AnonymBruker Skrevet 25. februar #21 Del Skrevet 25. februar Våre katter har blitt vant til å bli med når vi skal bort, har kattedo, klorebrett og skåler stående der vi er ofte, tar med ellers. Kattene koser seg som innekatter når vi er bortreist, men er også tilvent å gå i sele og bånd. Sistnevnte er også praktisk hvis pus blir skadet eller syk og ikke kan gå ute som vanlig Anonymkode: 10961...14c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #22 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette er også litt "snillere" unnskyldninger for at de ikke synes at de som ønsker å adoptere passer som katteeier. Tenk litt lenger enn til nesetippen. De som jobber i slike organisasjoner gir ikke katter til hvem som helst som viser interesse... Anonymkode: d62c6...b7a Som sagt, dette var helt vanlige mennesker, med helt vanlige liv. Anonymkode: f7d38...036 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #23 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Som sagt, dette var helt vanlige mennesker, med helt vanlige liv. Anonymkode: f7d38...036 Og de fikk katter fra andre steder. Kattene har et veldig fint liv, er kosete og balanserte katter. Anonymkode: f7d38...036 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #24 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og de fikk katter fra andre steder. Kattene har et veldig fint liv, er kosete og balanserte katter. Anonymkode: f7d38...036 Poenget mitt står fortsatt. Db osv er veldig forsiktige med hvem de lar adoptere Anonymkode: d62c6...b7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #25 Del Skrevet 26. februar AnonymBruker skrev (20 timer siden): Noen foreninger er sære på adoptering. Har hørt mange som ikke har fått adoptert fra den lokale dyrebeskyttelsen, for eksempel helt vanlige barnefamilier. De fikk som begrunnelse at de ikke gav katter til familier med barn. En singel mann i hageleilighet fikk beskjed om at det var for mye trafikk i området han bodde (helt vanlig nabolag). Samtidig er de jevnlig ute i media og klager over at de har for mange katter... Kanskje ikke så rart, siden du tydeligvis må være barnløs og bo langt på bygda i en enebolig for å få tak i en katt? Anonymkode: f7d38...036 Nøyaktig dette var min frustrasjon også, det framstår helt hål i hodet. Ser hva siste person skriver, men kjøper ikke den, ikke når det er så ofte og uten samtale eller noe som helst. Eller rare krav her i Oslo der alle kattene (med noen få unntak) må være utekatt er med privat hage uten trafikk. Altså villastrøk. Etter 2 år med det idiotiet gikk jeg på finn og fant en oppdretter i stedet. Utrolig glad for å ha fått en firbeint venn ❤️ Anonymkode: fdbb0...42e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #26 Del Skrevet 26. februar Jeg tenker også på å adoptere katt. Her jeg bor er det lite trafikk i gata og bondeland og skog i omgivelsene. Hva kan få en organisasjon til å vurdere å ikke gi katten bort til adopsjon? Jeg er enslig og barnløs og reiser ikke. Ønsker meg en sunn utekatt jeg kan gi et lykkelig liv, med kvalitetsfor, fisk til middag, klatrestativ, leker og innedo og mye omsorg. Jeg er ufør og mye hjemme om dagene. Jeg er klar for å bli en crazycatlady og få min første katt. Anonymkode: 15475...339 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #27 Del Skrevet 26. februar AnonymBruker skrev (15 timer siden): Nøyaktig dette var min frustrasjon også, det framstår helt hål i hodet. Ser hva siste person skriver, men kjøper ikke den, ikke når det er så ofte og uten samtale eller noe som helst. Eller rare krav her i Oslo der alle kattene (med noen få unntak) må være utekatt er med privat hage uten trafikk. Altså villastrøk. Etter 2 år med det idiotiet gikk jeg på finn og fant en oppdretter i stedet. Utrolig glad for å ha fått en firbeint venn ❤️ Anonymkode: fdbb0...42e Synes det er ganske åpentbart og rimelig at en katt ikke skal være utekatt hvis den bor i byen/et sted med mye trafikk?? Da tar du den med ut i bånd hvis den absolutt må ut. Det er idioti å ha utekatt hvis du ikke bor i et nabolag uten mye trafikk. Det er derfor det alltid står at kattene må ha TRYGGE utemuligheter på annonsene. Anonymkode: d62c6...b7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #28 Del Skrevet 26. februar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg tenker også på å adoptere katt. Her jeg bor er det lite trafikk i gata og bondeland og skog i omgivelsene. Hva kan få en organisasjon til å vurdere å ikke gi katten bort til adopsjon? Jeg er enslig og barnløs og reiser ikke. Ønsker meg en sunn utekatt jeg kan gi et lykkelig liv, med kvalitetsfor, fisk til middag, klatrestativ, leker og innedo og mye omsorg. Jeg er ufør og mye hjemme om dagene. Jeg er klar for å bli en crazycatlady og få min første katt. Anonymkode: 15475...339 Akkurat det du skrev er jo perfekt å skrive på interessemeldingen. Skriv hva du kan tilby katten, jobbsituasjon, område du bor i, hvordan utemulighetene er, hvor gammel du er, hvem som bor i husstanden osv. Dyrebeskyttelsen bl.a har et adopsjonsskjema som du fyller ut på nettsiden deres der du kan se hva de ønsker å vite. Anonymkode: d62c6...b7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå