AnonymBruker Skrevet 22. februar #1 Skrevet 22. februar Hei! Jeg er gravid og rundt 6 uker på vei (usikkert, men tipper det). På mandag (17. feb) fikk jeg plutselig smerter i magen mens jeg var ute å kjørte. Da jeg kom hjem fortsatte smertene og jeg gikk å la meg i sengen i noen timer uten at det ble noe bedring. Smertene er på høyre siden og i korsryggen. Jeg sto opp og satt meg i sofaen og fikk plutselig kjempevondt og da begynte jeg å blø. Ikke mye, men litt. Dagen etter på morgenen har jeg ikke så vondt lengre og blør ingenting, men etter 2 timer kommer smertene tilbake og begynner å blø mere. (Hadde også feber, men vet ikke om det er relevant). Jeg ringer legen og får komme inn på time med en gang og forklarer alt til legen. Jeg mistenker spontanabort eller graviditet utenfor livmor. Hun ønsker kun at jeg skal ta blodprøver for å sjekke hcg, greit nok. Tok blodprøve på tirsdag og torsdag og venter nå på svar, noe som sikkert ikke kommer før tidligst mandag-tirsdag. Jeg har konstant vondt i magen og ryggen, men smertene varierer. Akkurat nå har jeg sååå vondt i høyre siden av magen og er kvalm av smertene.. Det kan sammenlignes med luftsmerter på en måte? Jeg har forresten hatt liiitt mørk utflod hver dag, men ikke noe særlig med blod. Er heller ingen klumper eller noe. Er så lite at jeg trenger ikke bruke truseinnlegg engang. Jeg har lest her inne på erfaringer med graviditet utenfor livmor og mine symptomer er veldig like.. altså jeg overlever disse smertene, men er så redd for at eggleder skal sprekke og at det skal gå skikkelig galt. Jeg er alenemamma til ei lita ei så vil helst ikke bli hentet med ambulanse på natta om det skulle gå så galt. Jeg lurer egentlig på om hva dere tror det kan være? Tenker meg ihjel på dette. Legen er sikker på spontanabort, men syns ikke symptomene ligner det.. Anonymkode: 2ffb4...edb
AnonymBruker Skrevet 22. februar #2 Skrevet 22. februar Du kan ikke få vurdering her inne. Du må ringe legevakt. Anonymkode: 3fec3...3d8 5
AnonymBruker Skrevet 22. februar #3 Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du kan ikke få vurdering her inne. Du må ringe legevakt. Anonymkode: 3fec3...3d8 Spør ikke om vurdering, men erfaringer. Får jo mere svar fra lege mandag/tirsdag. Anonymkode: 2ffb4...edb
AnonymBruker Skrevet 22. februar #4 Skrevet 22. februar Ring legevakt ❤️ Stol på intuisjonen din også. Eg er enig med deg TS det kan godt vere exu. Anonymkode: 1b569...3b0
AnonymBruker Skrevet 22. februar #5 Skrevet 22. februar Jeg dryppet (type som en ikke godt lukket vask) blod i rundt seks dager før smertene tok til. Mistet en eggleder men det spiller ingen rolle fått ett barn og har ett til på vei helt naturlig i ettertid. Du kan nok fint vente på hcgresultater til mandag. Anonymkode: 3b001...bc1
AnonymBruker Skrevet 22. februar #6 Skrevet 22. februar Det eneste rette her er å ringe legevakten her og nå, Ts! Tlf 116 117. Med de symptomene du har skal du IKKE vente til mandag! Ring nå - du skal tross alt fortsette å være mamma for barnet ditt, da kan du ikke risikere at det går galt fordi du ikke ringer legevakten! ❤️ Anonymkode: 4c0eb...1e8
AnonymBruker Skrevet 22. februar #7 Skrevet 22. februar Har du skuldersmerter? Eg stusse veldig på at du tydelig beskriver smerter på ein side. Legen din burde henvist seg til rask vaginal ultralyd for å konsentrere graviditet i livmoren. (Eg er ikkje lege) Anonymkode: 1b569...3b0
AnonymBruker Skrevet 22. februar #8 Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du skuldersmerter? Eg stusse veldig på at du tydelig beskriver smerter på ein side. Legen din burde henvist seg til rask vaginal ultralyd for å konsentrere graviditet i livmoren. (Eg er ikkje lege) Anonymkode: 1b569...3b0 Ingen skuldersmerter nei, hvordan det? Anonymkode: 2ffb4...edb
AnonymBruker Skrevet 23. februar #10 Skrevet 23. februar Har du testet for urinveisinfeksjon? Kan gi slike smerter når infeksjonen sprer seg oppover. Anonymkode: 73b0a...7e8
AnonymBruker Skrevet 23. februar #11 Skrevet 23. februar Jeg jobber på kvinneklinikk på sykehus og våre exu pasienter har ofte like symptomer som deg. Symptomene dine må tas på alvor, ring legevakten. Du skal inn et sted for ultralyd. Anonymkode: d030a...b8b 1 5
AnonymBruker Skrevet 24. februar #13 Skrevet 24. februar Jeg mistenkte også exu og ble ikke tatt på alvor av hverken lege eller legevakt. Dro til privat gynekolog og viste seg at det ikke var exu, men jeg hadde definitivt krevd en ultralyd hvis dette hadde skjedd igjen! Anonymkode: 0213e...b5e
AnonymBruker Skrevet 24. februar #14 Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Korleis går det TS? Anonymkode: 1b569...3b0 Nyoperert fra exu, skriver mere snart når jeg kvikner til Anonymkode: 2ffb4...edb 12
AnonymBruker Skrevet 25. februar #15 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Korleis går det TS? Anonymkode: 1b569...3b0 Postet jo dette innlegget lørdagskveld. Da var jeg i en annen by og var barnevakt for familie, så valgte å vente til søndag med å ringe. Søndag hadde jeg ikke smerter, så jeg ringte ikke. Mandag (i dag) var det helt GRUUUSOMT!!! Klarte nesten ikke snakke eller gå og lå bare i senga å gråt. Har jo ventet på svar på hcg fra fastlege men ingen har kontaktet meg. Ringte legekontoret selv og ba om svar på prøven der de så at hcg hadde doblet seg. Krevde telefontime med fastlege og at jeg skulle henvises til gynokolog NÅ, fordi nå klarte jeg ikke mere. Ble henvist og tok undersøkelse. Der kunne de se at det var ingen graviditet i livmor, men en ganske stor indre blødning i magen. De trodde at jeg har hatt graviditet utenfor livmor og spontanabortert, men dette måtte bekreftes med ny hcg. Fikk resultatet og hcg hadde økt enda mere fra sist. De bestemte seg for kikhullsoperasjon for å få ut blodet å se hva som foregikk. Mens jeg har ventet på svar og operasjon i dag har smertene vært helt ekstreme. Ble operert rundt 17 og det var graviditet i høyre eggleder, og eggleder ble fjernet. Helt fantastisk å våkne opp med null smerter på høyresiden❤️bare pittelitt vondt i sårene og litt luftsmerter. Tusen takk for alle svar her inne❤️ Anonymkode: 2ffb4...edb 11
AnonymBruker Skrevet 25. februar #16 Skrevet 25. februar Godt at du ble operert og at du har det bra! Men gud så forbanna jeg blir på dine og andre kvinners vegne. Kan banne på at du hadde blitt sendt på sjekk med det samme du tok kontakt om du var mann med symptomer på blindtarmbetennelse eller noe sånt. Anonymkode: ae5b3...1b2
AnonymBruker Skrevet 25. februar #17 Skrevet 25. februar Så bra det gjekk bra med deg. For ein opplevelse 💔❤️. Håper du får tatt det med ro framover. Enig med ho over her. Kvinnehelse har forbetringspotensiale..... Anonymkode: 1b569...3b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå