Gå til innhold

Australia

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Har planer om å reise til Australia neste år og lurer på om dere har noen erfaringer med å ha møtt på edderkopper eller slanger og hvordan dere håndterte det, og i så fall hvor i Australia var dette?

Har også vurdert Maldivene, noen erfaringer med dette der?

Anonymkode: 5ae6d...a99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har vært to ganger i Australia- tilsammen 7 mnd (kom hjem fra siste tur for 1 mnd siden) Har vært i Queensland, New South Wales og South Australia. Har ikke sett en farlig edderkopp eller slange i den tiden. 
Synes Australia er helt fantastisk, og vil veldig gjerne ned dit igjen! 
Selv om jeg ikke har truffet farlige edderkopper, så har vi sett noen andre edderkopper, men bare ute i naturen, og bare på trygg avstand. Har også sett uendelig mange andre fantastiske dyr!

Jeg har også vært på Maldivene, men det er 20 år siden. Det er veldig vakkert der, og vi hadde mange fine dykke- og snorkleturer (men det har vi også hatt i Australia). Det er jo mindre å oppleve på Maldivene, så ville nok anbefalt Australia om man vil oppleve litt forskjellig i tillegg til vakre strender. Men Maldivene har kritthvite strender, palmer, luksus, og krystallklart turkist hav. Og fantastisk liv under havet. Så om du ikke vil ha noe mer enn det så er Maldivene fantastisk. 

Anonymkode: 1eaa5...9f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var i Australia for et par år siden. Så edderkopper, men ikke inne. Og de var ikke kjempestore. 

Så flere slanger, men det var når vi var på hiking i bushen. Så ingen ellers. 

Australia var fantastisk. 

Anonymkode: d7099...b9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i Syndey 3 ganger, i tilsammen 9 uker. Så ikke en ENESTE edderkopp. Så én kakkelakk som var død på gata. That's it. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har vært flere ganger i de største byene i Australia (øst- og vestkysten) og aldri sett slanger eller edderkopper. Anbefaler å reise på det sterkeste. Så mange nydelige steder å besøke. Det er ulike klima men stort sett varmest når det er vinter i Norge. 

Var også nylig på en privat øy/resort i Maldivene. Det var magisk, men noe helt annet enn Australia da det er små øyer. Veldig avslappende og luksus, spennende mat, god service og mye snorkling, spa osv. Kommer nok litt an på hvilken resort du bor på, også er man litt avhengig av pent vær. Men reiser gjerne tilbake!

Anonymkode: ed5c6...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har bodd i Perth, det verste er kakkerlakker faktisk (ikke fordi de er farlige, jeg bare synes de er ekle). Edderkopper og slanger er sjeldent. Og spesielt i byer. Hvis du er midt utpå landsbygda ser du det kanskje mer, men kan ikke si jeg har sett noen fler enn her faktisk. Tøm skoene før du tar de på hvis du har satt de fra deg. 
Australia er det beste stedet jeg har vært, menneskene er fantastiske, varme og inkluderende. Og det er så mye vakker natur og fine steder, masse gøy å gjøre. Jeg ville absolutt dratt! (Og valgt vestkysten.) 

Anonymkode: e7e75...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...