AnonymBruker Skrevet 23. februar #101 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men evolusjonen har ikke endret oss på den tiden, som var poenget mitt. Anonymkode: 87eaa...8d3 Ja da er det jo usaklig å nevne evolusjon i denne debatten. I forhold til hvordan menn oppfører seg i forhold til kvinner og tenker om dem er i såfall noe de kam endre uten å måtte evolvere. Anonymkode: c9c79...db7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #102 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): de 2 største skjørtejegerne jeg kjenner har faktisk mye psykiske utfordringer. … Ingen av disse mennene har vært i forhold før og har sjarmert og pult rundt i alle år, jeg kjenner de godt og begge sliter mentalt, på hver sin måte. Anonymkode: 09255...3cb Mulige forklaringer: 1. Disse mennene har slitt mentalt hele veien, og denne «annerledesheten» fremstår spennende og forfriskende og uskikkelig for kvinner på jakt etter sex, men lite attraktivt for forhold 2. Disse mennene har enkel tilgang på sex, mye seksuell erfaring og har vanskelig for å gjøre de kompromissene som man må for å fungere i et langvarig forhold Anonymkode: 87eaa...8d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #103 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva mener du at denne posten beviser annet enn at jeg ikke ønsker å bruke tid på noen som kaller meg kvalm og falsk? Anonymkode: 87eaa...8d3 Mener du virkelig at å dømme kvinners frihet til å ha det seksuallivet de ønsker ikke er kvalmt? Mener du at å dømme noen for samme atferd som andre og en selv bedriver (men ikke dømmer) ikke er falskt eller hykleri? Hvis svaret ditt er ja på dette, så står det seg. Hvis man stikker nesa si i andres privatliv for å si noe negativt om det og samtidig dømmer sexliv ulikt ut fra hvilket kjønn det er på de som har det, så bør man ikke være så hårsår selv. Anonymkode: 10cb7...1ef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nekinn@ Skrevet 23. februar #104 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva mener du at denne posten beviser annet enn at jeg ikke ønsker å bruke tid på noen som kaller meg kvalm og falsk? Anonymkode: 87eaa...8d3 Jeg har ikke behov for å bevise det ene eller det andre - poenget mitt var at du er lite voksen. Om du oppretter en tråd på et diskusjonsforum så vil jeg anta at det er for å reflektere og diskutere et emne eller tema som man mener noe om. Når du svarer meningsmotstandere med denne type retorikk så mister du troverdighet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #105 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja da er det jo usaklig å nevne evolusjon i denne debatten. I forhold til hvordan menn oppfører seg i forhold til kvinner og tenker om dem er i såfall noe de kam endre uten å måtte evolvere. Anonymkode: c9c79...db7 Jeg forstår ikke hvor du vil. Mennesker har utviklet seg over lang tid til å bli sånn (genetisk) som vi er. Denne evolusjonen har gitt oss likheter og forskjeller mellom kjønnene. Menneskelig kultur ligger «på toppen av» genene våre og lar oss endre oppførsel og sosial omgang langt raskere - innenfor det som genene våre tillater oss. Anonymkode: 87eaa...8d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #106 Del Skrevet 23. februar Nekinn@ skrev (Akkurat nå): Jeg har ikke behov for å bevise det ene eller det andre - poenget mitt var at du er lite voksen. Om du oppretter en tråd på et diskusjonsforum så vil jeg anta at det er for å reflektere og diskutere et emne eller tema som man mener noe om. Når du svarer meningsmotstandere med denne type retorikk så mister du troverdighet. Nei. Men jeg har ikke toleranse for emosjonelle utbrudd og dårlig folkeskikk. Det gjør meg ikke barnslig, tvert imot så er det voksent å sette grenser for seg selv. Anonymkode: 87eaa...8d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nekinn@ Skrevet 23. februar #107 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei. Men jeg har ikke toleranse for emosjonelle utbrudd og dårlig folkeskikk. Det gjør meg ikke barnslig, tvert imot så er det voksent å sette grenser for seg selv. Anonymkode: 87eaa...8d3 Det må du gjerne mene, men jeg tolker det som emosjonell umodenhet. Har du sterke meninger om noe så bør det være en smal sak å argumentere med meningsmotstandere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #108 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg forstår ikke hvor du vil. Mennesker har utviklet seg over lang tid til å bli sånn (genetisk) som vi er. Denne evolusjonen har gitt oss likheter og forskjeller mellom kjønnene. Menneskelig kultur ligger «på toppen av» genene våre og lar oss endre oppførsel og sosial omgang langt raskere - innenfor det som genene våre tillater oss. Anonymkode: 87eaa...8d3 Dette er tull, nok en gang. Kultur ligger ikke på toppen. Kultur er dypt inngrodd. Ingen ved sine fulle fem ser seg i stand til å skille hva som er natur og kultur i dem selv. Da forstår man ikke konseptet. Kultur er ikke motsatt av biologi, siden vi har speilceller etc. Mennesket er også blant dyrene som er mest avhengig av andre mennesker for å overleve. De er dypt påvirkelige. Det er ikke en anti-biologisk innsikt. De bruker år på å lære seg og gå. Det er svært lite som er raskt med kultur bortsett fra de mest overflatiske trendene, som byttes ut med nye som for øvrig ofte speiler noe av det samme. Anonymkode: 10cb7...1ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #109 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei. Men jeg har ikke toleranse for emosjonelle utbrudd og dårlig folkeskikk. Det gjør meg ikke barnslig, tvert imot så er det voksent å sette grenser for seg selv. Anonymkode: 87eaa...8d3 Det er emosjonelt å styre og mene om andres sexliv og fri seg selv fra samme styring og meninger. Du setter ikke bare grenser for deg selv. Du prøver å sette grenser for andre og tolke andres atferd negativt mot lik atferd hos menn positivt. Du blir sur når det blir påpekt og andre tråkker over dine grenser. Fei for din egen dør. Anonymkode: 10cb7...1ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #110 Del Skrevet 23. februar Nekinn@ skrev (2 minutter siden): Det må du gjerne mene, men jeg tolker det som emosjonell umodenhet. Har du sterke meninger om noe så bør det være en smal sak å argumentere med meningsmotstandere. Hvis meningsmotstanderen ikke er i stand til å føre en meningsfull diskusjon så er det bare bortkastet tid. Det finnes inget meningsfult argument som respons på utbrudd og føleri . Anonymkode: 87eaa...8d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #111 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis meningsmotstanderen ikke er i stand til å føre en meningsfull diskusjon så er det bare bortkastet tid. Det finnes inget meningsfult argument som respons på utbrudd og føleri . Anonymkode: 87eaa...8d3 Du blir ikke fornuftig selv om du sier andre driver med føleri. Typisk tom og tidsriktig hersketeknikk. Anonymkode: 10cb7...1ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nekinn@ Skrevet 23. februar #112 Del Skrevet 23. februar (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis meningsmotstanderen ikke er i stand til å føre en meningsfull diskusjon så er det bare bortkastet tid. Det finnes inget meningsfult argument som respons på utbrudd og føleri . Anonymkode: 87eaa...8d3 Så hvorfor deltar du på et diskusjonsforum? Hva er hensikten og intensjonen din? Er utgangspunktet ditt at meningsmotstandere på et anonymt diskusjonsforum er rasjonelle og i stor grad ser og er enige i dine synspunkt? Endret 23. februar av Nekinn@ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #113 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Så problemet er , at menn som er slik snakker ned og tenker stygt om damene som gjør det samme som de gjør.. Damene går med på å snakke ned og tenke stygt om kvinnene som gjør slikt, og støtter dermed mennenes tankesett. Med mindre kvinner som ligger rundt får samme respekt og kan ha høy selvtillitt, vil kvinnenes seksualitet være styrt av hvordan menn tenker. Anonymkode: c9c79...db7 Vet du at menn er de aktive og kvinner er de passive her? Eller skriver du bare menn og kvinner i tradisjonelle båser? Kanskje kvinner helt på egen hånd klarer å tenke stygt om andre kvinner uten at menn må oppfordre dem til det? Anonymkode: 87eaa...8d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #114 Del Skrevet 23. februar Nekinn@ skrev (2 minutter siden): Så hvorfor deltar du på et diskusjonsforum? Hva er hensikten og intensjonen din? Håpet er jo å finne noen som kan bidra med innsikt. Hvor mange poster har du tenkt å bruke på å prøve å overbevise meg om å bruke tid på å diskutere med en usaklig forumbruker? Tror du at det er noe den jevne leser interesserer seg for? Anonymkode: 87eaa...8d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nekinn@ Skrevet 23. februar #115 Del Skrevet 23. februar Nekinn@ skrev (Akkurat nå): Så hvorfor deltar du på et diskusjonsforum? Hva er hensikten og intensjonen din? AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Håpet er jo å finne noen som kan bidra med innsikt. Hvor mange poster har du tenkt å bruke på å prøve å overbevise meg om å bruke tid på å diskutere med en usaklig forumbruker? Tror du at det er noe den jevne leser interesserer seg for? Anonymkode: 87eaa...8d3 Bullshit! Håpet ditt er å finne noen som er enige med deg. Og du står helt fritt til å slutte å sitere meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #116 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Håpet er jo å finne noen som kan bidra med innsikt. Hvor mange poster har du tenkt å bruke på å prøve å overbevise meg om å bruke tid på å diskutere med en usaklig forumbruker? Tror du at det er noe den jevne leser interesserer seg for? Anonymkode: 87eaa...8d3 Du håpet å finne noen som var enig med deg. Jeg er uenig og har kommet med motargumenter. Motargumentene er kommet fra både biologi, sosiologi og sosialpsykologi. Av en eller annen grunn er du visst selv fornuftig, til tross for at du har dobbeltmoral og synes det er ok å dømme ulikt (negativt og positivt) for lik atferd når det gjelder noe så privat som menneskers seksualliv. Men dette er selvfølgelig verken fornuft eller folkeskikk. Anonymkode: 10cb7...1ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #117 Del Skrevet 23. februar Nekinn@ skrev (11 minutter siden): Bullshit! Håpet ditt er å finne noen som er enige med deg. Og du står helt fritt til å slutte å sitere meg. Ok, da er det to brukere i denne tråden som er ute av stand til å føre en sivilisert diskusjon. Noen flere jeg skal legge til lista? Anonymkode: 87eaa...8d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #118 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ok, da er det to brukere i denne tråden som er ute av stand til å føre en sivilisert diskusjon. Noen flere jeg skal legge til lista? Anonymkode: 87eaa...8d3 Deg selv, åpenbart, hvis du en dag skulle bli rammet av selvinnsikt. Anonymkode: 10cb7...1ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nekinn@ Skrevet 23. februar #119 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ok, da er det to brukere i denne tråden som er ute av stand til å føre en sivilisert diskusjon. Noen flere jeg skal legge til lista? Anonymkode: 87eaa...8d3 igjen, lite voksent. Jeg kan gjenta mitt opprinnelige innspill som du unnlater å svarer på: Menn og kvinner er biologisk ulike, det er jeg enig i. Er det likevel slik at du tenker at menn har noen egenskaper vi kvinner bare må godta/akseptere basert på instinkter som sammenligner oss mer med dyr enn andre mennesker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #120 Del Skrevet 23. februar Nekinn@ skrev (3 minutter siden): Menn og kvinner er biologisk ulike, det er jeg enig i. Er det likevel slik at du tenker at menn har noen egenskaper vi kvinner bare må godta/akseptere basert på instinkter som sammenligner oss mer med dyr enn andre mennesker? Noen tror i hvert fall at «biologi» er forklaringen på all menneskelig seksualatferd. Slik er det naturligvis ikke. Anonymkode: 2f691...f7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå