godt mulig de spiser lite til lunsj og mye til middag og kvelds, da, slik at den totale mengden blir normal. Jeg foretrekker alltid motsatt, da jeg alltid er mer sulten ved lunsjtider enn kveldstid. Uansett årsak, og hva man har følt, eller reelt opplevd at endrer behovet for kalorier inn i løpet av livet. Hvorfor dette store behovet for å skrike ut om løgn? Det er vel noe i uttrykket om at kvinner er kvinner verst... Men hva med i alle fall forsøke å være et hyggeligere menneske i dette livet? Anonymkode: 10002...73f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 24. februar #32 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Uansett årsak, og hva man har følt, eller reelt opplevd at endrer behovet for kalorier inn i løpet av livet. Hvorfor dette store behovet for å skrike ut om løgn? Det er vel noe i uttrykket om at kvinner er kvinner verst... Men hva med i alle fall forsøke å være et hyggeligere menneske i dette livet? Anonymkode: 10002...73f Hva er det som er lite hyggelig med det jeg skrev i innlegget du siterte? Det var overhodet ikke ment sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #33 Del Skrevet 24. februar Uanonym bruker skrev (53 minutter siden): Det er mange som spiser mye, jeg tror jeg er langt fra dem som spiser mest, men jeg spiser som sagt mye mer enn de som er mest aktive med å svare på slike tråder her inne, og likevel har jeg alltid vært slank og holdt omtrent samme vekt siden jeg var 16-17 år (utenom graviditeter/barseltid) uten problemer. Så jeg synes det høres velig rart ut at du ikke kan spise mer enn 4-500 kalorier til lunsj uten å gå opp i vekt. Jeg tror mange har lavere forbrenning enn de tror - og jeg er 45, og dermed straks i overgangsalder (så har nok allerede fått litt lavere forbrenning allerede). Jeg VET dessverre at jeg går veldig raskt opp i vekt hvis jeg ikke holder meg til et strengt, kaloriregulert kosthold - jeg pleier å spise mer (ikke enorme mengder, men gjerne en is i ny og ne, både frokost og lunsj i tillegg til middag, kanskje et par glass vin i helgen etc) når jeg er på ferie, fordi jeg i utgangspunktet liker godt å kose meg med god mat og drikke. Men da går jeg veldig raskt opp i vekt - noe som synes både på vekten og på klærne mine. Og det til tross for at jeg også er veldig glad i aktiv ferie, med fotturer etc. Går heldigvis raskt ned igjen til normalvekten min når jeg er tilbake igjen på det normale kostholdet mitt - men det gjør jo samtidig at jeg vet at det ville gått fullstendig skeis hvis jeg skulle ha tillatt meg å spise det som mange anser som «normale mengder» hver eneste dag. Anonymkode: 29f87...c08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #34 Del Skrevet 24. februar Spiser to brødskiver eller ett rundstykke med ost, eller youghurt med litt havregryn og/eller valnøtter og eventuelt litt blåbær eller banan. Som oftest spiser jeg ikke frokost, kun kaffe. Så lunsj, middag og kvelds om middag er tidlig. Kan spise en halv neve nøtter eller lignende om jeg er sulten/trenger energi. Er slank, ikke fysen på mat hele tiden, blir fort ubehagelig mett. Anonymkode: dc779...d7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #35 Del Skrevet 24. februar Jeg er hjemmeværende pga sykdom, når mann og barn er på jobb/skole spiser jeg frukt eller ingenting. Men når de er hjemme spiser vi sen frokost/ lunsj. ofte baguetter med egg og annet godt pålegg. Vafler, pannekaker, parante med egg, knekkebrød, osv . Anonymkode: 36317...1eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #36 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Mange her har vært gjennom 2-3 fødsler. Og er godt i gang med overgangsalderen... Anonymkode: 10002...73f Tja, jeg har født et barn (bare ett da), er i overgangsalder og har lavt stoffskifte, men jeg beveger meg da. Trener ordentlig nesten hver dag, og de dagene jeg ikke trener gjør jeg noe yoga eller tar litt pullsups og sånt smått, og har hund som jeg går tur med, hest som skal trenes, turner og herjer med ungen, og er generelt lite stillesittende. Er ganske liten og nett, men trenger altså mye mat, ca 2700 for å ikke gå ned fra mine 52 kilo i følge melk.no sin kalkulator for å beregne kaloribehov. Jeg teller ikke kalorier men det høres riktig ut. Anonymkode: 4cd55...00d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #37 Del Skrevet 25. februar Spiser frokost og lunsj i ett, det er tre knekkebrød (som regel med cottage cheese og syltetøy uten sukker eller avokado og kyllingpålegg), kanskje et eple eller en gulrot ved siden av. Anonymkode: 20573...272 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #38 Del Skrevet 25. februar Har 2 knekkebrød med hvitost som jeg fordeler ujevnt mellom frokost og lunsj. Anonymkode: ec59a...b2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #39 Del Skrevet 25. februar Uanonym bruker skrev (11 timer siden): Hva er det som er lite hyggelig med det jeg skrev i innlegget du siterte? Det var overhodet ikke ment sånn. Å beskylde alle som sier at de spiser lite for løgn. Anonymkode: 10002...73f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #40 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tja, jeg har født et barn (bare ett da), er i overgangsalder og har lavt stoffskifte, men jeg beveger meg da. Trener ordentlig nesten hver dag, og de dagene jeg ikke trener gjør jeg noe yoga eller tar litt pullsups og sånt smått, og har hund som jeg går tur med, hest som skal trenes, turner og herjer med ungen, og er generelt lite stillesittende. Er ganske liten og nett, men trenger altså mye mat, ca 2700 for å ikke gå ned fra mine 52 kilo i følge melk.no sin kalkulator for å beregne kaloribehov. Jeg teller ikke kalorier men det høres riktig ut. Anonymkode: 4cd55...00d Da er du på et helt annet sted enn mange av oss 😅 Ingen dyr. Kjører fra garasje kjemme til garasje på jobb. Innom treningssenteret tre ganger i uka, en og annen kveldstur eller skitur. Har ikke peiling på kalorier og slikt, og aner heller ikke hva jeg veier utover at jeg er ganske fornøyd. Men kan lett se for meg at du med dette aktivitetsnivået forbrenner temmelig mye mer enn meg. Anonymkode: 10002...73f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå