Gå til innhold

Kan nav kreve at man slutter i jobben?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det synes sikkert arbeidsgiveren din og kollegene dine, som ikke kan stole på deg overhodet, er helt supert 🤡

Anonymkode: 626c8...08a

Klovne emoji passet bra her, kollegaer som ser ned på syke og mener de bør slutte er virkelig noen klovner. Det er kjempe bra at ts prøver å stå i jobb, gode kollegaer heier, legger til rette, holder litt kontakt for å bidra til å holde mennesker i jobb. Dårlig kollegaer finnes overalt, men de betyr lite heldigvis. 

Anonymkode: 96397...60f

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Det synes sikkert arbeidsgiveren din og kollegene dine, som ikke kan stole på deg overhodet, er helt supert 🤡

Jeg kan ikke gjøre noe med dem. Jeg må gjøre det som er best for meg. De står fritt til å finne en annen jobb om de ikke liker situasjonen :) 

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg er kronisk syk, har fritak fra arbeidsgiverperioden via NAV og en arbeidsgiver som tilrettelegger for at jeg skal kunne stå i full jobb med ting som fleksibel arbeidstid, ergonomis utstyr både på kontoret og hjemmekontorløsning og så lenge jeg leverer det jeg skal innenfor forventningen kan jeg altså stå i full jobb og har gjort det de siste 20 årene uten at NAV noen gang har kommet med spørsmål om hverken AAP eller Ufør, det er i alles interesse at du fungerer optimalt i jobb med tilrettelegging. Om det betyr at du i perioder har behov for sykemelding som en del av tilretteleggingen er det OK. 

Anonymkode: ef94d...281

Det synes jeg var bra skrevet. Takk!

Anonymkode: dd6ec...def

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Du har garantert en saksbehandler også. Ring og spør. De sitter med fakta, selv om den kan føles kjip og urettferdig. 

Saksbehandleren min er den minst utrivelige personen jeg har møtt på veldig lenge. Hun er frekk, nedlatende, avbryter meg, bruker hersketeknikker («lille venn», «du burde ha forstått at»). Jeg har ikke frivillig tenkt å kontakte det mennesket om noe som helst :) 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Ingen som kan "stole på" at helsa holder! I såfall vil jeg gjerne at du forteller meg hvilken verden du lever i. På sirkus?

Anonymkode: 1e436...9a7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Saksbehandleren min er den minst utrivelige personen jeg har møtt på veldig lenge. Hun er frekk, nedlatende, avbryter meg, bruker hersketeknikker («lille venn», «du burde ha forstått at»). Jeg har ikke frivillig tenkt å kontakte det mennesket om noe som helst :) 

Så trist! Synd det skal være personavhenging. Da bør du virkelig bytte saksbehandler, for sånn skal det ikke være. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så trist! Synd det skal være personavhenging. Da bør du virkelig bytte saksbehandler, for sånn skal det ikke være. 

Det går ikke. Hun forrige jeg hadde var enda verre, hun ble faktisk fjernet av nav selv pga de så hvordan hun korresponderte med meg. Det sier sitt! 

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det går ikke. Hun forrige jeg hadde var enda verre, hun ble faktisk fjernet av nav selv pga de så hvordan hun korresponderte med meg. Det sier sitt! 

Det var nesten så jeg ikke trodde på det du sa. Men det er det faktisk, sånn delvis. Det skal mye til å få lov å bytte. Så utrolig kinky!

Kanskje det kan være en ide og sende skriftlige spm til din saksbehandler, inne på siden din? Det blir det svart på hvitt og loggført. Da har du hvert fall bevis for at kommunikasjonen ikke fungerer med din nåværende saksbehandler. Forhåpentligvis vil hun her behandle deg bedre uten slike herske teknikker... og gi deg konkrete svar som er til hjelp for deg!

Uansett, masse lykke til! Stå på, men husk å ta vare på deg selv ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var nesten så jeg ikke trodde på det du sa. Men det er det faktisk, sånn delvis. Det skal mye til å få lov å bytte. Så utrolig kinky!

Kinky? 😬 Regner med du mener kinkig?

IMG_9688.jpeg

Anonymkode: b285b...2bc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

IMG_9688.jpeg

Ja 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde en ansatt som oover flere år hadde hyppige fravæ, korte og noen lenger. Rilsammen over de årene ble det så mye fravær og vanskelig å fungere i jobb. Fikk hjelp til aap. Var helt håpløst selv om vi prøvde med tilpassing. Gikk ut over alle de andre at denne kollegaen var borte hele tiden.

Anonymkode: 549d3...598

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

IMG_9688.jpeg

Du gav meg en god latter 🤣 Det der var jo på kanten, og sikket flaks at jeg ikke ble kastet ut 😂 Men jeg skal ikke dra den noe videre....😂😇 Takk for rettelse. tror forresten det skrives kjinki.. Nei, det så feil ut. Jeg setter punktum her 🙈

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg hadde en ansatt som oover flere år hadde hyppige fravæ, korte og noen lenger. Rilsammen over de årene ble det så mye fravær og vanskelig å fungere i jobb. Fikk hjelp til aap. Var helt håpløst selv om vi prøvde med tilpassing. Gikk ut over alle de andre at denne kollegaen var borte hele tiden.

Anonymkode: 549d3...598

Jeg forstår at enkelte bedrifter og arbeidsoppgaver ikke kan tilpasses, men jeg mener at veldig mange arbeidsgivere er alt for dårlig til å tenke nytt og løsningsorientert og se på tilpasning som noe bra og ikke noe dårlig. 

Det er ikke rart at flere skvises ut av arbeidslivet da. Men klart, hvis flere går over på uføretrygd vil jo sykepengebruken gå ned :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er en ærlig sjel, og blir taper pga det. Jeg har gått ned i stilling for å ikke belaste meg selv, arbeidsgiver og kollegaer. Ser mange jobber fullt som ikke har helse til det, også belaster de seg selv, arbeidsgiver og kollegaer om og om igjen. Dette kan da ikke være lov? Det fører til ustabilitet og flere folk som blir utbrent som ikke hadde vært det om folk holdt seg til å jobbe det helse klarer og ikke mer.

Anonymkode: 8c825...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er en ærlig sjel, og blir taper pga det. Jeg har gått ned i stilling for å ikke belaste meg selv, arbeidsgiver og kollegaer. Ser mange jobber fullt som ikke har helse til det, også belaster de seg selv, arbeidsgiver og kollegaer om og om igjen. Dette kan da ikke være lov? Det fører til ustabilitet og flere folk som blir utbrent som ikke hadde vært det om folk holdt seg til å jobbe det helse klarer og ikke mer.

Det er fordi mange mennesker driter 100/0 i om andre enn seg selv. De jobber i 100% stillinger også blir de sykemeldt i lang tid for så å komme tilbake i 100% stilling for så å igjen bli sykemeldt osv osv.. Dette er mennesker som kommer bedre ut økonomisk enn de som er ærlige, dessverre. Vi har et system som driter i om du ønsker deg selv og andre godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Her går du rett i trygdefella, om du i fremtiden blir så syk at du ikke kan jobbe, vil grunnlaget for en eventuell fremtidig AAP og deretter uføretrygd, være det du tjente i den nedsatte stillingen og ikke det du tjente da du kunne yte 100%. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du er selvsagt fri til å velge selv, men det er ingen som kommer til å takke deg eller tenke over at du sitter igjen som minstepensjonist og så vidt får det til å gå rundt økonomisk etter å ha "ofret" deg og gått ned i stilling.

Anonymkode: 40b1a...dc8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dette hadde jeg aldri gjort, gått frivillig ned i stilling pga helsesituasjonen. Hadde jeg derimot ønsket meg mer fritid hadde saken stilt seg annerledes. Jeg er en ærlig sjel jeg også, men vet at ved sykdom har man rett på bistand fra Nav. Vi snakker jo om rettigheter her. Som de sier; ingen kommer til å takke deg når du blir minstepensjonist, husk ingen bryr seg i ettertid, verken sjef eller kollegaer. Jeg har flere år med høyt sykefravær bak meg, og er i det offentlige. Det fører bare utbrenthet med seg å tyne seg slik over flere år og det er det ingen som er tjent med, verken arbeidsgiver/kollegaer/familie. Det skal være et minimum av funksjonsnivå på hjemmebane også. Nav hørte jeg ingenting fra før jeg koblet dem inn i siste omgang. Er nå på Aap. Ja, taper en del tusen i måneden, men for helsa mi er det verdt hvert eneste øre. 

Anonymkode: 051ca...ebe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du burde lese deg litt opp om hvordan ting fungerer. «Ærlig» er et ganske lite relevant ord her.  

frivis skrev (6 timer siden):

Det er fordi mange mennesker driter 100/0 i om andre enn seg selv. De jobber i 100% stillinger også blir de sykemeldt i lang tid for så å komme tilbake i 100% stilling for så å igjen bli sykemeldt osv osv.. Dette er mennesker som kommer bedre ut økonomisk enn de som er ærlige, dessverre. Vi har et system som driter i om du ønsker deg selv og andre godt.

Jeg tror du tar feil. Jeg tror faktisk det er mer vanlig at folk prøver å stå i så mye jobb de klarer pga at de har ansvar for andre økonomisk, f.eks. barn, og få andre å lene seg på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...