Ava Adore Skrevet 9. mars 2006 #1 Skrevet 9. mars 2006 Ok, sett at x kjøper en leilighet og overfører bruksrett til deg. Noen som vet hva det innebærer? Takk for svar! Ava Adore
Shea Skrevet 9. mars 2006 #2 Skrevet 9. mars 2006 x står som eier og du har lov til å bruke leiligheten i stede for/ i tillegg til x. Eks 1. Her MM. arver en hytte fra bestemor med betingelse i tinglysning/arvepapirer at alle bestemors barn og barnabarn skal ha bruksrett. I teorien så sitter da MM med alle kostnadene om dem ikke blir enig med andre arvinger om å dele dem, men alle skal ha mulighet til å bruke hytta. Eks 2. En skogsvei blir lagt gjennom skogen og da går den over flere veier. For å få det til blir det bruksrett på den veien for alle eiere av eiendom som denne veien berører.
Ava Adore Skrevet 9. mars 2006 Forfatter #3 Skrevet 9. mars 2006 (endret) Ok, takk for svar! Er det noen juridiske forpliktelser eller "ulemper" med dette? Endret 9. mars 2006 av Ava Adore
Shea Skrevet 9. mars 2006 #4 Skrevet 9. mars 2006 Forpliktelser du da påtar deg kan være: - Borettslagets vedtekter - Det som står oppført i leiekontrakt / avtalen mellom eier og deg som har bruksrett. De forpliktelser du kan måtte påta deg skal være spesifisert i en kontrakt som jeg på det sterkeste annbefaler deg å få. Pass på at det er informert om kommunale avgifter i kontrakten. Er dem inkludert i husleien eller kommer dem i tillegg. Annbefaler deg å ta en titt på div. husleiekontrakter og i loven for å se hva som er lov eller ikke. Noen huseiere kan finne på å kreve mer enn loven sier, og går du da skriftlig inn i en slik kontrakt uten å ha undersøkt først blir du bunnet til den kontrakter selv om den gir deg dårligere vilkår. Vanskelig å si hva slags ulemper som kan være. Det er alt etter som hva saken gjelder. Vil du skrive mer om saken eller sende meg en Pm så kan jeg svare nærmere.
Ava Adore Skrevet 10. mars 2006 Forfatter #6 Skrevet 10. mars 2006 Ok, det er ikke 100% avgjort ennå. Sender deg en pm dersom det blir noe av og jeg har flere spørsmål Ava Adore
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå