AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #41 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke plastleker d handler om... seriøst!! Barn vil ha gaver!! Er det så vanskelig å forstå? Anonymkode: eb84f...957 Herlighet, håper ikke du overfører dette gavehysteriet ditt til dine barn, ro deg ned! Og de får jo gaver uansett, hva er problemet?! Anonymkode: d2e94...47c 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #42 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Minstekravet er vel å komme, delta og ha det hyggelig sammen. Gaver får de, som du selv også sier, uansett. Jeg ser virkelig ikke problemet. Anonymkode: d2e94...47c Da kan vi bare være enige, om å være uenige 😉 Anonymkode: eb84f...957 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #43 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da kan vi bare være enige, om å være uenige 😉 Anonymkode: eb84f...957 Ja, vi er tydeligvis uenige om det er gavene eller det å hygge seg sammen som er det viktigste. Anonymkode: d2e94...47c 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #44 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Herlighet, håper ikke du overfører dette gavehysteriet ditt til dine barn, ro deg ned! Og de får jo gaver uansett, hva er problemet?! Anonymkode: d2e94...47c Det her handler så langt ifra om gavehysteri! Skulle du virkelig synes at det er greit at en vennegruppe kom med gaver, mens den andre ikke?? Fordi noen har bestemt at dette ikke skal være relevant? Jeg er såååå imot " jammen sånn har vi alltid gjort det". Men seriøst... skal man ikke lenger gi hverandre noe for å hedre en dag? Spør barn hva de mener. Det er viktigere enn hva vi voksne mener! Så kan vi heller krangle om hva slags verdier vi har gitt barna, uten at dem til stedet! Anonymkode: eb84f...957 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #45 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det her handler så langt ifra om gavehysteri! Skulle du virkelig synes at det er greit at en vennegruppe kom med gaver, mens den andre ikke?? Fordi noen har bestemt at dette ikke skal være relevant? Jeg er såååå imot " jammen sånn har vi alltid gjort det". Men seriøst... skal man ikke lenger gi hverandre noe for å hedre en dag? Spør barn hva de mener. Det er viktigere enn hva vi voksne mener! Så kan vi heller krangle om hva slags verdier vi har gitt barna, uten at dem til stedet! Anonymkode: eb84f...957 Mine barn synes ikke gaver i klassebursdager er så viktig, de kunne ikke brydd seg mindre om vennene deres kommer med litt dyrere gave, billig gave, ingen gave eller gjenglemt gave, de setter faktisk mest pris på forseggjorte kort eller tegninger. Og de får uansett bra gaver av oss foreldre, tanter, onkler, besteforeldre osv. Jeg kjenner meg virkelig ikke igjen i "problemet" ditt her. Anonymkode: d2e94...47c 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #46 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Får ikke barna allerede gaver fra foreldre, søsken, besteforeldre, tanter/onkler, øvrig familie? Og bursdagsfeiring med familien? Det er jo ikke sånn at barn enten får gaver fra klassekamerater, eller ingen gaver i det hele tatt 🤷♀️ Anonymkode: 8cb30...3b6 Jo faktisk så er det sånn hos noen, her feks får barnet gave fra meg, ellers fra ingen da det ikke finnes noen, foruten barnebursdagen. Så barnebursdagen med gaver blir da ekstra stas. Samt gleden ved å kjøpe gave til andre. Anonymkode: a9cde...6dd 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #47 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Mine barn synes ikke gaver i klassebursdager er så viktig, de kunne ikke brydd seg mindre om vennene deres kommer med litt dyrere gave, billig gave, ingen gave eller gjenglemt gave, de setter faktisk mest pris på forseggjorte kort eller tegninger. Og de får uansett bra gaver av oss foreldre, tanter, onkler, besteforeldre osv. Jeg kjenner meg virkelig ikke igjen i "problemet" ditt her. Anonymkode: d2e94...47c Det tror jeg er tull. Be barna stemme over dette, uten påvirkning fra noen... jeg er rimelig sikker på at resultatet vil sjokkere deg. Ber du til bursdag og blir oppriktig glad for at ingen har med noe ?! Anonymkode: eb84f...957 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #48 Del Skrevet 16 timer siden Vi har blitt enige om gavefrie bursdager i bhg, håper det fortsetter på skolen. Gaver får de nok av uansett, vi trenger ikke flere plastdingser til 100 kroner i huset som uansett går i søpla etter et par uker. Anonymkode: dfb2d...399 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #49 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vi har blitt enige om gavefrie bursdager i bhg, håper det fortsetter på skolen. Gaver får de nok av uansett, vi trenger ikke flere plastdingser til 100 kroner i huset som uansett går i søpla etter et par uker. Anonymkode: dfb2d...399 Da håper jeg at de blir enige om å ikke gi deg gave i ditt bursdags selskap heller! Anonymkode: eb84f...957 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #50 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Det tror jeg er tull. Be barna stemme over dette, uten påvirkning fra noen... jeg er rimelig sikker på at resultatet vil sjokkere deg. Ber du til bursdag og blir oppriktig glad for at ingen har med noe ?! Anonymkode: eb84f...957 Skjønner godt at du har vondt for å tro at barn kan være sånn, men det kan de altså. Det er godt mulig mine barn er påvirket av oss foreldre hva som er viktigst her i livet, og om venner kommer med gaver eller ei betyr lite for både oss foreldre og våre barn. Jeg sier ikke at det ikke kan være hyggelig med en liten gave, men det er altså ikke veldig viktig for oss. Vi har det vi trenger og vel så det, men setter stor pris på å samle store og små venner hjemme hos oss, DET er det viktigste, gaver er veldig underordnet. Det er derfor jeg ikke skjønner hvorfor enkelte, som deg, blir så rasende over forslag om gavefrie bursdager, vi tenker veldig ulikt der. Anonymkode: d2e94...47c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #51 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Da håper jeg at de blir enige om å ikke gi deg gave i ditt bursdags selskap heller! Anonymkode: eb84f...957 Pleier voksne å få så mange bursdagsgaver, da? I de selskapene jeg har vært i det siste har vi blitt oppfordret til å begrense gaver til ting som konsumeres (dvs. mat og drikke). Om jeg hadde pleid å få en haug billige plastdingser slik barna får, ville jeg definitivt ha arrangert gavefri bursdag for meg selv. Anonymkode: baca9...b04 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #52 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skjønner godt at du har vondt for å tro at barn kan være sånn, men det kan de altså. Det er godt mulig mine barn er påvirket av oss foreldre hva som er viktigst her i livet, og om venner kommer med gaver eller ei betyr lite for både oss foreldre og våre barn. Jeg sier ikke at det ikke kan være hyggelig med en liten gave, men det er altså ikke veldig viktig for oss. Vi har det vi trenger og vel så det, men setter stor pris på å samle store og små venner hjemme hos oss, DET er det viktigste, gaver er veldig underordnet. Det er derfor jeg ikke skjønner hvorfor enkelte, som deg, blir så rasende over forslag om gavefrie bursdager, vi tenker veldig ulikt der. Anonymkode: d2e94...47c Fordi alle barn eller er velkommen hit uansett bursdag eller ikke. Man kan leke utenom, men la bursdag være spesielt😉 Anonymkode: eb84f...957 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #53 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det var klart flertall for gavefritt i vårt barn sin klasse. 90 prosent av disse foreldrene hadde sitt første barn der, så de 10 prosent som hadde søsken som var vant til gaver og ønsket dette ble bare nedstemt med en gang. Tenker dere dette er noe som skal vedvare hele barneskolen?? For vår del og vårt barn har dette ødelagt at vårt barn ønsker feire. Det har siden bhg vært vant til gaver. Å skulle be en hel klasse (som jo er voldsomt) uten å kunne få en gave er kjipt- uansett hva noen måtte mene. Kan man forvente det blir slik ut barneskolen? Anonymkode: 35425...953 Feirer dere bursdag kun for å få gaver? Er gaver virkelig så viktig? Er det ikke god mat og godt selskap man ser frem til? Er dette dine barns holdninger eller er det dine? Jeg har ihvertfall aldri vært opptatt av dette. Som barn til jul gledet jeg meg til gavene veldig husker jeg. Men gavene til barnebursdag er ikke noe å glede seg til heller, er det det da? Jeg brydde meg ikke ihvertfall. Anonymkode: b8135...f1d 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #54 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Pleier voksne å få så mange bursdagsgaver, da? I de selskapene jeg har vært i det siste har vi blitt oppfordret til å begrense gaver til ting som konsumeres (dvs. mat og drikke). Om jeg hadde pleid å få en haug billige plastdingser slik barna får, ville jeg definitivt ha arrangert gavefri bursdag for meg selv. Anonymkode: baca9...b04 Det er normal høflighet å gi gave om ikke annet er avtalt! Avtal gjerne med dine venner om at du kun verdsetter dems nærvær. Jeg tviler fortsatt på at barn er såpass vokse til å se en slik verdi 😪 Anonymkode: eb84f...957 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #55 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Fordi alle barn eller er velkommen hit uansett bursdag eller ikke. Man kan leke utenom, men la bursdag være spesielt😉 Anonymkode: eb84f...957 Det er de jo også, vi lager alltid bursdager spesielle, selv om vi har mye folk i huset ellers også. Men gaver er ikke det som gjør bursdager spesielle hos oss, selv om det som sagt er hyggelig om noen har med en liten ting. Vi er ikke anti-gave, altså, men det er underordnet andre hyggelige ting. Og her i tråden er det jo gavefrie barnebursdager som er tema, jeg støtter det. Anonymkode: d2e94...47c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #56 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Feirer dere bursdag kun for å få gaver? Er gaver virkelig så viktig? Er det ikke god mat og godt selskap man ser frem til? Er dette dine barns holdninger eller er det dine? Jeg har ihvertfall aldri vært opptatt av dette. Som barn til jul gledet jeg meg til gavene veldig husker jeg. Men gavene til barnebursdag er ikke noe å glede seg til heller, er det det da? Jeg brydde meg ikke ihvertfall. Anonymkode: b8135...f1d Sorry, men det er ganske unormalt! Jeg forstår virkelig ikke hvorfor folk skal hige etter at dette ikke er en normal reaksjon eller ønske. Snakke om verdier..... jeg blir seriøst skikkelig provosert! Når skulle det bli slutt på at å gi en gave er verdiløst?? Anonymkode: eb84f...957 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #57 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er normal høflighet å gi gave om ikke annet er avtalt! Avtal gjerne med dine venner om at du kun verdsetter dems nærvær. Jeg tviler fortsatt på at barn er såpass vokse til å se en slik verdi 😪 Anonymkode: eb84f...957 Mine barn har ingen problemer med å se stor verdi i maten, desserten, pynten, det å kle seg fint, og ikke minst at mange kan komme. Så trist det må være at dette er underordnet gaver! Anonymkode: d2e94...47c 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #58 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Da håper jeg at de blir enige om å ikke gi deg gave i ditt bursdags selskap heller! Anonymkode: eb84f...957 Ok🤣🙈 Anonymkode: dfb2d...399 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #59 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Mine barn har ingen problemer med å se stor verdi i maten, desserten, pynten, det å kle seg fint, og ikke minst at mange kan komme. Så trist det må være at dette er underordnet gaver! Anonymkode: d2e94...47c Så trist du ikke ser verdien i en gave! Anonymkode: eb84f...957 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #60 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så trist du ikke ser verdien i en gave! Anonymkode: eb84f...957 Jeg sier det er hyggelig, særlig om det er noe hjemmelaget, men jeg er like glad i gjestene mine både med og uten gaver. Men vi er definitivt svært uenige og jeg synes du virker både sinna og materialistisk, så da takker jeg for meg i tråden. Anonymkode: d2e94...47c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå