AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #1 Del Skrevet 20 timer siden Er det frekt om det ikke legges opp til å åpne gaver i barnebursdag? Er det greit om barnet åpner dem senere alene? Anonymkode: 59f96...cce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #2 Del Skrevet 20 timer siden Jeg syns ikke det er frekt, og det er begge mine vært vant med gjennom barneskolen. Det gjør også at de som gir slipper å sitte der og være redde for hva de andre syns om gaven de har gitt: Anonymkode: bbd3d...743 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #3 Del Skrevet 19 timer siden Det er ikke frekt, men samtidig så ville jeg som gjest synes det var litt kjedelig å ikke få se bursdagsbarnet motta gaven kanskje? Man har jo gjerne lagt litt omtanke i det. Men ser samtidig den andre siden også. Anonymkode: 91311...5fa 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #4 Del Skrevet 19 timer siden Synes ikke det er frekt, men ungene kan reagere på det. De har gjerne gledet seg veldig til å gi gaven. Så jeg ville etterstrebet at man åpner gaver i bursdagen dersom man har bestemt seg for å ha bursdag med gaver. Anonymkode: 79f47...50d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 19 timer siden #5 Del Skrevet 19 timer siden Jeg synes ikke det er frekt, men jeg synes det er litt respektløst. Gjestene har gjerne valgt gave med omhu og gleder seg til bursdagsbarnet åpner og jeg synes det er synd å frata dem den gleden. 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #6 Del Skrevet 19 timer siden Jeg synes det er litt dårlig gjort mot de som kommer med gave at den bare legges bort. Barna vil vel gjerne se at de åpnes? Men man kan jo åpne litt løpende ved ankomst for eksempel eller bare i starten av selskapet mens det er fri lek for barna, så blir det ikke en stor greie der alle sitter å ser på at bursdagsbarnet åpner fra alle. Jeg er vokst opp med at man satt i ring og alle så på, tror vi hadde noe slags lek for å si hvem som skulle få gi? Flasketuten? Har ingen dårlige minner selv fra å gjøre det sånn men sikkert noe som kan bli kjedelig for noen og noen ikke vil like Kommer jo an på antall barn også kanskje vi var ikke mer enn 10-12 i selskap da jeg var barn. Anonymkode: 4786c...99c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 19 timer siden #7 Del Skrevet 19 timer siden Vi har alltid latt bursdagsbarnet åpne etter hvert som gjestene kommer. Da blir det ikke noe voldsomt fokus på gaver samtidig som alle får gitt og får sett bursdagsbarnet åpne sin gave. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #8 Del Skrevet 19 timer siden Vi var en gang i et bryllup hvor brudeparet hadde bestemt at ingen gaver skulle åpnes under arrangementet. De ønsket fokus på annet enn gavene. Jeg synes det ble kjemperart. Det sto masse konvolutter og innpakkede gaver på et bord. Anonymkode: 91311...5fa 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Breeze Skrevet 19 timer siden #9 Del Skrevet 19 timer siden De barna (foreldrene til dem) som har kjøpt gave vil så klart se reaksjon når gaven blir åpnet siden det er barnebursdag. For barn vil de nok mer enn oss voksne gjerne kunne se reaksjon når gaven åpnes. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Breeze Skrevet 19 timer siden #10 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi var en gang i et bryllup hvor brudeparet hadde bestemt at ingen gaver skulle åpnes under arrangementet. De ønsket fokus på annet enn gavene. Jeg synes det ble kjemperart. Det sto masse konvolutter og innpakkede gaver på et bord. Anonymkode: 91311...5fa Jeg var gift en gang for noen år siden og gjorde det samme, vi åpnet konvolutter og gavene neste dag så det var helt normalt for oss. Men synd at noen av gjestene kunne føle det sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #11 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vi var en gang i et bryllup hvor brudeparet hadde bestemt at ingen gaver skulle åpnes under arrangementet. De ønsket fokus på annet enn gavene. Jeg synes det ble kjemperart. Det sto masse konvolutter og innpakkede gaver på et bord. Anonymkode: 91311...5fa Har skjønt at dette er vanlig i USA men jeg synes det er litt rart. Føler det burde være en del av festen at man kan få se hva andre har gitt og at brudeparet selv kan få se hva de har fått av folk.. (Synes egentlig det er litt rart når de har andre til å pakke opp også jeg, selv om jeg vet det er veldig vanlig. Føler at det da er litt bortkastet at det er pakket inn når ikke mottaker selv skal pakke opp likevel..) Anonymkode: 4786c...99c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #12 Del Skrevet 19 timer siden Synes verken bursdagsbarn eller gjester virker veldig opptatt av gaver? Tror ikke mine barn hadde lagt merke til om gavene de ga ble åpnet eller ikke. Og de legger nok heller ikke sjela i å finne gaver må jeg si. I våre bursdager får de åpne gavene de får med en gang. Så har vi heller fokus på lek og mat Anonymkode: c8f97...b21 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kalini Skrevet 18 timer siden #13 Del Skrevet 18 timer siden i klassen til min datter er vi foreldre samstemt om at gavene ikke åpnes i selskapet, dette for at ingen barn skal være redde for at alle andre ikke synes de gir bra nok gave. Det tenker jeg er fint, å bidrar til mindre press. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #14 Del Skrevet 18 timer siden kalini skrev (3 minutter siden): i klassen til min datter er vi foreldre samstemt om at gavene ikke åpnes i selskapet, dette for at ingen barn skal være redde for at alle andre ikke synes de gir bra nok gave. Det tenker jeg er fint, å bidrar til mindre press. Tenker det er viktigere å lære at man gir forskjellig jeg da og at man skal være takknemlig uansett Anonymkode: 90943...d45 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #15 Del Skrevet 18 timer siden Da barna var små og hadde barnebursdag hjemme, så åpnet de gavene med flasketuten peker på. Altså snurre flasken, barna satt i ring, den som ble tutet ga sin gave. Det var gøy for alle. Da de ble større og vi begynte med klassebursdag, så ble vi foreldrene enige om at gaver tas med hjem og åpnes der. Delvis så ungene fikk leke de par timene de var i selskap, delvis for å ta ned fokuset på gaver. Da var det ingen som tenkte så mye på hvem ga finest gave, det var helt OK å gi et kort eller en tegning man hadde laget, og det var helt usynlig om noen ikke hadde med gave. Det viktigste var at alle barna kom og hygget seg sammen i feiringen. Anonymkode: 47d4b...105 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #16 Del Skrevet 18 timer siden Synes det er utakknemlig og veldig spesielt. Det er da stas å se gaven sin bli åpnet. Og mottakeren kan klare å si tusen takk. Nå må vi slutte å sy puter.. Anonymkode: 17a06...9cd 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #17 Del Skrevet 18 timer siden Det er så respektløst. Jeg synes det er viktig å lære barna å takke og vise takknemlighet Anonymkode: c1499...80b 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #18 Del Skrevet 18 timer siden kalini skrev (39 minutter siden): i klassen til min datter er vi foreldre samstemt om at gavene ikke åpnes i selskapet, dette for at ingen barn skal være redde for at alle andre ikke synes de gir bra nok gave. Det tenker jeg er fint, å bidrar til mindre press. Da kan dere like godt droppe gaver. Anonymkode: c1499...80b 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #19 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi var en gang i et bryllup hvor brudeparet hadde bestemt at ingen gaver skulle åpnes under arrangementet. De ønsket fokus på annet enn gavene. Jeg synes det ble kjemperart. Det sto masse konvolutter og innpakkede gaver på et bord. Anonymkode: 91311...5fa Synes det er fint jeg. Vi praktiserer også slik, både i bryllup, konfirmasjon og i barnedåp. Vi ønsker å tilbringe tid med gjestene og oppleve arrangementet, så kan vi kose oss med gavene senere. I tillegg har familiene våre veldig ulik gavekultur, så vi slipper å stå der med konfirmanten mens mormor gir 3000 og farmor gir 50 000. Det kan føles ekkelt for noen, spesielt i anledninger hvor det ofte gis penger, så på vår måte så får alle en takk etterpå, og ingen vet hva andre har gitt. Erfaringsmessig så skal det ikke bety noe, og det gjør det ikke for oss, men det har en tendens til å skape litt ulming av andre. Anonymkode: df9b7...6eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #20 Del Skrevet 18 timer siden Dere som åpner gaver senere: ringer barnet for å takke for gaven eller sender melding etterpå? Det med gaver er jo delvis for å lære å forsøke glede andre og for å lære å vise takknemlighet. Dette går tapt i mange av de alternativene som skildres her. Anonymkode: 09011...9c2 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå