Lothlorien- Skrevet 10 timer siden #1 Del Skrevet 10 timer siden (endret) Så noen påpeke på X for noen dager siden at mens det i nazi-Tyskland var mange eksempler på sivile tyskere som hjalp jøder å flykte, gjemme seg og på andre måter unngå å bli drept, så har det så langt ikke vært kjent et eneste tilfelle (formidlet i media i alle fall) hvor sivile palestinere har hjulpet israelske gisler på Gaza! Imidlertid har man eksempler på det motsatte; noen gisler som prøvde å flykte, men som ble innhentet av sivile palestinere og tatt til fange igjen. Løslatte gisler har fortalt at de deler av tiden ble holdt fanget i sivile hjem, og at selv små barn deltok i å håne dem og gjøre dagene vonde. Altså, hva sier dette om sivilbefolkningen på Gaza? De virker å være ekstremt radikaliserte. Skal ikke si hva jeg synes om de personlig, etter å ha sett hvordan tusener av palestinere feiret foran kistene til to jødiske myrdede brødre på 10 måneder og 4 år på torsdag! Disse småbarna og moren ble for øvrig ikke kidnappet av hamas eller en annen terrorgruppe, de ble kidnappet av sivile palestinere. Tusener av sivile palestinere sluttet seg som kjent til hamas 7.10.23, fordi de ville også få muligheten til å drepe, mishandle, voldta og rane barn, voksne og gamle israelere denne dagen. Hva kan gjøres for å deradikalisere en så stor befolkning? Er det i det hele tatt mulig? Virker i alle fall ikke som en løsning at de får sin egen stat. Hvorfor omtales ikke dette i media? Hvorfor vil de ikke formidle dette om palestinerne? Blir for vanskelig å fremstille dem som ofre om flere blir gjort oppmerksomme på realiteten? Tyskere var også rimelig radikaliserte før og under 2.verdenskrig, men det fantes jo lysglimt som nevnt, med mange tyskere med mot og samvittighet som turte å hjelpe jøder og andre som var forfulgt. Ser ikke slike lysglimt blant palestinerne. Finnes de, er det noe jeg ikke har fått med meg her? Endret 10 timer siden av Lothlorien- 12 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 10 timer siden #2 Del Skrevet 10 timer siden Lothlorien- skrev (3 minutter siden): Så noen påpeke på X for noen dager siden at mens det i nazi-Tyskland var mange eksempler på sivile tyskere som hjalp jøder å flykte, gjemme seg og på andre måter unngå å bli drept, så har det så langt ikke vært kjent et eneste tilfelle (formidlet i media i alle fall) hvor sivile palestinere har hjulpet israelske gisler på Gaza! Imidlertid har man eksempler på det motsatte; noen gisler som prøvde å flykte, men som ble innhentet av sivile palestinere og tatt til fange igjen. Løslatte gisler har fortalt at de deler av tiden ble holdt fanget i sivile hjem, og at selv små barn deltok i å håne dem og gjøre dagene vonde. Altså, hva sier dette om sivilbefolkningen på Gaza? De virker å være ekstremt radikaliserte. Skal ikke si hva jeg synes om de personlig, etter å ha sett hvordan tusener av palestinere feiret foran kistene til to jødiske myrdede brødre på 10 måneder og 4 år på torsdag! Disse småbarna og moren ble for øvrig ikke kidnappet av hamas eller en annen terrorgruppe, de ble kidnappet av sivile palestinere. Tusener av sivile palestinere sluttet seg som kjent til hamas 7.10.23, fordi de ville også få muligheten til å drepe, mishandle, voldta og rane barn, voksne og gamle israelere denne dagen. Hva kan gjøres for å deradikalisere en så stor befolkning? Er det i det hele tatt mulig? Virker i alle fall ikke som en løsning at de får sin egen stat. Hvorfor omtales ikke dette i media? Hvorfor vil de ikke formidle dette om palestinerne? Blir for vanskelig å fremstille dem som ofre om flere blir gjort oppmerksomme på realiteten? Tyskere var også rimelig radikaliserte før og under 2.verdenskrig, men det fantes jo lysglimt som nevnt, med mange tyskere med mot og samvittighet som turte å hjelpe jøder og andre som var forfulgt. Ser ikke slike lysglimt blant palestinerne. Finnes de, er det noe jeg ikke har fått med meg her? For et latterlig innlegg! Hvordan skulle de ha mulighet til det når 90% av landet deres er bombet sønder og sammen, de stadig må flykte, knapt har mat og har mer enn nok med å overleve selv? 5 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helikopter Skrevet 10 timer siden #3 Del Skrevet 10 timer siden De har kanskje vært opptatt med å passe barna sine og unnslippe bomber? Eventuelt ha vært redd for harde straffer om de gikk imot Hamas? Og hva vet du egentlig om dette, det kan jo hende noen har prøvd å hjelpe noen? Det meste som skjer i løpet av en dag blir ikke dokumentert og spredd til verden. Det kan også hende mange gisler har blitt holdt langt unna sivile. Til sist: Jeg synes ikke sammenligningen din er god. Det er snakk om to helt forskjellige scenarioer. 4 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lothlorien- Skrevet 10 timer siden Forfatter #4 Del Skrevet 10 timer siden (endret) Grüner skrev (9 minutter siden): For et latterlig innlegg! Hvordan skulle de ha mulighet til det når 90% av landet deres er bombet sønder og sammen, de stadig må flykte, knapt har mat og har mer enn nok med å overleve selv? Latterlig er det så visst ikke. Synes det er rart at man ikke ser noen empati med gislene overhodet, og at de faktisk feiret en død baby og en død 4-åring! Det er grotesk. Gaza er såpass bombet pga. den krigen de selv startet 7.10.23. Det har vært israelske gisler på Gaza i flere omganger før 7.10.23 også for øvrig. Endret 10 timer siden av Lothlorien- 13 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 10 timer siden #5 Del Skrevet 10 timer siden Lothlorien- skrev (17 minutter siden): Så noen påpeke på X for noen dager siden at mens det i nazi-Tyskland var mange eksempler på sivile tyskere som hjalp jøder å flykte, gjemme seg og på andre måter unngå å bli drept, så har det så langt ikke vært kjent et eneste tilfelle (formidlet i media i alle fall) hvor sivile palestinere har hjulpet israelske gisler på Gaza! Imidlertid har man eksempler på det motsatte; noen gisler som prøvde å flykte, men som ble innhentet av sivile palestinere og tatt til fange igjen. Løslatte gisler har fortalt at de deler av tiden ble holdt fanget i sivile hjem, og at selv små barn deltok i å håne dem og gjøre dagene vonde. Altså, hva sier dette om sivilbefolkningen på Gaza? De virker å være ekstremt radikaliserte. Skal ikke si hva jeg synes om de personlig, etter å ha sett hvordan tusener av palestinere feiret foran kistene til to jødiske myrdede brødre på 10 måneder og 4 år på torsdag! Disse småbarna og moren ble for øvrig ikke kidnappet av hamas eller en annen terrorgruppe, de ble kidnappet av sivile palestinere. Tusener av sivile palestinere sluttet seg som kjent til hamas 7.10.23, fordi de ville også få muligheten til å drepe, mishandle, voldta og rane barn, voksne og gamle israelere denne dagen. Hva kan gjøres for å deradikalisere en så stor befolkning? Er det i det hele tatt mulig? Virker i alle fall ikke som en løsning at de får sin egen stat. Hvorfor omtales ikke dette i media? Hvorfor vil de ikke formidle dette om palestinerne? Blir for vanskelig å fremstille dem som ofre om flere blir gjort oppmerksomme på realiteten? Tyskere var også rimelig radikaliserte før og under 2.verdenskrig, men det fantes jo lysglimt som nevnt, med mange tyskere med mot og samvittighet som turte å hjelpe jøder og andre som var forfulgt. Ser ikke slike lysglimt blant palestinerne. Finnes de, er det noe jeg ikke har fått med meg her? Herregud, hva skal jeg si? Du er jo helt i LaLa land.. 6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lothlorien- Skrevet 10 timer siden Forfatter #6 Del Skrevet 10 timer siden Helikopter skrev (6 minutter siden): De har kanskje vært opptatt med å passe barna sine og unnslippe bomber? Eventuelt ha vært redd for harde straffer om de gikk imot Hamas? Og hva vet du egentlig om dette, det kan jo hende noen har prøvd å hjelpe noen? Det meste som skjer i løpet av en dag blir ikke dokumentert og spredd til verden. Det kan også hende mange gisler har blitt holdt langt unna sivile. Til sist: Jeg synes ikke sammenligningen din er god. Det er snakk om to helt forskjellige scenarioer. Var da flere intervjuer med palestinere i media rett etter 7.10.23, hvor uttrykte glede over terrorangrepet og hyllet hamas. Er også vist at hamas har stor støtte blant palestinere i Judea og Samaria, hvor områder ikke er bombet. Kan hende det skjer noen medmenneskelige handlinger overfor gislene av sivile palestinere, men hvor finner du kilder på dette? Siden du reagerer så sterkt på at jeg sier jeg ikke har lest noe som helst om det. 10 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet 10 timer siden #7 Del Skrevet 10 timer siden Grüner skrev (16 minutter siden): For et latterlig innlegg! Hvordan skulle de ha mulighet til det når 90% av landet deres er bombet sønder og sammen, de stadig må flykte, knapt har mat og har mer enn nok med å overleve selv? Det var det ikke 8. oktober 2023. Hadde gislene blitt sluppet fri hadde det vært mer igjen av Gaza nå. De sivile i Gaza er deltagende i drap og mishandling, og er like skyldige som Hamas-terroristene. 13 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lothlorien- Skrevet 9 timer siden Forfatter #8 Del Skrevet 9 timer siden Molly85 skrev (Akkurat nå): Det var det ikke 8. oktober 2023. Hadde gislene blitt sluppet fri hadde det vært mer igjen av Gaza nå. De sivile i Gaza er deltagende i drap og mishandling, og er like skyldige som Hamas-terroristene. Nettopp. Forstår ikke at noen kan støtte slik ondskap. 10 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet 9 timer siden #9 Del Skrevet 9 timer siden K.B. skrev (6 minutter siden): Herregud, hva skal jeg si? Du er jo helt i LaLa land.. Har du sett hvordan selv barn har oppført seg de siste dagene? Selv FN skjemtes (fordi de ble redd pengestøtten minket når verden så at Gaza er befolket med barnemordere som hisser til krig mot jødene). 11 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helikopter Skrevet 9 timer siden #10 Del Skrevet 9 timer siden Lothlorien- skrev (1 minutt siden): Var da flere intervjuer med palestinere i media rett etter 7.10.23, hvor uttrykte glede over terrorangrepet og hyllet hamas. Er også vist at hamas har stor støtte blant palestinere i Judea og Samaria, hvor områder ikke er bombet. Kan hende det skjer noen medmenneskelige handlinger overfor gislene av sivile palestinere, men hvor finner du kilder på dette? Siden du reagerer så sterkt på at jeg sier jeg ikke har lest noe som helst om det. Jeg synes også det er grotesk å feire døde barn. Det kan godt hende mange palestinere er radikalisert eller lignende. Jeg vil tro at de er formet på en annen måte av sitt samfunn enn jeg er av det norske. Jeg har ikke levd i krig og sett barn og voksne bli drept rundt meg. Veldig mange samfunn er mer opptatt av vold/militær makt enn det norske, og jeg vet ikke hvordan det er å leve sånn. Jeg vil tro at mange palestinske mammaer kan føle empati med de døde israelske barna. Samtidig forstår jeg, basert på sånn jeg selv opplever mitt morsinstinkt, at en mamma kan ønske hevn over andres barn hvis ens egne barn har blitt brutalt drept. Å miste barn er noe som jeg ikke orker å tenke på en gang. Det hadde kanskje blitt undergangen for meg, selv i et stabilt, rikt samfunn med tilgang til psykolog. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skjold Skrevet 9 timer siden #11 Del Skrevet 9 timer siden Palestinerne blir hjernevasket fra de er små barn. Det å drepe jøder er noe de hyller mest i livet. Slik har det vært i over 70 år. 3 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet 9 timer siden #12 Del Skrevet 9 timer siden Gaza har tapt seg enormt i verdens øyne. Dette narrativet om uskyldige sivile fikk et realt skudd for baugen da denne syke feiringen fant sted, med feirende voksne og småbarn som løp etter bilene med de drepte guttene og ropte og hoiet. 9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet 9 timer siden #13 Del Skrevet 9 timer siden Skjold skrev (Akkurat nå): Palestinerne blir hjernevasket fra de er små barn. Det å drepe jøder er noe de hyller mest i livet. Slik har det vært i over 70 år. Jepp. Jeg har selv linket en VG-artikkel fra 2003 der de skrev at Gazas barn har ingen andre sjanser enn radikalisering. De fikk rett. Selv om de i dag er opptatt av å skrive om helt andre ting. 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helikopter Skrevet 9 timer siden #14 Del Skrevet 9 timer siden Lothlorien- skrev (8 minutter siden): Var da flere intervjuer med palestinere i media rett etter 7.10.23, hvor uttrykte glede over terrorangrepet og hyllet hamas. Er også vist at hamas har stor støtte blant palestinere i Judea og Samaria, hvor områder ikke er bombet. Kan hende det skjer noen medmenneskelige handlinger overfor gislene av sivile palestinere, men hvor finner du kilder på dette? Siden du reagerer så sterkt på at jeg sier jeg ikke har lest noe som helst om det. Jeg sa at jeg ikke hadde noen slike kilder. Jeg sa at det kan jo hende noen har oppført seg medmenneskelig ovenfor gisler selv om det ikke er blitt dokumentert. Hvis jeg var palestiner og skulle gjort noe i opposisjon til Hamas mens jeg fortsatt var på Gaza, ville jeg absolutt ikke ha dokumentert det. Av frykt for eget liv. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lothlorien- Skrevet 9 timer siden Forfatter #15 Del Skrevet 9 timer siden Skjold skrev (1 minutt siden): Palestinerne blir hjernevasket fra de er små barn. Det å drepe jøder er noe de hyller mest i livet. Slik har det vært i over 70 år. Det vanvittige er at FN, Røde Kors og andre vet at denne rasistiske og hatske indoktrineringen skjer, men likevel har pengene strømmet inn til palestinerne i alle år. 10 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lothlorien- Skrevet 9 timer siden Forfatter #16 Del Skrevet 9 timer siden (endret) Molly85 skrev (3 minutter siden): Gaza har tapt seg enormt i verdens øyne. Dette narrativet om uskyldige sivile fikk et realt skudd for baugen da denne syke feiringen fant sted, med feirende voksne og småbarn som løp etter bilene med de drepte guttene og ropte og hoiet. Jeg mister all respekt for noen som støtter palestinernes "kamp" etter de groteske, umenneskelige scenene som utspant seg på torsdag ved kistene av de myrdede jødiske barna. Endret 9 timer siden av Lothlorien- 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet 9 timer siden #17 Del Skrevet 9 timer siden Lothlorien- skrev (1 minutt siden): Det vanvittige er at FN, Røde Kors og andre vet at denne rasistiske og hatske indoktrineringen skjer, men likevel har pengene strømmet inn til palestinerne i alle år. Sykt er det. Visste du at det stedet i verden som har fått medt bistand fra Norge gjennom tidene er Gaza? Det minst konstruktive noensinne å støtte. 8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lothlorien- Skrevet 9 timer siden Forfatter #18 Del Skrevet 9 timer siden Helikopter skrev (2 minutter siden): Jeg sa at jeg ikke hadde noen slike kilder. Jeg sa at det kan jo hende noen har oppført seg medmenneskelig ovenfor gisler selv om det ikke er blitt dokumentert. Hvis jeg var palestiner og skulle gjort noe i opposisjon til Hamas mens jeg fortsatt var på Gaza, ville jeg absolutt ikke ha dokumentert det. Av frykt for eget liv. Det vil innebære en risiko ja. Mange tyskere tok en stor risiko ved å hjelpe jøder, de risikerte mye men de hadde likevel moral og medmenneskelighet som gjorde at de handlet. Har ikke lest om noen sånne tilfeller på Gaza. Synes det sier mye, og forstår ikke hvordan noen kan støtte dem overhodet. 7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet 9 timer siden #19 Del Skrevet 9 timer siden Lothlorien- skrev (1 minutt siden): Jeg mister all respekt for noen som støtter palestinernes "kamp" etter de groteske, umenneskelige scenene som utspant seg på torsdag ved kistene av de myrdede jødiske barna. Helt enig. Jeg visste fra 7. oktober at dette er syke krefter. At Reuters-journalister (aka Hamas) var med og filmet så vi fikk se alt i sanntid, sivile voldtok og skar av hender, satte fyr på barn og voksne bundet sammen med piggtråd… Det er en ekstrem ondskap man ikke finner andre steder. UNRWA, Røde Kors, alt av journalister er infiltrert av ondskspen som er Hamas. 9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lothlorien- Skrevet 9 timer siden Forfatter #20 Del Skrevet 9 timer siden Molly85 skrev (1 minutt siden): Sykt er det. Visste du at det stedet i verden som har fått medt bistand fra Norge gjennom tidene er Gaza? Det minst konstruktive noensinne å støtte. Det er ekkelt å tenke på. Norge har muligens bidratt til å finansiere hamas sitt terrorangrep 7.10.23, det største massemordet på jøder siden 2.verdenskrig. 7 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå