Gå til innhold

Hva er din erfaring med å få nye venner i voksen alder?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva er din erfaring med å få nye venner i voksen alder?  Jeg spør fordi jeg er 30 år og på leting etter i alle fall en ny god venninne som jeg kan finne på ting sammen med og snakke om meningsfulle ting sammen med. Har forsøkt en ny hobby, men var ingen der det klaffet sånn med. Har også forsøkt Hey Girl gruppe på facebook, men er for feig til å legge ut noe der selv og ingen som har lagt ut i det siste der jeg møter kriteriene.

Anonymkode: a5338...17d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Får nye venner hele tiden, men det er langt mellom gullklumpene man ønsker å beholde.

Anonymkode: e2595...a61

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Får nye venner hele tiden, men det er langt mellom gullklumpene man ønsker å beholde.

Er du veldig utadvendt siden du så lett får nye venner? Jeg er veldig innadvendt og tilbaketrukket, glemte nevne det i hovedinnlegget. Tror det ødelegger litt for meg.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er du veldig utadvendt siden du så lett får nye venner? Jeg er veldig innadvendt og tilbaketrukket, glemte nevne det i hovedinnlegget. Tror det ødelegger litt for meg.

Jeg oppleves kanskje som utadvent, men er ambivert og trives nok aller best alene. Batteriet tømmes av å være med folk. Men jeg er imøtekommende, smiler og ler mye, er interessert, stiller spørsmål og speiler den andre.

Har vokst opp med omsorgssvikt, så har derfor på radaren konstant når jeg er sosial for å tolke folk jeg er sammen med og gi dem det de vil ha (etter min tolkning). Har derfor blitt god på dette, men det sliter meg helt ut. Skulle ønske jeg klarte å gi mer f.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg oppleves kanskje som utadvent, men er ambivert og trives nok aller best alene. Batteriet tømmes av å være med folk. Men jeg er imøtekommende, smiler og ler mye, er interessert, stiller spørsmål og speiler den andre.

Har vokst opp med omsorgssvikt, så har derfor på radaren konstant når jeg er sosial for å tolke folk jeg er sammen med og gi dem det de vil ha (etter min tolkning). Har derfor blitt god på dette, men det sliter meg helt ut. Skulle ønske jeg klarte å gi mer f.

Å, det er akkurat som å lese om meg selv! Jeg er flink til å få andre til å føle seg vel, bekrefte dem, vise interesse. Og de vil gjerne være venn med meg. Men det er ikke alltid jeg får det samme tilbake, og jeg kan slite meg ut med å være så "flink". Det er flere som betrakter meg som deres beste venn, uten at jeg kan si det samme tilbake. 

Anonymkode: ace1d...d17

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
enkefru skrev (1 time siden):

Har god erfaring med det. Fått venner via jobb og via sønnens aktiviteter bl.a.

Kunne du sagt litt mer om hvordan du går frem? Kommer dere bare tilfeldigvis i snakk eller og hva snakker dere om?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først ville jeg definert venn. De som får venner «hele tiden» via ungenes interesser og skoleklasser,  får i utgangspunktet bare mange, nye bekjente. 

En venn for meg er en som viser omtanke, legger noe inn i vennskapet og viser at jeg er et menneske som er verdt å bry seg om. Noen man er avslappet sammen med og som det hadde vært naturlig å stoppe innom på vei forbi. Noen som inkluderer og hvor innsatsen i vennskapet er likt. 

Anonymkode: 6bbbd...0fb

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har fått mange nye venner i voksen alder. Jeg er introvert.

Anonymkode: 0bd64...1b9

Samme her. Veldig introvert, og samler på de genuine vennskapene. De jeg har møtt i voksen alder er gjennom jobb. Når en har sluttet har vi opprettholdt kontakten og møtes jevnlig for mat og hygge og fine samtaler.

Anonymkode: 51683...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...