AnonymBruker Skrevet 23. februar #1 Del Skrevet 23. februar Syns dere det er frekt hvis en kollega ikke hilser? Eller tenker dere ikke over det. Er det et tegn på at man ikke ønsker kontakt? La oss si om man går forbi hverandre på jobb, begge to ser rett ned. Anonymkode: 4683d...354 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 23. februar #2 Del Skrevet 23. februar (endret) Det er uhøflig å ikke hilse. Og det skaper dårlig arbeidsmiljø. Endret 23. februar av Phoenix Heart 12 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #3 Del Skrevet 23. februar På min arbeidsplass er vi nærmere 300 personer. Jeg hilser på folk, men det hender garantert at jeg møter folk i gangene og glemmer å hilse. Man blir litt mettet på å hilse når man har sagt hei 100 ganger før klokken 10. Anonymkode: 16e37...55f 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #4 Del Skrevet 23. februar Hilser første gang jeg ser vedkommende den dagen. Anonymkode: ed851...9e8 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Handerrefyren Skrevet 23. februar #5 Del Skrevet 23. februar jeg hilser på alle alltid, og det virker, etter en stund nikker folk tilbake, selv ukjente på bussen, folk blir vennligere om en hilser på de. Jeg tenker det er alminnelig folkeskikk, på jobben og med kunder forsøker jeg alltid å slå av en prat om mulig, være høflig. kan godt finne på å slå av en prat med helt ukjente, de aller fleste setter pris på det. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #6 Del Skrevet 23. februar Hilser alltid første gangen man ser de på morgenen. Har et par kollegaer med lite sosiale antenner som kommer med headset i ørene og som er helt fraværende når de kommer på jobb. Først etter de har tatt ut proppene er det mulig å hilse på dem, sånt irriterer meg. Synes det rett og slett er mangel på sosial kompetanse. Anonymkode: 8b527...e52 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #7 Del Skrevet 23. februar Kommer litt an på hvor stor arbeidsplass det er - men det er i alle fall helt normalt å si "hei" eller "morn". Det hender jeg ikke får noe svar, og da blir jeg egentlig litt sur og ser på det som en dårlig start på dagen. Jeg mener som man arbeidsaker har en forpliktelse til å ha et normalt høflig forhold til kolleger. Normal sosial kompetanse hører med til de fleste yrker. Selv sliter jeg akkura nå med en kollega (underordnet) som nærmest ignorerer meg - om det ikke bedrer seg må jeg ta det opp, rett og slett - kommmer i så fall til å vinkle det inn på spørsmål om det er noe jeg har gjort galt eller om det er noe som plager vedkommende. Om jeg ikke får noe skikkelig svar, kommer jeg til å si at det kan gå ut over miljøet, at andre personer merker det og at det heller ikke er lurt når vedkommende (som er ganske ung) skal ha attest og komme seg videre i karrieren.... Anonymkode: 83111...e85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #8 Del Skrevet 23. februar Jeg er stort sett først på jobb. Når den siste kommer et par timer etter meg, er jeg ferdig med det sosiale og dypt konsentrert med jobb. Da er det ikke sikkert jeg hilser på alle. Jeg erklærer heller ikke at jeg drar, også et par timer før alle andre, men sier ha det til de som ser meg på vei ut. Anonymkode: b2bdd...772 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #9 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Kommer litt an på hvor stor arbeidsplass det er - men det er i alle fall helt normalt å si "hei" eller "morn". Det hender jeg ikke får noe svar, og da blir jeg egentlig litt sur og ser på det som en dårlig start på dagen. Jeg mener som man arbeidsaker har en forpliktelse til å ha et normalt høflig forhold til kolleger. Normal sosial kompetanse hører med til de fleste yrker. Selv sliter jeg akkura nå med en kollega (underordnet) som nærmest ignorerer meg - om det ikke bedrer seg må jeg ta det opp, rett og slett - kommmer i så fall til å vinkle det inn på spørsmål om det er noe jeg har gjort galt eller om det er noe som plager vedkommende. Om jeg ikke får noe skikkelig svar, kommer jeg til å si at det kan gå ut over miljøet, at andre personer merker det og at det heller ikke er lurt når vedkommende (som er ganske ung) skal ha attest og komme seg videre i karrieren.... Anonymkode: 83111...e85 Du er sjefen til vedkommende? Anonymkode: 4683d...354 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #10 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du er sjefen til vedkommende? Anonymkode: 4683d...354 Ja. Anonymkode: 83111...e85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #11 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Syns dere det er frekt hvis en kollega ikke hilser? Eller tenker dere ikke over det. Er det et tegn på at man ikke ønsker kontakt? La oss si om man går forbi hverandre på jobb, begge to ser rett ned. Anonymkode: 4683d...354 Hvorfor gjør de det? Altså - om de begge aktivt ser bort så er det jo et valg. Det har en årsak og en motivasjon. Dersom det skjer sporadisk og feks en ser ned på telefonen og den andre løper til et møte så er det normalt - folk er å forvente å være travle og opptatt av sin jobb på jobb (er de ikke det er dere overbemannet). Jeg arbeider på et sted fullt av mennesker. Jeg hilser på alle jeg tror jeg ikke har truffet før den dagen, men jeg husker ikke om jeg så Per i dag eller i går. Så på et tidspunkt utpå formiddagen slutter jeg med å hilse. Og jeg skulle sagt «hei» til Per hver gang jeg traff på han hver dag så ville vi trolig sagt hei til hverandre type 25 ganger på en og samme dag. Det er irrasjonelt mye. Det er også irrasjonelt å forvente at jeg husker om jeg har sett 35-50 personer før den dagen - eller dagen før. Anonymkode: 4dc4f...ac0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VetAlt Skrevet 23. februar #12 Del Skrevet 23. februar 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #13 Del Skrevet 23. februar Vi har en IT-sjef (smart fyr) som egentlig aldri hilser. Vi har sågar hatt folk på besøk fra utlandet, som han kjenner, som han bare har gått rett forbi - men folk vet jo at han er en sær fyr, egentlig svært hyggelig og oppegående, men antar vel at tankene hans er et helt annet sted.... ... ellers er det nok bedre å hilse for mye enn for lite. Smalltalk er også bra. Samtidig lærer man seg jo at noen er beskjedne, noen kanskje er et hakk "overlegne", mens andre igjen bare ikke liker alle, og er litt selektiv. Anonymkode: 83111...e85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #14 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ja. Anonymkode: 83111...e85 Uhfølig å ikke hilse på sjefen sin. Syns du skal spørre om hvorfor h*n ikke hilser. Anonymkode: 4683d...354 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #15 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Syns dere det er frekt hvis en kollega ikke hilser? Eller tenker dere ikke over det. Er det et tegn på at man ikke ønsker kontakt? La oss si om man går forbi hverandre på jobb, begge to ser rett ned. Anonymkode: 4683d...354 Hvis det er tilfelle så er du jo ikke noe bedre selv? Er litt delt rundt temaet. Jeg har flere ganger sagt hei eller smilt/prøvd å hilse på kollegaer utenom jobb hvor jeg helt åpenlyst ser at de er stresset og ikke enser meg. Type midt i en folkemengde. Noen kollegaer kjenner jeg nå så godt at jeg vet de kan være ansiktsblinde og ufokusert og det som ser ut som ignorering er i virkeligheten at de faktisk ikke enser meg. Har flere ganger ropt etter ei kollega for å hilse og slå av en prat, men jeg vet hun hører dårlig og det er ikke alltid hun får med seg. Så på den andre siden har jeg også opplevd kollegaer som ikke hilser tilbake selv om de ser det er meg, eller jeg ser de har oppdaget meg men later som de ikke ser meg. Det synes jeg er litt pinlig på deres vegne, men ingenting jeg kan gjøre noe med. Man kan ikke styre andre mennesker og man vet heller ikke hva hver enkelt har å stri med akkurat den dagen eller ellers i livet. Jeg mener selv jeg er en grei og rettferdig person så jeg blir ikke stresset eller føler meg dårlig av å bli oversett. Legger til at det tilhører sjeldenhetene at dette skjer. Som regel hilser folk Anonymkode: 1de2d...824 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #16 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Uhfølig å ikke hilse på sjefen sin. Syns du skal spørre om hvorfor h*n ikke hilser. Anonymkode: 4683d...354 Kan jo hende sjefen er en drittsekk. Anonymkode: a65fe...e62 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #17 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kan jo hende sjefen er en drittsekk. Anonymkode: a65fe...e62 Tenker det er en grunn til at vedkommende ikke hilser, så kan godt være som du sier ja. 🤷♀️ Anonymkode: 4683d...354 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #18 Del Skrevet 23. februar Jeg jobber i en stor bedrift, og det er umulig å en gang kjenne ansiktet på alle sine kolleger, langt mindre på navn. Så de jeg kjenner hilser jeg på, og hilser noen på meg så hilser jeg bare tilbake. Men egentlig gir jeg litt F i i denne hilsinga. At jeg ikke hilser betyr ikke at jeg ikke liker dem eller noe slikt, jeg bare synes det blir litt snowflake å bli opprørt over at du ikke får god morn fra alle 30stk du møter på vei inn døra, halvparten er det ikke sikkert du har møtt før en gang. Hilser jo ikke akkurat på fremmede på gata, så hvorfor fremmede på kontoret? Men siden så mange blir så lettfornærma så hilser jeg bare så det er fred på gården. Anonymkode: 150f3...c3a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #19 Del Skrevet 24. februar Jeg kan gå i egne tanker og være litt fjern selv, opplever rett som det er at både kolleger og kjente tar tak i meg eller dytter borti meg for å si hei eller snakke. Tenker ikke så mye over om folk på jobb farer forbi på vei til ulike gjøremål eller møter, vi kan smile til hverandre i farten, eller si hei, men ellers tenker jeg ikke mye over sånt. Er det et møte helt i starten av en dag, så sier jeg hei i det jeg går inn. Ville tenkt over det om noen demonstrativt så surt en annen vei, eller snudde ryggen til, men ikke ellers. Anonymkode: 68b45...0ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #20 Del Skrevet 24. februar Hilser ikke på kolleger jeg misliker og det skal veldig mye til. Men jeg har en kollega som hater homofile, trans, LGBTQ og har ingen problemer med å fortelle oss andre det heller. Jeg er streit selv, og forstår ikke dét hatet mot noen som ønsker å være seg selv. Anonymkode: 06f58...b97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå