Gå til innhold

Langpanne sjokoladekakemix, holder det til to små runde kaker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av tidligere erfaring vet jeg at røren blir alt for lite til en liten kakeform, men holder det til to? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor små snakker vi? 

Anonymkode: 91240...495

AnonymBruker
Skrevet

Du må sammenligne arealene. Areal rund kake 3.14*r×r. Hvor r er halv diameter

Areal langpanne lengde * bredde

Anonymkode: 2e35c...fa7

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Thyra skrev (58 minutter siden):

Av tidligere erfaring vet jeg at røren blir alt for lite til en liten kakeform, men holder det til to? Noen som vet?

Alt for lite til en liten kakeform?  Og du lurer på om det holder til to? 

Anonymkode: c7b5e...60e

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Thyra skrev (2 timer siden):

Hvis det er for lite til én liten kakeform, så blir det ihvertfall helt sikkert for lite til to! 😂😂

Anonymkode: a2518...cf6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Alt for lite til en liten kakeform?  Og du lurer på om det holder til to? 

Anonymkode: c7b5e...60e

Alt for mye, skulle det stå.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som andre sier: regn ut arealet! Hvis arealet av to runde former er lik arealet av langpanna så skjønner du vel resten selv? 
Lag heller kake fra bunnen av. Du trenger kun egg, sukker, smør, melk, mel, vaniljesukker, bakepulver og kakaopulver til en standard sjokoladekake-bunn. Da får du riktig mengde og det smaker hundre ganger bedre enn industri-kake. Det er ingenting som føles verre enn å spise kake med ettersmak av industri. 

Anonymkode: 4e9bf...f7a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville lagd ei rund kake og stekt resten i muffinsformer eller ei lita brødform. Er nok for lite røre til to hele runde kaker. 

Anonymkode: 7b843...13b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ville lagd ei rund kake og stekt resten i muffinsformer eller ei lita brødform. Er nok for lite røre til to hele runde kaker. 

Det avhenger vel av størrelsen på formen? :klo:

(Jeg har runde former som er fra 18 til 28 cm i diameter.)

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at en pose Toro sjokoladekake langpannemix ikke er nok til en langpanne. Jeg bruker alltid 1,5 poser hvis jeg skal lage en langpannekake. Tenker at en pose med sånn mix ikke er nok til to vanlige runde kakeformer. Om jeg skal lage en rund kake på noe jeg kun har langpanneoppskrift på pleier jeg å lage av ca halve oppskriften. Men den langpannemixen til Toro er virkelig ikke nok til en langpanne og da funker det dårlig å bare bruke halve posen per runde kakeform. Det er nå ihvertfall det jeg tenker 😉 

Anonymkode: 3cab0...d64

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg hadde egentlig tenkt å servere sjokoladekake to dager, så derfor lurte jeg på om jeg kunne dele posen i to. Men da får jeg heller kjøpe en ny pose til neste kake.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 23.2.2025 den 12.12):

Du må sammenligne arealene. Areal rund kake 3.14*r×r. Hvor r er halv diameter

Areal langpanne lengde * bredde

Anonymkode: 2e35c...fa7

Langpanne ca 30x40=12000

Rund form ca 14x14x3,14 = 615

Burde gå, men ser mange her skriver at kakemiksen egentlig ikke er nok til en langpanne.

Endret av Thyra
AnonymBruker
Skrevet
Thyra skrev (2 minutter siden):

Langpanne ca 30x40=12000

Rund form ca 14x14x3,14 = 615

Burde gå, men ser mange her skriver at kakemiksen egentlig ikke er nok til en langpanne.

Jeg bruker å lage en vegg av alufolie, for å minske pannen. 

Anonymkode: 91240...495

Skrevet

Langpanne-mix fra Toro holder som regel til en liten langpanne, ikke de store 30x40-langpannene (de som dekker hele komfyren). Derfor vil den nok ikke holde til to runde former, med mindre de er veldig små. Vanlig størrelse på rund form er ofte 24 eller 26 cm i diameter, og da blir det for lite røre på to.

• Liker 1
Skrevet

Da kan man kanskje lage tre runde kaker av to poser langpannemix, da?

AnonymBruker
Skrevet
Thyra skrev (13 minutter siden):

Da kan man kanskje lage tre runde kaker av to poser langpannemix, da?

Igjen: gjør matten.. 

Er det denne du mener? https://www.toro.no/produkter/sjokoladekake-langpanne/

Den er til en stor langpanne på 30x40 cm. Altså til et areal på 30x40 = 1200 cm^2

Du må ha tilsvarende grunnflate. 

Og hva mener du med "rund kake"? Runde former får du i alle mulige slags størrelser. Jeg har 16, 18, 20, 22, 24, og 26 cm former. 

Regn ut grunnflaten på den runde formen du mener, og bare del 1200 på denne grunnflaten, så ser du jo om det holder med 2 eller om du må ha 3. 

Anonymkode: 14dcc...3cb

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Igjen: gjør matten.. 

Er det denne du mener? https://www.toro.no/produkter/sjokoladekake-langpanne/

Den er til en stor langpanne på 30x40 cm. Altså til et areal på 30x40 = 1200 cm^2

Du må ha tilsvarende grunnflate. 

Og hva mener du med "rund kake"? Runde former får du i alle mulige slags størrelser. Jeg har 16, 18, 20, 22, 24, og 26 cm former. 

Regn ut grunnflaten på den runde formen du mener, og bare del 1200 på denne grunnflaten, så ser du jo om det holder med 2 eller om du må ha 3. 

Anonymkode: 14dcc...3cb

13x13x3,14, blir det ikke slik for en form på 26 cm? I så fall 530. Så en pose skulle bli rikelig til alle de formene..

Endret av Thyra
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Som andre sier: regn ut arealet! Hvis arealet av to runde former er lik arealet av langpanna så skjønner du vel resten selv? 
Lag heller kake fra bunnen av. Du trenger kun egg, sukker, smør, melk, mel, vaniljesukker, bakepulver og kakaopulver til en standard sjokoladekake-bunn. Da får du riktig mengde og det smaker hundre ganger bedre enn industri-kake. Det er ingenting som føles verre enn å spise kake med ettersmak av industri. 

Anonymkode: 4e9bf...f7a

Bla, bla, bla. Det var ikke kake fra bunnen av ts spurte etter, det var kakemiks. Så du kan gå av den høye hesten din.

Forresten, ei venninne bakte Toro sjokoladekake en gang og vår noe snobbete og anti-toro felles venninne syntes kaka var nyyydelig og bare MÅTTE få oppskriften. Hun spiste omtrent halve kaka. Venninna mi sa bare at det var morens hemmelig oppskrift :fnise: Vår felles venninne fisker stadig vekk etter oppskriften, for dette var en av de beste kakene hun noen gang hadde smakt. Hun skulle bare visst… :ler: hun som hater alt av Toro og gjør narr av selv de som bruker Toro som base og ellers bare rene råvarer.

Anonymkode: ac0ec...009

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...