AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Del Skrevet 10 timer siden Du som har tatt en slankeoperasjon for noen år siden og spiser fortsatt mindre, forteller du andre hvor lite mat du klarer? Anonymkode: 04136...7d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #2 Del Skrevet 10 timer siden Jeg snakker ikke om det. Andre har ingenting med hvor mye/lite jeg spiser og hvorfor. Spiser maten min og lar det være med det Anonymkode: 83d17...bcd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #3 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg snakker ikke om det. Andre har ingenting med hvor mye/lite jeg spiser og hvorfor. Spiser maten min og lar det være med det Anonymkode: 83d17...bcd Det tenker jeg også. Min søster er slankeoperert for mange år siden. Ennå snakker hun om hvor lite hun spiser. Jeg har spist sammen henne og synes ikke at hun spiser veldig lite. I kveld skulle hun ut å spise middag med foreldrene til kjæresten. Jeg sendte melding og spurte om hvordan det gikk og om maten var god. Fikk til svar: Det gikk veldig fint. De var hyggelige. Maten var god, men det var alt for mye mat Hun kan også si: nå har jeg spist litt middag. I dag laget jeg ....... til middag, men ble så fort mett Osv osv osv Anonymkode: 04136...7d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShiLi Skrevet 10 timer siden #4 Del Skrevet 10 timer siden Spiser fortsatt mindre enn før, tror dette er første gang jeg har snakket om det 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #5 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det tenker jeg også. Min søster er slankeoperert for mange år siden. Ennå snakker hun om hvor lite hun spiser. Jeg har spist sammen henne og synes ikke at hun spiser veldig lite. I kveld skulle hun ut å spise middag med foreldrene til kjæresten. Jeg sendte melding og spurte om hvordan det gikk og om maten var god. Fikk til svar: Det gikk veldig fint. De var hyggelige. Maten var god, men det var alt for mye mat Hun kan også si: nå har jeg spist litt middag. I dag laget jeg ....... til middag, men ble så fort mett Osv osv osv Anonymkode: 04136...7d4 Hva er poenget med å utlevere din søster på denne måten? Spiser hun så mye at hun går opp i vekt, eller klarer hun å holde seg der vekten og legen mener hun skal være? Det er nemlig en av de vesentlige tingene etter en slankeoperasjon. En anne vesentlig ting er at hun ikke får mangler av viktige næringsstoffer, vitaminer og mineraler. Anonymkode: 283e7...000 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #6 Del Skrevet 10 timer siden Kan det være at hun bare har havnet i en vane hvor hun kommenterer det, og ikke selv er bevisst på det? Det er jo veldig mye fokus på porsjonsstørrelse, god sammensetning av næringsstoffer og slikt etter en slik operasjon. Så kanskje hun rett og slett har lagt seg til en vane hvor måltidene kun handler om dette? Om du tenker det blir veldig mye av det, så kan du eventuelt nevne det for henne. Jeg tenker det er lurt å gjøre henne bevisst på det, hvertfall hvis det er barn rundt som kan høre henne snakke slik. Selv tenker jeg det er viktig at barn ikke går i et miljø der det er «om å gjøre» å spise minst mulig men nå sklei jeg litt ut ser jeg 😛 Anonymkode: 83d17...bcd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #7 Del Skrevet 10 timer siden Kan være din søster sier det for å fortelle deg at hun fremdeles holder seg til målet sitt. Det kan være for bekreftelse. Det kan være hun sier det for å skjule at hun faktisk spiser mye mer enn hun burde. Det kan være hun sier det for å finne en slags støtte i deg, det å føle at noen har troa på deg eller annet. Mi venninne er slankeoperert og kan iblant nevne at hun ikke orker så mye mat. Når vi spiser sammen, er ikke hun den mest småspiste. Sier hun ikke spiser junk, ikke snop osv., men det serveres og spises av henne når vi er sammen iblant, fordi det er koselig, synes hun. Det er ikke lett å gå ned i vekt, det er ikke lett å holde seg til et strengt kostholdregime, særlig om kosten i årevis har vært et helt annet. Jeg synes hun er god som prøver, klarer, feiler, prøver igjen - klarer igjen. Jeg heier på henne. Heier du på di søster? Anonymkode: 3c084...287 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå