AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #1 Del Skrevet 16 timer siden Hva er det mest kritikkverdige du har opplevd i psykiatrien? Anonymkode: 16a05...3da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #2 Del Skrevet 16 timer siden Jeg opplevde at en psykotisk medpasient trodde at jeg ikke fikk mat av de ansatte og at hun trodde at de ansatte skulle drepe meg. Så en dag kom hun inn på rommet mitt med ett fat med mat til meg. Det endte med at de ansatte på avdelingen kom og utløste alarmen og la henne brutalt i gulvet og dro henne inn på sitt eget rom. Synes så synd på henne. Anonymkode: 16a05...3da 1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #3 Del Skrevet 16 timer siden Hm, mye å velge i. Å bli nektet helsehjelp selv om jeg hadde rettighetene på min side, kanskje. Anonymkode: 1cf88...616 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #4 Del Skrevet 15 timer siden Det er så mye at jeg kunne ha skrevet en bok om det. Har fått avslag på helsehjelp mange ganger, og blitt behandlet svært respektløst av enkeltpersoner. Heldigvis har jeg også fått mye god hjelp, men har også blitt retraumatisert og fått store traumereaksjoner på behandlingen jeg har blitt utsatt for. Anonymkode: c94d5...3f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #5 Del Skrevet 15 timer siden Har lest en blogg som heter Elines verden. Hun har delt litt på andre plattformer også. Syns det høres helt grusomt ut. Nå bor hun i kommunal bolig som skal være trygt, men det er ikke trygt og hun får ikke hjelp til å finne et bedre sted å bo heller. Anonymkode: c957d...f4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #6 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har lest en blogg som heter Elines verden. Hun har delt litt på andre plattformer også. Syns det høres helt grusomt ut. Nå bor hun i kommunal bolig som skal være trygt, men det er ikke trygt og hun får ikke hjelp til å finne et bedre sted å bo heller. Anonymkode: c957d...f4c Eller om den het, Eline redder verden litt. Anonymkode: c957d...f4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #7 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det er så mye at jeg kunne ha skrevet en bok om det. Har fått avslag på helsehjelp mange ganger, og blitt behandlet svært respektløst av enkeltpersoner. Heldigvis har jeg også fått mye god hjelp, men har også blitt retraumatisert og fått store traumereaksjoner på behandlingen jeg har blitt utsatt for. Anonymkode: c94d5...3f6 Dette! Ja jeg har også fått mye bra behandling, men en del av traumene jeg bærer på skyldes ikke bare ting jeg ble utsatt for i barndommen det skyldes også ganske brutale ting som jeg har blitt utsatt av fra de som egentlig skulle være der for å hjelpe meg. Og vi er nok dessverre mange som kunne skrive en bok om det vi har blitt utsatt for og det vi har blitt vitne til at andre har blitt utsatt for. Anonymkode: 14495...b2b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #8 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Dette! Ja jeg har også fått mye bra behandling, men en del av traumene jeg bærer på skyldes ikke bare ting jeg ble utsatt for i barndommen det skyldes også ganske brutale ting som jeg har blitt utsatt av fra de som egentlig skulle være der for å hjelpe meg. Og vi er nok dessverre mange som kunne skrive en bok om det vi har blitt utsatt for og det vi har blitt vitne til at andre har blitt utsatt for. Anonymkode: 14495...b2b Herlighet, det er jo helt forferdelig! Man skulle ikke tro at det skulle gå an 🤯 Anonymkode: 8d265...bf0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #9 Del Skrevet 14 timer siden Å stole på mors komparative opplysninger uten spørsmål under utredning når de visste at forholdet til mor ikke var godt. Anonymkode: 1fc8b...b5a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #10 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Herlighet, det er jo helt forferdelig! Man skulle ikke tro at det skulle gå an 🤯 Anonymkode: 8d265...bf0 For å si det sånn er det mange av de tingene jeg har vært utsatt for eller vært vitne til innafor psykiatriens fire vegger som utvilsomt virker lite troverdig for de som ikke selv har vært innenfor disse fire veggene 😢 Anonymkode: 14495...b2b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #11 Del Skrevet 14 timer siden Er det lov å skrive ingenting? Har ikke opplevd noe kritikkverdig, fikk god hjelp av flinke behandlere og er veldig fornøyd i ettertid. Anonymkode: 2a016...149 2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #12 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): For å si det sånn er det mange av de tingene jeg har vært utsatt for eller vært vitne til innafor psykiatriens fire vegger som utvilsomt virker lite troverdig for de som ikke selv har vært innenfor disse fire veggene 😢 Anonymkode: 14495...b2b Kunne du nevnt ett par av de tingene? Anonymkode: 16a05...3da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #13 Del Skrevet 14 timer siden 12 timer etter en beltelegging så fikk jeg ikke gå på do så måtte tisse på meg. Skikkelig ydmykende. Det var helt unødvendig å la meg ligge i belter så lenge når jeg hadde vært rolig i 11 av 12 timer. Mistet all tillit til psykiatrien etter denne vonde opplevelsen. Anonymkode: ba216...54f 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #14 Del Skrevet 14 timer siden Jeg har aldri opplevd annet en flotte fagfolk som kan jobben sin, vennlige og vil det beste. De må stadig gjøre vurderinger som kanskje pasienten ikke vil eller liker, må være en tøff jobb å ha. Flott at noen vil ha en sånn jobb. Anonymkode: 316e0...90f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #15 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (28 minutter siden): For å si det sånn er det mange av de tingene jeg har vært utsatt for eller vært vitne til innafor psykiatriens fire vegger som utvilsomt virker lite troverdig for de som ikke selv har vært innenfor disse fire veggene 😢 Anonymkode: 14495...b2b Veldig leit å høre, virkelig ❤️ Har du rapportert det som har skjedd? Anonymkode: 8d265...bf0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #16 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kunne du nevnt ett par av de tingene? Anonymkode: 16a05...3da Det her er bare noen av tingene, for som sagt så kunne jeg skrevet en hel bok. Ukritisk og overdreven (les misbruk) av mekaniske tvangsmidler og fysisk holdning. Lar pasienter ligge for lenge i belter. Trusler om bruk av tvangsmidler om man ikke gjør som de ansatte sier Eksperimentering med medisiner og tvangsmedisinering uten at det foreligger vedtak. Konsekvent setter mannlig fastvakt fordi de mener at pasienten ikke skal få lov til å styre behandlingen. Les jeg har kompleks PTSD og i en sånn sårbar situasjon blir traumene selvsagt ekstremt trygget av at den mannen skal stå og se på når jeg er på do eller i dusjen. Gi pasienten strips med beskjed om å stripse sitt eget sår som helt tydelig trenger veldig mange sting. Fire store menn legger en liten kvinne på rett over 40 kg i bakken fordi en ansatt trykket på alarm fordi en pasienten slo sitt eget hode i veggen . og vedkommende som utløste alarmen prøvde ikke en gang å se om situasjonen kunne løses på en annen måte. En ansatt løftet opp beina til en psykotisk pasient som hadde for vane å gå og legge seg på gulvet i fellesareal og trakk henne i beina gjennom avdelingen, inn på pasientens rom som valgte igjen døra og sa at slikt tøv driver ikke med her. Nekter å kontakte legen når pasient rapporterer om somatiske/fysiske problemer med begrunnelse i at problemene kun sitter i pasientens eget hode Anonymkode: 14495...b2b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #17 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Veldig leit å høre, virkelig ❤️ Har du rapportert det som har skjedd? Anonymkode: 8d265...bf0 Rapportert ja, men hvem tror du de hører på? En psykisk syk pasient eller en ansatt som gjerne har en eller flere kolleger i ryggen? Det har også blitt rapportert saker hvor jeg i skjul har hatt mamma på telefonen slik at hun også kan bekrefte mine påstander, men det blir uansett som David mot Goliat Anonymkode: 14495...b2b 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #18 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg har aldri opplevd annet en flotte fagfolk som kan jobben sin, vennlige og vil det beste. De må stadig gjøre vurderinger som kanskje pasienten ikke vil eller liker, må være en tøff jobb å ha. Flott at noen vil ha en sånn jobb. Anonymkode: 316e0...90f Selvsagt må de det og selvsagt vil ikke pasienten alltid være enig, men det fjerner ikke det faktum at det forekommer en del alvorlige hendelser som ikke handler om en uenighet. Og selv om du ikke har opplevd noe så er ikke det synonymt med at det ikke foregår kritikkverdige forhold. Anonymkode: 14495...b2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #19 Del Skrevet 13 timer siden 10 år i psykriatrien og har ingen negative opplevelser. Verken poliklinisk eller ved innleggelse. Har blitt møtt med omsorg, forståelse og respekt. Og jeg hadde borderline. Min personlige erfaring ut i fra det jeg har observert, er at ens egen adferd og handlinger har veldig mye å si om hvordan du blir møtt. Jeg tror de aller fleste som klager har ikke selvinnsikt og evner ikke å se sin egen rolle i hvordan de har blitt møtt. Ei eller evner å se hvorfor de har blitt møtt slik de har blitt møtt og nødvendigheten av det. Det finnes dårlige folk og feil skjer, men jeg tror ikke et fnugg på at det skjer så ofte og på den måten slik noen påstår. Ens subjektive mening og opplevelse er ikke nødvendigvis den riktige eller hele sannheten. Anonymkode: 9c998...b98 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #20 Del Skrevet 13 timer siden Psykologen satt og kikket på meg med et stygt blikk, ganske lenge. Jeg så forakt i øynene hans. Jeg snakket/ hadde en utblåsning om noen som hadde behandlet meg dårlig over tid. Fikk inntrykk av at han kikket stygt på meg fordi jeg "baksnakket". Jeg ringte ham og sa at jeg ønsker å avslutte behandlingen fordi jeg klarer meg greit på egenhånd. Anonymkode: 4972c...d5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå