jukkapalme Skrevet 23. februar #21 Del Skrevet 23. februar NoaideBiehtar skrev (13 minutter siden): 2-5 dagers leveringstid var vanlig for 10 år siden, men ikke nå lenger. Nå må alt innom terminalen på Lørenskog, selv om nettbutikken du bestiller fra ligger i samme kommune som du bor i. I tillegg leverer posten bare 2-3 dager i uka, så er pakken liten går det noen dager ekstra der. Om posten så finner ut at pakken ikke passer i postkassen likevel går det noen dager til før de får den i post i butikk. I tillegg er det mange nettbutikker som bruker en uke eller mer bare på å sende varen. Jeg er også drittlei netthandel av denne grunn, for det tar så enormt lang tid sammenlignet med før i tida. Ts - min erfaring er at handel via Finn går kjappest. Gode selgere sender dagen etter, og Helt Hjem er ikke like tregt som posten. Og selv om jeg bor i en av Norges største byer må jeg altså ofte ty til netthandel. Da vi trengte skisko fikk vi ikke tak i rett størrelse (når det først er snø her skal ALLE ha skisko samtidig), samme gjaldt skøyter. De fysiske butikkene har også begrenset utvalg, sist jeg handlet på nett skulle jeg ha en 2XU tights som ingen av butikkene her hadde i min størrelse. Hm, hos meg går det stort sett på 2-5 dager og jeg handler MYE på nett. Handler 90% av klær, sminke, hudpleie osv på nett. Posten leverer pakker hver dag mandag til fredag, men sendes pakkene som brev er det riktig at de bare kommer 2-3 dager i uka. Hos meg kommer pakken på post i butikk samme dag litt utpå ettermiddag/tidlig kveld om den ikke har plass i postkassa. Bor på et middels tettsted. Så kommer nok mye an på hvor man bor. Tar nok noen dager å få pakken på posten om man bor i by, det gjorde det allerede da jeg flyttet fra Oslo for 23 år siden. Hvilke butikker bruker en uke på å sende varen? Det er jo utrolig treigt! Eneste jeg har opplevd det er Cubus og Bikbok om de har 40%, men da er det jo ekstra pågang og det pleier de å sende mail om. Her er helt hjem ekstremt treige, så de bruker jeg aldri. Var veldig raske før, men så skjedde det noe og sist gang brukte de 2 uker på å levere to pakker. Måtte «true» med Forbrukerrådet for å få pakkene mine. Da kom de med en gang, gitt 😂 så aldri mer helt hjem her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #22 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg kjenner også jeg lurer på hvor i all verden TS bor men det er nok mange steder som treffer denne beskrivelsen.. For eksempel Innhavet i Hamarøy kommune 😝 der Fauske vel er nærmeste sted å reise til som tar bortimot to timer over noen ruskete fjelloverganger, og har de ikke det du trenger der må du til Bodø som er ytterligere 50 minutter unna liksom.. og det er klart det er tungvindt å kjøre tre timer en vei for å handle noe man trenger.. Og posten leveres hva, tre dager en uke og to dager neste? Anonymkode: e4aab...e22 Har de ikkje postombering kvar dag!?? :0 Anonymkode: 108f7...04f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #23 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Har de ikkje postombering kvar dag!?? :0 Anonymkode: 108f7...04f Det er det ingen husstander i Norge som har lenger. Alle har omdeling tre ganger ene uken og to ganger den neste. Anonymkode: e56bc...045 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #24 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det er det ingen husstander i Norge som har lenger. Alle har omdeling tre ganger ene uken og to ganger den neste. Anonymkode: e56bc...045 Pakker er vel fortsatt hver dag? Anonymkode: 9537e...bd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #25 Del Skrevet 23. februar Da vi bodde nordpå for få år siden, måtte vi regne med over en uke (mer enn fem virkedager) på pakker etter at de var sendt. Ang å handle på nett, det må vi også. Utvalget på det såkalte kjøpesentret er jo elendig, eller på begge to som er. Det er kun hm og cubus som ikke er rene kjerringbutikker når det kommer til klær. Når man da er av typen som ikke kjøper plastikklær, er utvalget meget begrenset i fysisk butikk. Handler derfor så godt som alt av klær på nett. Anonymkode: 03781...9e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #26 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Pakker er vel fortsatt hver dag? Anonymkode: 9537e...bd9 Ja, pakker leveres uavhengig av pistombæringen. Anonymkode: 3f198...9ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #27 Del Skrevet 23. februar Helt enig med deg TS. Jeg liker ikke handle på nett, jeg opplever det så styrete. Men der er vi nok forskjellige med de fleste her. Mye bedre kjøre til butikkene, se, kjenne, prøve, kjøp eller ikke kjøp, rett størrelse med en gang. Dessverre er det mer og mer man ikke får tak i i butikk da varen kun er på nett. Synes denne utviklingen er trist, ødelegger bymiljøet og den menneskelige kontakten ved å gå i butikker. Anonymkode: 14e1c...939 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #28 Del Skrevet 24. februar Jeg er enig med TS. Det er så mye tilgjengelig at butikkene må være svært selektive på hva de tar inn for å være sikre på at de ikke brenner inne med varene. Derfor har utvalget i butikk aldri vært dårligere etter min mening. Butikkene fører som oftest bare "trend-plagg" i nøye utvalgte farger og størrelser som de vet blir solgt i løpet av kort tid, og hvis man vil ha noe annet er det netthandel som gjelder. Anonymkode: 10835...dfc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #29 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Pakker er vel fortsatt hver dag? Anonymkode: 9537e...bd9 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ja, pakker leveres uavhengig av pistombæringen. Anonymkode: 3f198...9ea Nei, her jeg bor kommer pakker sammen med annen post. Så to dager en uke og tre dager den neste. Unngår derfor posten så langt det lar seg gjøre på grunn av denne unødvendige forsinkelsen. Det beste er pakkeboks. Anonymkode: 9e49d...56b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #30 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Da vi bodde nordpå for få år siden, måtte vi regne med over en uke (mer enn fem virkedager) på pakker etter at de var sendt. Ang å handle på nett, det må vi også. Utvalget på det såkalte kjøpesentret er jo elendig, eller på begge to som er. Det er kun hm og cubus som ikke er rene kjerringbutikker når det kommer til klær. Når man da er av typen som ikke kjøper plastikklær, er utvalget meget begrenset i fysisk butikk. Handler derfor så godt som alt av klær på nett. Anonymkode: 03781...9e9 Vi bor nordpå, ja. Det rare er at i en landsdel der det er kalt som fy, så er det svært lite utvalg i varme klær for barn, utenom ytterklærne. Anonymkode: d14d5...8fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #31 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ja, pakker leveres uavhengig av pistombæringen. Anonymkode: 3f198...9ea Her leveres ingen pakker på døra. Man må til et kjøpesenter/butikk og hente selv. Anonymkode: d14d5...8fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #32 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (20 timer siden): Før hadde vi stort utvalg i forskjellige klær i fysiske butikker, og det å kjøpe klær og sko, særlig til barn, var lettvint og raskt. Nå må nesten alt bestilles på nett, og det er bare styr. Selvfølgelig er det slik at størrelse 38 hos ett merke ikke er det samme som størrelse 38 hos et annet merke. To av barna er vare for mye av ull, og må ha ull som ikke klør. De driver med utendørsidrett i kulda (skiskyting og hundekjøring), de vokser, så det går mye ull, for å si det sånn. Ull må derfor kjennes på eller prøves. Dette nettstyret betyr at man først må vente en evighet på at pakken kommer frem, så er det plutselig feil størrelse, eller ull som klør. Da må man styre med retur, bestille på nytt osv. Midt i tidsklemma med jobb, barn, aktiviteter, husarbeid osv er dette er unødvendig belastning. Hvordan gjør dere det med alle returer og 3 ukers ventetid på pakka, når behovet har meldt seg NÅ? Anonymkode: d14d5...8fd Drar dit de har i butikk Anonymkode: ef87d...758 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #33 Del Skrevet 24. februar TS jeg er enig og jeg har tenkt på det samme lenge. Og jeg bor i Oslo! Jeg har alle butikker og kjøpesentre her men det er alltid utsolgt for størrelser og modeller. Den ene gangen skulle jeg bare ut og handle to par barnevotter. Et par til jente 2 år og et par til en gutt på 4 år. Enkle krav da jenta ville ha rosa og gutten - alle farger bare Ikke svart (han ser på mørke mørkeblå som svart ja). Jeg måtte innom 5 butikker og brukte totalt en og halv time før jeg fikk kjøpt det, jeg ble jo utslitt 😂 Men å kjøpe det på nettet er ikke noe enklere. Som f.eks. Hestra har størrelser som 6,7,8 - hva betyr disse tallene? Hvorfor har jeg et par votter i størrelse 7 som passer meg, også har jeg et par votter der det står 8, og disse er mindre enn andre votter der det står 6 på, og er for små for min datter på 8 år? Mens de med 6 passer? 🙄 men om jeg kjøper Stormberg (tror jeg men mulig det var en annen merke) så har de barnevotter i størrelser S, M og L - hva betyr disse størrelser i barnevotter? Hvorfor er det ingen forklaring å google seg frem til å finne ut av det? 😂 . Jeg blir av og til så utmattet av slik at jeg begynner å lure på om det er jeg som er dum eller er det et system som ikke funker? Anonymkode: ebdde...c48 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #34 Del Skrevet 25. februar Hvorfor må alt kjøpes på nett ? Det er uforståelig for meg. Her er det jo bare å dra til et kjøpesenter eller en butikk i sentrum og handle både klær og sko. Dessuten så skal en helst prøve skoene en kjøper til barn først. Men bor du et sted på bygda med lang avstand til butikk,er det forståelig at du handler på nett. Anonymkode: 04417...19a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #35 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (På 23.2.2025 den 12.03): Før hadde vi stort utvalg i forskjellige klær i fysiske butikker, og det å kjøpe klær og sko, særlig til barn, var lettvint og raskt. Nå må nesten alt bestilles på nett, og det er bare styr. Selvfølgelig er det slik at størrelse 38 hos ett merke ikke er det samme som størrelse 38 hos et annet merke. To av barna er vare for mye av ull, og må ha ull som ikke klør. De driver med utendørsidrett i kulda (skiskyting og hundekjøring), de vokser, så det går mye ull, for å si det sånn. Ull må derfor kjennes på eller prøves. Dette nettstyret betyr at man først må vente en evighet på at pakken kommer frem, så er det plutselig feil størrelse, eller ull som klør. Da må man styre med retur, bestille på nytt osv. Midt i tidsklemma med jobb, barn, aktiviteter, husarbeid osv er dette er unødvendig belastning. Hvordan gjør dere det med alle returer og 3 ukers ventetid på pakka, når behovet har meldt seg NÅ? Anonymkode: d14d5...8fd Du ser på str guide, tar mål av barnas fot så ser du hva som kan passe på akkurat den butikken. Har aldri bommet med det. Bambusull klør lite Anonymkode: e01c7...85a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #36 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (På 23.2.2025 den 15.39): 🙋♀️ her jeg bor har vi ikke lengre skobutikk, leketøysbutikk, bilforhandlere (vi hadde tre før), håndarbeidsbutikk, hobbybutikk eller jernvarebutikk lengre. Fra å ha tre banker bare her i sentrum i tillegg til flere oppi dalen er det nå bare en igjen, selvsagt kontantløs og nå også uten mulighet for valuta uttak. Så mao: ingen penger å få tak i med mindre du tar ut i butikk (og det liker de så godt 🤪). Har du gidd til å kjøre 30 min for å ta ut eller sette inn penger...? Det vi har er 3 frisører, 3 matvarebutikker, europris, sportsbutikk som stort sett driver til lokalsporten (kun bestillingsvare til idrettslaget osv), to blomsterbutikk og to byggevarekjeder. Vi har to klesbutikker til voksne, den til barn legger snart ned. Veldig lite vareutvalg og elendige priser. Tilbud? Hva er det? Tilbudspris er ofte lik pris(eller høyere) på nett. For oss som ikke har egne merker men som handler det vi trenger billigst mulig og på tilbud så blir det som ts skriver, retur og bomkjøp i fleng. Men klart om dere bare går med hoka sko og bytter ut det ene paret ut med en annen som er helt lik i samme størrelse så ser jeg det er greit for deg, men min gutt vokser plutselig 3 størrelser i løpet av en sesong og da er det mye gjetting. I tillegg har han lange smale føtter så det er ikke alt som passer like bra, det MÅ passes på foten. Søster og jeg har brede føtter med høy vrist, det er ofte enklere å gjette når det gjelder oss.. Forstått du ikke akutt behov? Har du ikke aktive barn? Plutselig spjæret guttungen hele skrævet på vinterdressen =akutt behov for ny. Jeg hadde heldigvis en reserve. Så jeg lappet dressen... bare for at han spjæret hull i kneet.. jauda.. denne dressen er død. I likhet med vinterskoene han slet hull i bunnen av (hvordan han klarte det aner ikke jeg, men det var hull rett igjennom). Så, ja... akutt behov for vintersko oppstod.. eller hva med i høst når ingen regnvær passet lengre og det pøsregnet hele måneden? Har du ikke barn du kanskje? Anonymkode: 8844f...d7d Jeg tror vi bor på samme plass? Sørlandet? Anonymkode: 7fc73...f2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå