Lele89 Skrevet 20 timer siden #1 Del Skrevet 20 timer siden (endret) Jeg jobber på et lite kontor, og er for tiden langtidssykemeldt. Har vært gjennom en helvetes runde med å få en kollega til å slutte å sabotere og baksnakke meg(og andre) i høst og vinter. Miljøet har vært bunn jævlig, det har vært denne kollegaen sin måte eller ingen måte i ca ett år nå. Jeg har autoimmun sykdom og dette stresset har gitt meg forverring(bekreftet av lege). Selv om jeg ikke klarer å jobbe noe enda så prøver jeg å holde meg oppdatert på hva de andre gjør så det skal bli lettere å komme tilbake og da jeg sjekken felleschaten, fant jeg ut at sjefen nå har fastsatt ferien, i samråd med alle unntatt meg. H*n har sendt meg mange meldinger i sykeperioden min hittil, men fastsetting en av ferien har ikke blitt nevnt med ett eneste ord. Jeg føler meg forbigått og at jeg ikke er regnet med lenger. Og jeg blir jo redd for at denne kollegaen har fått til å vende resten imot meg nå som jeg ikke er der og kan forsvare meg. Men kan jeg forvente å i det minste bli spurt når de andre planlegger feriene sine på jobb? Jeg aner ikke om jeg er satt opp på noe ferie, men ifjor ble det ikke satt opp noe før alle hadde fått fremsatt ønskene sine. Har lyst til å skrive til sjefen og spørre, men hvordan kan jeg formulere meg?(Jeg sliter med kommunikasjon nå pga hjernetåke og ekstrem utmattelse ifm sykdommen). Syns det blir vanskelig og er redd for at det bare er jeg som er ekstra sårbar siden jeg er syk og føler at jeg egentlig ikke har tid til å være det. Derfor søker jeg litt input utenfra. Endret 20 timer siden av Lele89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #2 Del Skrevet 12 timer siden Er du noe i kontakt med arbeidsplassen utenom å bare lese felleschatten? Om du har vært borte lenge og ikke pratet med noen på arbeidsplassen er det ikke så rart at du blir glemt, de fordeler jobb/ferie på de ressursene de har og regner mest sannsynlig ikke med at du er på plass før ferietid. Om du har tanke for å komme tilbake i jobb vil jeg anbefale deg å reise innom kontoret å spise lunsj med dem og skravle litt med jevne mellomrom, om du ikke tar noen initiativ selv og bare er borte i uke/månedsvis er det ikke noe rart at du havner i bakleksa. Anonymkode: c5b80...093 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #3 Del Skrevet 11 timer siden De tenker vel at de må legge feriekabalen uten deg, siden du er langvarig borte. Anonymkode: bf7f5...ae0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #4 Del Skrevet 10 timer siden Leder har styringsrett på ferie, og trenger i utganspunktet ikke spørre noen før ferien legges. Når du har vært langstiddsykemeldt og ikke høres ut som du tenker å komme tilbake med det første, så er det jo naturlig å legge feriekabalen uten deg, sånn at det går opp om du ikke er der. Du kan sende en melding til leder og bare si at du ser det holdes på med fereiplanleggingog lurer på om du kan sende inn ønske. Er du i stand til å skrive innlegg på kg er det ingen grunn til at du skal skylde på hjernetåke for ikke å sende en melding til sjefen. Når det gjelder kollegaen så vet vel de andre hvordan vedkommende er, og da tar de neppe høyde for alt hun sier heller. Men som en annen nevner, det er greit å gå innom arbeidsplassen for en lunsj hvis du tenker deg tilbake. Da kan du jo evt snakke med leder om frie samtidig. Anonymkode: 2ed55...a0b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #5 Del Skrevet 10 timer siden Det er jo helt innafor å legge opp feriekabalen med de som faktisk er tilstede? Jeg er leder, og jeg var sykemeldt i fjor sommer pga planlagt operasjon. Falt meg ikke inn å kreve være med på feriekabalen, all den tid jeg var BORTE og ikke visste når jeg kom tilbake🤷🏼♀️🤷🏼♀️ så da jeg var friskmeldt igjen tok jeg en prat med leder over meg og vi avtalte ferien Du høres fryktelig kranglete og krenke-Kari ut for å være helt ærlig.. Anonymkode: 13ff5...ebb 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #6 Del Skrevet 10 timer siden Kan du ikke bare sende en melding og spørre? Hei xxx. Med tanke på sommerferien, har dere bestem og fordelt noe der enda? Om jeg er tilbake så ønsker jeg ferie i uke xxx Hilsen Anonymkode: 87182...bc1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #7 Del Skrevet 10 timer siden Mulig jeg er urimelig, men jeg hadde blitt skikkelig sur hvis mine ferieønsker hadde blitt stoppet til fordel for en sykemeldt kollega sine ønsker. Når det er sagt, så har jeg selv vært sykemeldt og senere på aap. Først 100% sykemeldt, senere delvis. Mulig jeg var både dum og naiv, men jeg gikk særdeles stille i dørene disse årene. Samtidig var jeg minst 1 gang i uka å spise lunsj den perioden jeg var 100% sykemeldt. Hadde aldri krevd å få ferie når det passet meg, men tilpasset meg firmaet og de andre. Anonymkode: 6550c...f0b 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #8 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mulig jeg er urimelig, men jeg hadde blitt skikkelig sur hvis mine ferieønsker hadde blitt stoppet til fordel for en sykemeldt kollega sine ønsker. Må si meg enig. Og leder er vel sikkert mest opptatt av å sikre at folk er på jobb i sommermånedene, så da kan de jo heller ikke regne med en som er langtidssykemeldt. Må også si som leder, selv om dette høres fordomsfult ut. Jeg har sjeldent opplevd at folk blir friskmeldt før ferie. Tror mange ønsker å få ferien til gode.. Anonymkode: 98781...11d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #9 Del Skrevet 9 timer siden Hvis du er langtidsykemeldt ikke gitt noen indikasjoner på at du kommer tilbake innen snar fremtid så hadde jeg lagt ferien uten deg og heller tatt det som en bonus når du eventuelt kom tilbake i jobb. Anonymkode: 532ab...926 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 9 timer siden #10 Del Skrevet 9 timer siden Skjønner ikke problemet! De har lagt feriekabalen uten å være avhengig av at du kommer tilbake i full jobb før ferien. Hvis du er tilbake før ferien så ordner det seg sikkert med at du også får ferie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå