Gå til innhold

Katt blitt redd kateluken

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har en katt som gikk ut og inn av katteluka som ingenting. Nå står hun å mjauer på døra og vil ikke ut av luken. 
Når hun er ute kommer hun seg inn gjennom luken. 
Forstår ingenting. 
Eneste som har skjedd med henne er at hun hadde noe på øyet men det ble borte og øyet er friskt. 
Noen tips??

Anonymkode: f989c...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hun har sikkert blitt skremt av et annet dyr, mest sannsynlig en katt, som kom mot henne da hun gikk ut luka. De er mer sårbare når de går ut luka enn når de går ut gjennom døren. Det kan også være at noen blir skremt av at døren lukkes over halen når de går ut. Tror eneste som hjelper er å gi det tid, og ikke slippe henne ut døra. Kanskje oppmuntre ved å legge godbiter i åpningen, eller friste med god mat utenfor mens du følger med så ingen andre dyr tar den? 

Anonymkode: 9a07c...fa1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun har sikkert blitt skremt av et annet dyr, mest sannsynlig en katt, som kom mot henne da hun gikk ut luka. De er mer sårbare når de går ut luka enn når de går ut gjennom døren. Det kan også være at noen blir skremt av at døren lukkes over halen når de går ut. Tror eneste som hjelper er å gi det tid, og ikke slippe henne ut døra. Kanskje oppmuntre ved å legge godbiter i åpningen, eller friste med god mat utenfor mens du følger med så ingen andre dyr tar den? 

Anonymkode: 9a07c...fa1

Takk for svar. Det er det jeg og lurer på. Har 2 katter men det er denne som er tøffest. 
Når jeg ikke er hjemme klarer hun å gå ut. Så det er bare en snodig oppførsel. 
Ts. 

Anonymkode: f989c...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pus kan ha satt seg fast i luka. Fått poten i klemme f.eks. det skjedde med den ene min. Da var han litt redd en periode, men nå ser jeg at han er litt mer forsiktig når han går ut. Det var på vei ut han klemte poten.

Anonymkode: 47484...3b9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...