AnonymBruker Skrevet 23. februar 2025 #1 Skrevet 23. februar 2025 Jeg har nå hatt hormonspiral i ca 2 år. Hadde et lite håp om jeg at jeg ikke skulle få mensen. Tok hovedsakelig spiralen for å blø mindre(hadde veldig kraftige blødninger) og mindre smerter. Men jeg har fortsatt «mensen» og føler at det ikke har hjulpet noe på smertene. I tillegg har jeg fått lengre menstruasjoner. De kan noen ganger vare 10 dager . Synes at det er ganske lenge. Har hatt «mensen» to ganger i løpet av februar. Er det normalt å oppleve dette og burde jeg bytte prevensjonsmiddel ? Anonymkode: 22a52...d2a
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2025 #2 Skrevet 23. februar 2025 Er det Mirena du har? Jeg fikk litt kortere blødninger enn vanlig og hadde en eller to måneder i løpet av et år uten blødninger, men hadde mye spotting som er mer irriterende enn vanlige blødninger, fordi jeg visste aldri når jeg spottet og måtte gå konstant med truseinnlegg pga den brune slimete utfloden som kom nesten daglig. Jeg følte meg veldig ufresh og måtte konstant forklare kjæresten hvorfor pikken hans var brunslimete etter hver gang vi hadde sex. Fjernet spiralen etter to-tre år fordi jeg orket ikke mer av dette griseriet og sterk pms, og skiftet til den lille kobberspiralen Gynefix som gav meg kortere og presise blødninger, og det var herlig å slippe dårlig humør og spotting. Anonymkode: 87672...6f5
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2025 #3 Skrevet 23. februar 2025 At det skal bli mer og mer langvarig blødning med hormonspiral, er nok ikke vanlig. Med blødning i ti dager og/eller to ganger på en måned, ville i hvert fall jeg ønsket å bytte prevensjonsmiddel. Jeg har også hatt kraftige blødninger og sterke menssmerter, og har hormonspiral for at det skal hjelpe på dette. De aller første månedene hadde jeg småblødninger hele tiden, og en del smerter. Men etter det har jeg bare hatt litt spotting en sjelden gang i blant og ingen smerter i det hele tatt. Jeg har Kyleena. Men jeg ville snakket med legen om det er verdt å prøve en annen hormonspiral enn den du har, eller om det er bedre med andre prevensjonsmidler. Anonymkode: 83278...977
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2025 #4 Skrevet 23. februar 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): At det skal bli mer og mer langvarig blødning med hormonspiral, er nok ikke vanlig. Med blødning i ti dager og/eller to ganger på en måned, ville i hvert fall jeg ønsket å bytte prevensjonsmiddel. Jeg har også hatt kraftige blødninger og sterke menssmerter, og har hormonspiral for at det skal hjelpe på dette. De aller første månedene hadde jeg småblødninger hele tiden, og en del smerter. Men etter det har jeg bare hatt litt spotting en sjelden gang i blant og ingen smerter i det hele tatt. Jeg har Kyleena. Men jeg ville snakket med legen om det er verdt å prøve en annen hormonspiral enn den du har, eller om det er bedre med andre prevensjonsmidler. Anonymkode: 83278...977 Ble du tørrere i skjeden etter at du fikk satt opp Kyleena? Anonymkode: 87672...6f5
KaffekoppQueen Skrevet 23. februar 2025 #5 Skrevet 23. februar 2025 Har brukt både kobberspiral, Kyleena og Mirena. Sistnevnte har jeg nå. Bare fordi den kan sitte i mange år. Skulle gjerne hatt kobberspiral, men jeg fikk så veldig lavt jern nivå. Kyleena og Mirena merker jeg ingen forskjell på.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå