AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #1 Del Skrevet 19 timer siden Hvordan merker dere lærere dette? Eller er det kanskje ikke så merkbart for dere? Tenkte på det på et møte på skolen her en uke- 100 prosent av foreldre er norsk.. er dette en fordel?? Anonymkode: 04698...4ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 19 timer siden #2 Del Skrevet 19 timer siden Hva mener du? Selvsagt er det merkbart om store deler av klassen strever med norskkunnskaper. Da må lærer bruke mye tid på å forklare og vise begreper og ord, i motsetning til i en klasse hvor majoriteten behersker norsk og man ikke behøver bruke tid og ressurser til det. Fordel? Nei. Enklere? Kanskje. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #3 Del Skrevet 18 timer siden Absolutt merkbart. Men 100% norske,.det blir jo kanskje litt lite mangfold? Jeg ser en del nye ting rundt oppførsel, som jeg aldri har sett før. Og generelt sett mer motstand mot sunn grensesetting. Og totalt kaos om de møter en lærer som er litt løsere i kantene. Er knapt 40 nå, men tror ikke jeg klarer å stå karrieren ut på en skole med så stort mangfold som min har Anonymkode: e28da...aa4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #4 Del Skrevet 11 timer siden Det er kanskje enklere, men også mye kjedeligere å jobbe på en skole med lite mangfold. Det er på ingen måte like givende for man føler i veldig liten grad at man gjør en forskjell i elevenes liv. De hadde klart seg bra uansett liksom. Anonymkode: 145e7...681 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #5 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er kanskje enklere, men også mye kjedeligere å jobbe på en skole med lite mangfold. Det er på ingen måte like givende for man føler i veldig liten grad at man gjør en forskjell i elevenes liv. De hadde klart seg bra uansett liksom. Anonymkode: 145e7...681 Her overdriver du din egen betydning. De aller fleste lærere gjør liten forskjell i elevenes liv uansett hvor barna kommer fra. Anonymkode: 00272...0d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #6 Del Skrevet 9 timer siden Jeg er ikke lærer, men det ene barnet mitt går i en klasse hvor en stor andel av barna har foreldre fra andre land enn Norge, både i og utenfor Europa, og mange er flerspråklige. Vi bor i et område hvor det det er "lite mangfold", så min datters klasse skiller seg ut. Klassen til mitt barn har i følge læreren uvanlig godt miljø blant elevene. Nå er dette det eneste av barna mine som har begynt på skole, så jeg har ikke mye erfaring med klassemiljø, men jeg opplever også at det er en god stemning og god tone mellom oss foreldre. Her er det litt slik at alle er ulike, derfor er ulikhet greit og fint. Barna syns det er spennende å besøke hverandre. Jeg kan kanskje beskrive det som at det ikke har oppstått en spesifikk måte man skal være på, riktige klær, riktige matpakker, riktig livssyn riktige, riktige interesser, men heller en visshet om at alle er forskjellig og at det er spennende. Jeg hører fra ei venninne med barn på en skole hvor de fleste elevene kommer fra mer like hjem, at hun opplever det litt som et press om å være "riktig". Gutten hennes, som ikke liker fotball, insisterer f.eks. på å gå på fotball, for det gjør alle de andre guttene. Og hun sier det er ubehagelig på foreldremøter fordi det er en forventning om at alle skal være enige og tenke likt rundt ulike temaer. Men dette blir jo svogerforskning, og er bare veldig lite allmenngyldige eksempler. Det er nok mye som spiller inn. Anonymkode: 8cf87...535 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå