Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å si en del ting jeg ikke mener når jeg drikker. Jeg har sluttet helt å drikke sprit, da det gjør at jeg sier ting som er ganske slemme. Det pleier oftest å være kona mi det går utover. Av den grunnen vil hun aldri drikke sammen med meg, og nekter å bli med på noen sammenkomster hvor jeg skal drikke.

Jeg drikker svært sjeldent nå, kanskje 4/5. ganger i året,  kun øl, og pleier som regel å sove borte når jeg drikker. Jeg drakk øl i går og kom hjem nokså tidlig. Kona mi var fortsatt våken,  og jeg hadde visst sagt litt teite ting til henne. Egentlig ikke så ille ting. Jeg hadde sagt at hun tror hun er så jævlig mye bedre enn alle andre, også hadde jeg bedt henne dra til helvete. 

I dag er hun egentlig ikke lei seg, men hun sier at hun synes jeg er patetisk og at hun ikke skjønner greia med å be moren til barna dine om å dra til helvete, og at hun synes det er synd at det har blitt sånn " åja, han sa ikke noe verre enn det, så det er jo ikke så farlig. Det burde du tåle" , når hun mener at det egentlig er uakseptabelt. Hun sier også at hun får større og større avsmak for meg når hun ser meg så full.

Jeg tenker jo at det ikke er så ille ? Hun burde jo bare la være å prate til meg når jeg er full, og burde jo vite at jeg bare snakker rør. Hva mener dere ?

Anonymkode: b2939...53a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

YTA

Anonymkode: 729ea...5b4

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker du undervurderer hvilken skade som oppstår over tid når en som skal være glad i deg gjentagende ganger sier stygge ting. Hver gang det skjer så blir såret/forakten dypere. 

Hvis du ikke kan ta ansvar for hva du sier når du er full, burde du ta ansvar og ikke drikke deg full.

Anonymkode: 2d7d3...534

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg pleier å si en del ting jeg ikke mener når jeg drikker. Jeg har sluttet helt å drikke sprit, da det gjør at jeg sier ting som er ganske slemme. Det pleier oftest å være kona mi det går utover. Av den grunnen vil hun aldri drikke sammen med meg, og nekter å bli med på noen sammenkomster hvor jeg skal drikke.

Jeg drikker svært sjeldent nå, kanskje 4/5. ganger i året,  kun øl, og pleier som regel å sove borte når jeg drikker. Jeg drakk øl i går og kom hjem nokså tidlig. Kona mi var fortsatt våken,  og jeg hadde visst sagt litt teite ting til henne. Egentlig ikke så ille ting. Jeg hadde sagt at hun tror hun er så jævlig mye bedre enn alle andre, også hadde jeg bedt henne dra til helvete. 

I dag er hun egentlig ikke lei seg, men hun sier at hun synes jeg er patetisk og at hun ikke skjønner greia med å be moren til barna dine om å dra til helvete, og at hun synes det er synd at det har blitt sånn " åja, han sa ikke noe verre enn det, så det er jo ikke så farlig. Det burde du tåle" , når hun mener at det egentlig er uakseptabelt. Hun sier også at hun får større og større avsmak for meg når hun ser meg så full.

Jeg tenker jo at det ikke er så ille ? Hun burde jo bare la være å prate til meg når jeg er full, og burde jo vite at jeg bare snakker rør. Hva mener dere ?

Hadde tuppa deg på huet og ræva ut. 

Å drite seg ut en gang i fylla, greit nok. Men 4-5 ganger i året, farvel. 

Anonymkode: fa248...f82

• Liker 20
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Det er utrolig respektløst å snakke sånn til noen, særlig kona. Det virker ikke som du husker hva du har sagt heller? 

Hvis du skal drikke må du holde deg under en viss grense, kanskje 3 øl? Sett grensen til deg selv før du begynner å drikke. 

Tenker at hvis sånt skjer én gang, sier du unnskyld og legger deg flat. To ganger er for mye. Oftere - da er du helt dust. Ta grep!!! 

Anonymkode: fded0...cea

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du dytter problemet over på henne, istedet for å eie det selv. Hun burde tåle, hun burde la være å snakke til deg… 

Du er en som ikke tåler alkohol, du er en «mean drunk». Det er da din jobb å løse det, enten ved å la være å drikke, eller å holde deg helt unna dem du er stygg med når du drikker.

Helt uakseptabel oppførsel, skjønner godt hun mister respekten og får avsmak for deg.

Anonymkode: 3cbba...9ec

• Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier aldri å skrive dette, men 1/10

Anonymkode: 84009...67e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Egentlig ikke så ille ting. Jeg hadde sagt at hun tror hun er så jævlig mye bedre enn alle andre, også hadde jeg bedt henne dra til helvete. 

...

Hva mener dere ?

Hvis du står for dette så bør du si det også når du er edru, og forklare hva du mener og hva du forventer av henne.

Hvis du kommer med sånne utbrudd i fylla uten at du egentlig mener det så ville jeg vurdere å slutte og drikke. Eller forbered deg på å ha barna på deltid.

Anonymkode: ef3c3...05a

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis mannen min hadde sagt slike ting til meg full eller edru så hadde han ikke vært mannen min lenger. Det er utrolig respektløst av deg. Du trenger profesjonell hjelp

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Når du vet hvilken skade du gjør, er det ingenting som sier i deg selv at du ikke burde drikke? Du burde vært avholds! Man holder ikke på slik til mennesker en elsker. 

Anonymkode: 4b525...8fa

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Det virker som dette har pågått over flere år? Men fortsatt drikker du..

Hvorfor respekterer du ikke kona? Det største faresignalet for et forhold er likegyldighet..noe dere begge egentlig viser. Du ved å fortsette drikkingen, kona ved å ikke vise nevneverdig med følelser etter at du har ydmyket henne. 
Hvordan har barna deres det?

• Liker 5
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du står for dette så bør du si det også når du er edru, og forklare hva du mener og hva du forventer av henne.

Hvis du kommer med sånne utbrudd i fylla uten at du egentlig mener det så ville jeg vurdere å slutte og drikke. Eller forbered deg på å ha barna på deltid.

Anonymkode: ef3c3...05a

Jeg mener jo ikke dette. Skjønner ikke hvorfor jeg sier sånt , er jo bare fjas.

Ts

Skrevet (endret)

Å si slike ting er totalt uakseptabelt.

At du ikke klarer å styre drikkinga di er totalt uakseptabelt. 

At du ikke sier unnskyld og legger deg langflat er totalt uakseptabelt. 

At du rettferdiggjør egen oppførsel er totalt uakseptabelt.

At du legger ansvaret for egen oppførsel over på kona er også totalt uakseptabelt. 

Jeg hadde pakket sakene dine og kastet deg ut og hadde ikke vært interessert i å snakke med deg igjen. For en taper du er når det kommer til dette. Ingen voksne mannfolk med respekt for partneren sin holder på som deg.

Det er så ille at jeg tror du troller faktisk, men svarer seriøst fordi jeg vet at mange menn tenker som deg og dere må høre det. Selv om man snakker for døve ører... Du vil aldri forandre deg og det er det kona di nå begynner å ta innover seg.

Når kona vil skilles kommer du sikkert til å si at det kom helt uventet på deg...

Endret av Blåttvann
  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Egentlig ikke så ille ting. Jeg hadde sagt at hun tror hun er så jævlig mye bedre enn alle andre, også hadde jeg bedt henne dra til helvete. 

Jah, og dette er greit at ditt barn får servert en galt vanlig lørdag av sin partner??

At du ikke har tatt ansvar og KUTTET ALKOHOLINNTAKET, ville vært årsaken til at du ble singel rundt meg.

Så kvalmt og patetisk av et voksent menneske å ta så lite ansvar!

Håper hun ser lyset og DRAR neste gang. Når du så ringer og spør hvor de er "i helvete, ditt du ba meg dra".

Gratulerer med å ødelegge din egen kone og familie. 

Årets partner og far 💪

Anonymkode: bc10b...5b2

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

I D I O T !!!!

Anonymkode: 85c6f...8ef

• Liker 3
Skrevet

Tenker du blir singel snart, jeg.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg mener jo ikke dette. Skjønner ikke hvorfor jeg sier sånt , er jo bare fjas.

Ts

Det er ikke bare fjas når det blir gjentatt. Spesielt ikke når du gjentar det flere ganger i året.

De man hører sannheten fra er barn og fulle mennesker, er det et uttrykk som sier. Tenk litt på det.

• Liker 10
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg tenker jo at det ikke er så ille ? Hun burde jo bare la være å prate til meg når jeg er full, og burde jo vite at jeg bare snakker rør.

Skam deg

Anonymkode: e42da...e86

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke dumme/teite ting. Det er hatefulle ting. Det kommer fra et sted. Håper hun kaster deg ut.

Anonymkode: 5d2c1...660

• Liker 5
  • Nyttig 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...