AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #61 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg sier det er hyggelig, særlig om det er noe hjemmelaget, men jeg er like glad i gjestene mine både med og uten gaver. Men vi er definitivt svært uenige og jeg synes du virker både sinna og materialistisk, så da takker jeg for meg i tråden. Anonymkode: d2e94...47c Du blir ikke glad om gjestene din ikke kommer med gave... fordi barna dine har bestemt at dette ikke er verdifult nok 😅 Anonymkode: eb84f...957 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #62 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du blir ikke glad om gjestene din ikke kommer med gave... fordi barna dine har bestemt at dette ikke er verdifult nok 😅 Anonymkode: eb84f...957 Det var det du klarte å lese ut av det jeg skriver, er du full? Men nå er det definitivt takk for meg, for nå er du jo direkte useriøs og dum (og muligens full). God bedring! ♥️ Anonymkode: d2e94...47c 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #63 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Mine barn har ingen problemer med å se stor verdi i maten, desserten, pynten, det å kle seg fint, og ikke minst at mange kan komme. Så trist det må være at dette er underordnet gaver! Anonymkode: d2e94...47c Her snakker vi om alternativt eller? Helt supert isåfall. Men man blir fort en "underdog" om man velger slikt. La barna dine ta med gave til sine venner. Det her handler om kultur, på samme måte som dere velger leve deres 😊 Anonymkode: eb84f...957 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #64 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det var det du klarte å lese ut av det jeg skriver, er du full? Men nå er det definitivt takk for meg, for nå er du jo direkte useriøs og dum (og muligens full). God bedring! ♥️ Anonymkode: d2e94...47c Absolutt ikke! Hvorfor skal man måtte være full for å ikke mene det samme som deg? 😂 Anonymkode: eb84f...957 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #65 Del Skrevet 14 timer siden Nevøen min har bursdag i oktober, første som feiret etter noen mammaer fant ut at gavefritt på skolen var lurt. Han var eneste som ikke fikk gaver til 6-årsdagen sin og ble naturlig nok veldig lei seg ❤️ Synes de som er så imot gaver kan skrive det i invitasjonen, og ta praten med egne barn. Så får andre ta valg for sine barn, og lære bort gleden ved å gi og få gaver. Anonymkode: 1aa58...526 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #66 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nevøen min har bursdag i oktober, første som feiret etter noen mammaer fant ut at gavefritt på skolen var lurt. Han var eneste som ikke fikk gaver til 6-årsdagen sin og ble naturlig nok veldig lei seg ❤️ Synes de som er så imot gaver kan skrive det i invitasjonen, og ta praten med egne barn. Så får andre ta valg for sine barn, og lære bort gleden ved å gi og få gaver. Anonymkode: 1aa58...526 Nevøen din fikk vel hjemmelagde bursdagskort eller brev som barna har skrevet? Vi har gave fritt i vår klasse, men en forelder har protestert og argumentert med at gave er en måte å betale for å bli bedt på bursdag. Da holdt ikke det med hjemmelaga kort. Det syns jeg er smålig. Her hjemme har barna taklet gave fri bursdag veldig fint. Anonymkode: ef79e...645 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #67 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det her handler så langt ifra om gavehysteri! Skulle du virkelig synes at det er greit at en vennegruppe kom med gaver, mens den andre ikke?? Fordi noen har bestemt at dette ikke skal være relevant? Jeg er såååå imot " jammen sånn har vi alltid gjort det". Men seriøst... skal man ikke lenger gi hverandre noe for å hedre en dag? Spør barn hva de mener. Det er viktigere enn hva vi voksne mener! Så kan vi heller krangle om hva slags verdier vi har gitt barna, uten at dem til stedet! Anonymkode: eb84f...957 Hadde man latt barna medvirke i alt som skjer i hjemmet ville det vært temmelig kaotisk. Nei for min del er miljø, barnas fremtid og helse mye viktigere enn en Temu-produsert leke. Da barna gikk i barnehagen hadde ikke vi gave fri bursdag og for hver bursdag fylte det to søppelposer med gavepapir og emballasje hvor 90% var av plast. Også har vi da lekene som også er av plast og som bursdagsbarnet får gleden av det minuttet gaven er åpnet også var fokus over på neste plastleke. Hvordan vil det gå med verden om vi fortsetter å produsere like mye søppel om noen år? Anonymkode: ef79e...645 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blantfolk Skrevet 10 timer siden #68 Del Skrevet 10 timer siden Har ikke gitt så mange gaver egentlig, ga litt klær til niesen når hun var yngre, og så ga jeg noe X-files greier til nevøen idag når han ble tenåring. Det er så mange bursdager egentlig, følger ikke helt med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #69 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nevøen din fikk vel hjemmelagde bursdagskort eller brev som barna har skrevet? Vi har gave fritt i vår klasse, men en forelder har protestert og argumentert med at gave er en måte å betale for å bli bedt på bursdag. Da holdt ikke det med hjemmelaga kort. Det syns jeg er smålig. Her hjemme har barna taklet gave fri bursdag veldig fint. Anonymkode: ef79e...645 Nei, vennene fikk hyggelige gaver venne hadde valgt ut til de. Han fikk ingen ting, hadde heldigvis forsøkt å forberede på det, men var tøft å stå der å ikke få noe. Anonymkode: 1aa58...526 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #70 Del Skrevet 2 timer siden Men å gi gaver handler vel om å vise at en setter pris på en en annen? Om det er med et håndskrevet kort, en sprettball, ei bok, en legoboks etc er vel det samme? jeg ønsker å lære barna mine å gi gode gaver. Tilpasse gaven til mottakeren for å vise at en tenker på den. når barna mine blir invitert i selskap så snakker vi alltid om bursdagsbarnet hjemme: hva liker den å leke med? Har den noen spesielle interesser? Er den god til noe? Osv. og sammen finner vi ut hva vi skal gi. Har vært mange sprettballer til 20kr i gaver i år. Anonymkode: 87e7f...187 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #71 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (21 timer siden): Gutten min går i 3 klasse, ble bestemt i 1 klasse at barna ikke skulle ha med gaver i bursdager, de kan ha med kort eller tegninger. Så skal vi foreldre kjøpe en gave til vårt barn til 300-400 kr ca, som skal være fra klassen. Så åpner barnet denne i klassebursdagen. Anonymkode: 60681...699 Her også. Anonymkode: 03303...1b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 1 time siden #72 Del Skrevet 1 time siden Nå har ikke jeg lest hele tråden, men som 80talls-barn var jeg vant med noe helt annet enn det som er greia i dag. Ingen "surmuling", og ingen klassefest. Jeg hadde opp mot 11 jenter i bursdagen, syv fra klassen min og fire fra andre bydeler. Det var den gang. På skolen til mine nevøer er regelen at alle foreldre vippser 50 kr til bursdagsbarnets mamma eller pappa, og at barnet selv finner noe det ønsker seg. Det blir som regel leker eller bøker. Er de 23 elever i klassen blir det 50 kr x 22, og da er man oppe i den gode sum av 600 kr. Det kommer noe fint ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå