AnonymBruker Skrevet 23. februar #1 Del Skrevet 23. februar Før hadde vi stort utvalg i forskjellige klær i fysiske butikker, og det å kjøpe klær og sko, særlig til barn, var lettvint og raskt. Nå må nesten alt bestilles på nett, og det er bare styr. Selvfølgelig er det slik at størrelse 38 hos ett merke ikke er det samme som størrelse 38 hos et annet merke. To av barna er vare for mye av ull, og må ha ull som ikke klør. De driver med utendørsidrett i kulda (skiskyting og hundekjøring), de vokser, så det går mye ull, for å si det sånn. Ull må derfor kjennes på eller prøves. Dette nettstyret betyr at man først må vente en evighet på at pakken kommer frem, så er det plutselig feil størrelse, eller ull som klør. Da må man styre med retur, bestille på nytt osv. Midt i tidsklemma med jobb, barn, aktiviteter, husarbeid osv er dette er unødvendig belastning. Hvordan gjør dere det med alle returer og 3 ukers ventetid på pakka, når behovet har meldt seg NÅ? Anonymkode: d14d5...8fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #2 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Før hadde vi stort utvalg i forskjellige klær i fysiske butikker, og det å kjøpe klær og sko, særlig til barn, var lettvint og raskt. Nå må nesten alt bestilles på nett, og det er bare styr. Selvfølgelig er det slik at størrelse 38 hos ett merke ikke er det samme som størrelse 38 hos et annet merke. To av barna er vare for mye av ull, og må ha ull som ikke klør. De driver med utendørsidrett i kulda (skiskyting og hundekjøring), de vokser, så det går mye ull, for å si det sånn. Ull må derfor kjennes på eller prøves. Dette nettstyret betyr at man først må vente en evighet på at pakken kommer frem, så er det plutselig feil størrelse, eller ull som klør. Da må man styre med retur, bestille på nytt osv. Midt i tidsklemma med jobb, barn, aktiviteter, husarbeid osv er dette er unødvendig belastning. Hvordan gjør dere det med alle returer og 3 ukers ventetid på pakka, når behovet har meldt seg NÅ? Anonymkode: d14d5...8fd Jeg lurer jo litt på hvor du bor 😅. De fleste har vel et kjøpesenter innenfor et par timers kjøring unna. Så hvis alt er så vanskelig og det i tillegg haster, så hadde jeg nok tatt med meg ungene og kjørt en tur. Føler at du gjør alt verre enn det faktisk er. Anonymkode: e56bc...045 21 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #3 Del Skrevet 23. februar Det finnes vel ingen steder i dette landet som har dårligere utvalg nå enn for 20-30 år siden. Men mulighetsrommet på nett har blitt veldig mye større. Man har jo sine merker man kjenner, både kvalitet og størrelser. Som regel treffer jeg godt. Og en retur er raskt gjort. Forstår imidlertid ikke dette med akutt behov? Med mindre dere roter bort ting. Man vet jo at høsten kommer, og hva arnet trenger nytt av. Anonymkode: 9cd70...30c 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #4 Del Skrevet 23. februar Hvis du vet om et merke som kan brukes av barna så er det vel bare fortsette med dette merket ? Er man usikker på størrelse så bestill to ulike og send den andre i retur. Mange har uansett gratis retur. Ser ikke helt problemet altså Anonymkode: ccaad...c6c 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #5 Del Skrevet 23. februar Da kjørte vi oss en tur. Bor på en liten plass og det er begrenset hva de har. Så jeg måtte kjøre nesten to timer til det. Var fine turer det. Dro rett etter jobb. Hjem kanskje rett etter legge tid. Klarte jeg å vente noen dager så tok vi det på en lørdag. Anonymkode: e52fb...dfb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 23. februar #6 Del Skrevet 23. februar (endret) Vente en evighet på at pakken kommer frem? Hvor i all verden bor du, egentlig? Jeg kjøper det meste av klær på nett og det tar sjelden mer enn 2-5 dager. Har ikke opplevd 3 ukers ventetid på pakken siden 1998 da postordre fortsatt var en greie og jeg bestilte noe klær fra en svensk butikk på postordre. Det pleier å stå om plagget eller skoene er store eller små i størrelsen, så svært sjelden jeg må returnere. Står også hva slags materiale der er i. Ang ull som ikke klør, merinoull av god kvalitet klør ikke. Endret 23. februar av jukkapalme 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 23. februar #7 Del Skrevet 23. februar Skjønner heller ikke helt problemet. Vi bor på et knøttlite sted, men har butikker til å kjøpe det man trenger. Og HELDIGVIS finnes netthandel, da får man tak i de spesielle klærne og skoene ungene trenger uten å måtte hamstre på ferie. Her finner vi merker vi liker også kjøper vi det videre i størrelsene. 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #8 Del Skrevet 23. februar Jeg kjenner også jeg lurer på hvor i all verden TS bor men det er nok mange steder som treffer denne beskrivelsen.. For eksempel Innhavet i Hamarøy kommune 😝 der Fauske vel er nærmeste sted å reise til som tar bortimot to timer over noen ruskete fjelloverganger, og har de ikke det du trenger der må du til Bodø som er ytterligere 50 minutter unna liksom.. og det er klart det er tungvindt å kjøre tre timer en vei for å handle noe man trenger.. Og posten leveres hva, tre dager en uke og to dager neste? Anonymkode: e4aab...e22 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #9 Del Skrevet 23. februar Jeg bor i Oslo, og skjønner problemet… Dvs, det er jo relativt bra butikkutvalg, som regel slipper jeg nettkjøp. Da barna var små, testet jeg det, men fant fort ut at det var tidkrevemde og slitsomt. Endelig har man fått anledning til å hente den pakken - så må halvparten returneres og man må finne enda en dag med tid til å få sendt den igjen…. Anonymkode: b38ee...b71 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 23. februar #10 Del Skrevet 23. februar Personlig synes jeg det er tusen ganger mer slitsomt å reise til butikken. Og det er sikkert 15 år siden jeg ble lei av at de alltid var utsolgt for alle de vanligste størrelsene, så det er ikke noe nytt fenomen. Å reise fra butikk til butikk med uforrettet sak og kaste bort uhorvelige mengder med tid uten å løse problemet man skulle løse, er virkelig noe jeg er glad jeg sjelden må gjøre lenger. Netthandel gir meg anledning til å lete etter rett merke og størrelse i alle butikkene, og så lenge man er ute i god tid før man trenger ting, er det ikke så farlig med litt leveringstid. Men det er jo så klart en vanesak, det er lettere når man netthandler mye og vet hvilke butikker som er greie. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #11 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg kjenner også jeg lurer på hvor i all verden TS bor men det er nok mange steder som treffer denne beskrivelsen.. For eksempel Innhavet i Hamarøy kommune 😝 der Fauske vel er nærmeste sted å reise til som tar bortimot to timer over noen ruskete fjelloverganger, og har de ikke det du trenger der må du til Bodø som er ytterligere 50 minutter unna liksom.. og det er klart det er tungvindt å kjøre tre timer en vei for å handle noe man trenger.. Og posten leveres hva, tre dager en uke og to dager neste? Anonymkode: e4aab...e22 Men de som bor på sånne steder som du viser til, de klager aldri. De innretter seg etter det livet og samfunnet har å tilby og er fornuftige og handler før behovet er akutt 😃 Anonymkode: e56bc...045 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 23. februar #12 Del Skrevet 23. februar Jeg lurer også på hvor du bor hen. Er det ikke bare å enten gå til et kjøpesenter/butikk og kjenne på plagget der, eller eventuelt finne seg et favorittmerke og kjøpe det igjen og igjen på nettet? Det siste gjør jeg med ullstrømpebukser (for å ta et eksempel). Det verste jeg vet er å måtte dra meg inn i butikker og begynne å lete. Nettet gjør det jo veldig enkelt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #13 Del Skrevet 23. februar Jeg synes det er mer lettvindt å kunne shoppe klær fra sofaen mens jeg ser på tv. Så kommer de på døra eller så plukker jeg opp pakken butikken når jeg uansett skal innom å handle. Så kan jeg prøve hjemme på en dag jeg er avslappet, og gå litt rundt for å se hvordan det sitter på, og prøve sitte ned og reise meg, og slikt... Hvis noe må returneres så tar jeg det med på neste handletur. Jeg synes iallefall det er mer tungvindt måtte kjøre/gå mellom ulike klesbutikker for å prøve klærne i ett trangt prøverom med grusomt lys. Anonymkode: 85434...4bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #14 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Før hadde vi stort utvalg i forskjellige klær i fysiske butikker, og det å kjøpe klær og sko, særlig til barn, var lettvint og raskt. Nå må nesten alt bestilles på nett, og det er bare styr. Selvfølgelig er det slik at størrelse 38 hos ett merke ikke er det samme som størrelse 38 hos et annet merke. To av barna er vare for mye av ull, og må ha ull som ikke klør. De driver med utendørsidrett i kulda (skiskyting og hundekjøring), de vokser, så det går mye ull, for å si det sånn. Ull må derfor kjennes på eller prøves. Dette nettstyret betyr at man først må vente en evighet på at pakken kommer frem, så er det plutselig feil størrelse, eller ull som klør. Da må man styre med retur, bestille på nytt osv. Midt i tidsklemma med jobb, barn, aktiviteter, husarbeid osv er dette er unødvendig belastning. Hvordan gjør dere det med alle returer og 3 ukers ventetid på pakka, når behovet har meldt seg NÅ? Anonymkode: d14d5...8fd Hæ? Må??? Vi kjøper da fortsatt klær i klesbutikker og sportsbutikker og utvalget er vel som før? Der kan vi til og med prøve de. Unntatt undertøy så klart. Det minsker sjansen for bomtur og bomkjøp. Det eneste som har forandret seg de siste årene er at jeg oftere kjøper hos Fretex-butikker. Anonymkode: baeb0...31d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #15 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Før hadde vi stort utvalg i forskjellige klær i fysiske butikker, og det å kjøpe klær og sko, særlig til barn, var lettvint og raskt. Nå må nesten alt bestilles på nett, og det er bare styr. Selvfølgelig er det slik at størrelse 38 hos ett merke ikke er det samme som størrelse 38 hos et annet merke. To av barna er vare for mye av ull, og må ha ull som ikke klør. De driver med utendørsidrett i kulda (skiskyting og hundekjøring), de vokser, så det går mye ull, for å si det sånn. Ull må derfor kjennes på eller prøves. Dette nettstyret betyr at man først må vente en evighet på at pakken kommer frem, så er det plutselig feil størrelse, eller ull som klør. Da må man styre med retur, bestille på nytt osv. Midt i tidsklemma med jobb, barn, aktiviteter, husarbeid osv er dette er unødvendig belastning. Hvordan gjør dere det med alle returer og 3 ukers ventetid på pakka, når behovet har meldt seg NÅ? Anonymkode: d14d5...8fd I all verden Hvor bor du i verden? På Hardangervidda uten vei og bil? Jeg trodde det her var snakk om et funksjonshemmet menneske som ikke kom seg ut av døra og måtte ha klær og alt annet brakt på døra. Dette er bare galskap, eller dumhet?, ingen i Norge bor slik til at alt må bestilles via nettet. Generelt bruker heller ikke pakker 3 uker på å komme frem, men unntak kan forekomme for eksempel i tilknytning til black friday ol. Synes ts skal ta og skrive hi på nytt, og moderere seg til litt mer fakta og forklare hvor i Gokk hun bor, fordi hi slik det nå står oppfattes bare som kraftig overdrevet, kanskje for å få oppmerksomhet? Anonymkode: 18777...eb6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #16 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Det finnes vel ingen steder i dette landet som har dårligere utvalg nå enn for 20-30 år siden. Men mulighetsrommet på nett har blitt veldig mye større. Man har jo sine merker man kjenner, både kvalitet og størrelser. Som regel treffer jeg godt. Og en retur er raskt gjort. Forstår imidlertid ikke dette med akutt behov? Med mindre dere roter bort ting. Man vet jo at høsten kommer, og hva arnet trenger nytt av. Anonymkode: 9cd70...30c 🙋♀️ her jeg bor har vi ikke lengre skobutikk, leketøysbutikk, bilforhandlere (vi hadde tre før), håndarbeidsbutikk, hobbybutikk eller jernvarebutikk lengre. Fra å ha tre banker bare her i sentrum i tillegg til flere oppi dalen er det nå bare en igjen, selvsagt kontantløs og nå også uten mulighet for valuta uttak. Så mao: ingen penger å få tak i med mindre du tar ut i butikk (og det liker de så godt 🤪). Har du gidd til å kjøre 30 min for å ta ut eller sette inn penger...? Det vi har er 3 frisører, 3 matvarebutikker, europris, sportsbutikk som stort sett driver til lokalsporten (kun bestillingsvare til idrettslaget osv), to blomsterbutikk og to byggevarekjeder. Vi har to klesbutikker til voksne, den til barn legger snart ned. Veldig lite vareutvalg og elendige priser. Tilbud? Hva er det? Tilbudspris er ofte lik pris(eller høyere) på nett. For oss som ikke har egne merker men som handler det vi trenger billigst mulig og på tilbud så blir det som ts skriver, retur og bomkjøp i fleng. Men klart om dere bare går med hoka sko og bytter ut det ene paret ut med en annen som er helt lik i samme størrelse så ser jeg det er greit for deg, men min gutt vokser plutselig 3 størrelser i løpet av en sesong og da er det mye gjetting. I tillegg har han lange smale føtter så det er ikke alt som passer like bra, det MÅ passes på foten. Søster og jeg har brede føtter med høy vrist, det er ofte enklere å gjette når det gjelder oss.. Forstått du ikke akutt behov? Har du ikke aktive barn? Plutselig spjæret guttungen hele skrævet på vinterdressen =akutt behov for ny. Jeg hadde heldigvis en reserve. Så jeg lappet dressen... bare for at han spjæret hull i kneet.. jauda.. denne dressen er død. I likhet med vinterskoene han slet hull i bunnen av (hvordan han klarte det aner ikke jeg, men det var hull rett igjennom). Så, ja... akutt behov for vintersko oppstod.. eller hva med i høst når ingen regnvær passet lengre og det pøsregnet hele måneden? Har du ikke barn du kanskje? Anonymkode: 8844f...d7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #17 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): I all verden Hvor bor du i verden? På Hardangervidda uten vei og bil? Jeg trodde det her var snakk om et funksjonshemmet menneske som ikke kom seg ut av døra og måtte ha klær og alt annet brakt på døra. Dette er bare galskap, eller dumhet?, ingen i Norge bor slik til at alt må bestilles via nettet. Generelt bruker heller ikke pakker 3 uker på å komme frem, men unntak kan forekomme for eksempel i tilknytning til black friday ol. Synes ts skal ta og skrive hi på nytt, og moderere seg til litt mer fakta og forklare hvor i Gokk hun bor, fordi hi slik det nå står oppfattes bare som kraftig overdrevet, kanskje for å få oppmerksomhet? Anonymkode: 18777...eb6 Vanlig på bygda at du må langt om du skal til et senter eller til steder med flere butikker.. ikke alle bor i storbyen... Anonymkode: 8844f...d7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #18 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vanlig på bygda at du må langt om du skal til et senter eller til steder med flere butikker.. ikke alle bor i storbyen... Anonymkode: 8844f...d7d Jeg bor i en bitteliten bygd, langt fra kjøpesenter. Vi har en sportsbutikk. Kjøper mye klær brukt lokalt. Og bestiller, eller kjøper når jeg er innom byen. Jeg ser egentlig ikke problemet her. Netthandel er jo enkelt det? Anonymkode: 85919...78a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #19 Del Skrevet 23. februar Tipper Ts bor i Østerdalen. Da har hun absolutt rett i at post tar tid, og at fysiske butikker legges ned. Anonymkode: 90e27...ede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoaideBiehtar Skrevet 23. februar #20 Del Skrevet 23. februar (endret) jukkapalme skrev (1 time siden): Vente en evighet på at pakken kommer frem? Hvor i all verden bor du, egentlig? Jeg kjøper det meste av klær på nett og det tar sjelden mer enn 2-5 dager. Har ikke opplevd 3 ukers ventetid på pakken siden 1998 da postordre fortsatt var en greie og jeg bestilte noe klær fra en svensk butikk på postordre. Det pleier å stå om plagget eller skoene er store eller små i størrelsen, så svært sjelden jeg må returnere. Står også hva slags materiale der er i. Ang ull som ikke klør, merinoull av god kvalitet klør ikke. 2-5 dagers leveringstid var vanlig for 10 år siden, men ikke nå lenger. Nå må alt innom terminalen på Lørenskog, selv om nettbutikken du bestiller fra ligger i samme kommune som du bor i. I tillegg leverer posten bare 2-3 dager i uka, så er pakken liten går det noen dager ekstra der. Om posten så finner ut at pakken ikke passer i postkassen likevel går det noen dager til før de får den i post i butikk. I tillegg er det mange nettbutikker som bruker en uke eller mer bare på å sende varen. Jeg er også drittlei netthandel av denne grunn, for det tar så enormt lang tid sammenlignet med før i tida. Ts - min erfaring er at handel via Finn går kjappest. Gode selgere sender dagen etter, og Helt Hjem er ikke like tregt som posten. Og selv om jeg bor i en av Norges største byer må jeg altså ofte ty til netthandel. Da vi trengte skisko fikk vi ikke tak i rett størrelse (når det først er snø her skal ALLE ha skisko samtidig), samme gjaldt skøyter. De fysiske butikkene har også begrenset utvalg, sist jeg handlet på nett skulle jeg ha en 2XU tights som ingen av butikkene her hadde i min størrelse. Endret 23. februar av NoaideBiehtar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå