Gå til innhold

Hadde du ordnet deg ny bolig før du sa ifra til partner at du ville flytte?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ikke gjør det slutt I samme rom som noen!! Er lei av partnerdrapsstatistikken nå!!!!!!

Anonymkode: b99d5...341

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Homer76 skrev (19 timer siden):

Hva er det egentlig du tillater deg å antyde? At jeg må være en syk jævel som slår samboeren min fordi du hadde en slik samboer? Jeg går igjennom de verste dagene i mitt liv og får det slengt i trynet av en vilt fremmed. Takk skal du faenmeg ha!

Nei, det har jeg ikke sagt. Men det er alltid en grunn til at noen bare reiser uten forvarsel. 

Anonymkode: 99e71...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nei, det har jeg ikke sagt. Men det er alltid en grunn til at noen bare reiser uten forvarsel. 

Ikke min sak, men velger å skyte inn en mening likevel.

En gang innimellom er det bare rett og slett for vanskelig å ordne opp ordentlig og "gå på nåler" fordi man vet man sårer den andre og følelsene er der, men det bare rett og slett ikke fungerer. Må dessverre si jeg kunne funnet på det samme som denne partneren hvis jeg hadde vært i samme situasjon og mannen min har ALDRI rørt meg eller drevet med psykisk vold e.l 🌺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2.4.2025 den 12.12):

Ikke gjør det slutt I samme rom som noen!! Er lei av partnerdrapsstatistikken nå!!!!!!

Vil tippe at 99% av voksne, samboende folk gjør det i samme rom…

Anonymkode: 47403...859

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vil tippe at 99% av voksne, samboende folk gjør det i samme rom…

Så du bryr deg ikke om de som er en del av partnerdrapsstatistikken? Det var 24 drap i Norge fjor! Om ikke politiet advarer folk jevnlig om dette så SKAL JEG GJØRE DET 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Så du bryr deg ikke om de som er en del av partnerdrapsstatistikken? Det var 24 drap i Norge fjor! Om ikke politiet advarer folk jevnlig om dette så SKAL JEG GJØRE DET 

Selvfølgelig bryr jeg meg.

Poenget mitt er at det mest normale er at mennesker som bor sammen uten historikk med vold/utrygghet pleier å snakke sammen face to face.

Å skulle ringe sin samboer/ektefelle over mange år og si at det er slutt er unormalt, og tenker at de fleste ville opplevd en slik beskjed over tlf som forferdelig.

ts

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde lyst, men gjorde det ikke. Bodde sammen 4 måneder etter bruddet.

Anonymkode: 97945...d98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha alt klart på forhånd. Og det syns jeg er tøft. Må finne leilighet og ordne alt i skjul. Får ikke forberedt barna på flytting. Har prøvd å gå ifra før, men ikke klart det. så fort jeg sier at jeg vil flytte ut, så kommer han til å hive meg på dør. Sist jeg prøvde å snakke om brudd og gå, så ble jeg kastet ut, fratatt mobil og måtte sove i garasjen den natten. Nedverdigende! 

Anonymkode: e4371...dea

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.2.2025 den 16.49):

Jeg ønsker å flytte med mine barn (ingen felles) men er usikker på om jeg burde ordne en bolig klar som vi kan flytte til dersom det blir veldig dårlig stemning når han får beskjed… Ikke bekymret for vold eller noe, men vet hvor kjip stemning det kan bli, og er man veldig uheldig kan det ta lang tid før man får egnet bolig klar.

Det er vanlig at et samlivsbrudd kommer etter en lang prosess hvor begge deltar og forsøker å finne løsninger før den ene eller begge bryter ut.

Når beslutningen om brudd er tatt er det også vanlig med en prosess hvor man diskuterer veien videre om oppgjør med bolig, hytte, bil(-er) og andre verdigjenstander som skal fordeles?

Hvorfor er dette vanskelig for deg eller dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med eksmann: Ja, jeg ordnet ny bolig først.

Med ekssamboer: Jeg ordnet ny bolig til ham før jeg sa noe. Jeg eide boligen, og han hadde ingen evne til å skaffe egen bolig, så jeg gjorde dette for ham. Ellers ville jeg aldri fått ham ut av livet mitt, dessverre.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.4.2025 den 16.21):

Ja, og ofte er den grunnen at folk er konfliktsky. 

Anonymkode: da524...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.2.2025 den 16.49):

Jeg ønsker å flytte med mine barn (ingen felles) men er usikker på om jeg burde ordne en bolig klar som vi kan flytte til dersom det blir veldig dårlig stemning når han får beskjed… Ikke bekymret for vold eller noe, men vet hvor kjip stemning det kan bli, og er man veldig uheldig kan det ta lang tid før man får egnet bolig klar.

Det er helt urimelig at du og barna må flytte mens mannen får bli boende. Det eneste unntaket er dersom han eier boligen alene, Skift lås og tillat aldri mannen å komme inn, annet enn for å hente sine personlige saker. Gi han kort frist (gjerne under 24 timer) på å hente det han ønsker. Lager han problem, bør du anmelde ham til politiet. Tenk over om han kan anmeldes for seksuelt overgrep en eller annen gang i samlivet.

Anonymkode: 1f49c...1de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en liten bolig som jeg leide ut. Jeg sa opp leieboer og flyttet, han trodde jeg reiste for å se til boligen og ha litt ferie frem til jeg sa jeg ikke kom hjem igjen. Det burde ikke kommet som en overraskelse, jeg hadde sagt ifra lenge om forholdene hjemme. Hm ville ikke forbedre noe før jeg endret de 100 tingene han hadde på lista over feil med meg. Jeg skjønte at jeg måtte ut av huset før jeg gjorde det endelig slutt.

Anonymkode: bde07...ed7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge det ikke er snakk om voldelig partner eller lignende, synes jeg det er uredelig gjort. Kan fort skape økonomiske vansker for den andre parten f.eks. 

Anonymkode: 62696...a4a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så lenge det ikke er snakk om voldelig partner eller lignende, synes jeg det er uredelig gjort. Kan fort skape økonomiske vansker for den andre parten f.eks. 

Evt konsekvenser for ex-partner bør ikke bety noe. Har han gjort seg fortjent til et brudd, bør han behandles deretter. Det er alt for mange kvinner som tar urimelig hensyn til en svikefull partner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Homer76 skrev (På 1.4.2025 den 21.13):

Hva er det egentlig du tillater deg å antyde? At jeg må være en syk jævel som slår samboeren min fordi du hadde en slik samboer? Jeg går igjennom de verste dagene i mitt liv og får det slengt i trynet av en vilt fremmed. Takk skal du faenmeg ha!

Jeg var nøytral til denne dialogen først, men du virker jo ikke helt i vater når du overreagerer sånn?

Anonymkode: dfc67...b24

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er helt urimelig at du og barna må flytte mens mannen får bli boende. Det eneste unntaket er dersom han eier boligen alene, Skift lås og tillat aldri mannen å komme inn, annet enn for å hente sine personlige saker. Gi han kort frist (gjerne under 24 timer) på å hente det han ønsker. Lager han problem, bør du anmelde ham til politiet. Tenk over om han kan anmeldes for seksuelt overgrep en eller annen gang i samlivet.

Hvis de eier boligen sammenheng, kan hun ikke hive ham ut på 24 timer, da har han rett til å bli boende inntil salg. Om han leier av henne, må han få flere uker på seg til å flytte ut, da har han rettigheter som leietaker. Om de leier sammen, forholder begge seg til kontrakten med en huseier. I ingen av disse situasjonene kan han hives ut på dagen. Det er snarere hun som kan anmeldes til politiet, om hun fratar ham et hjem. 

Anonymkode: da524...80b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Evt konsekvenser for ex-partner bør ikke bety noe. Har han gjort seg fortjent til et brudd, bør han behandles deretter. Det er alt for mange kvinner som tar urimelig hensyn til en svikefull partner.

Er da slettes ikke sikkert det er han som har gjort noe "galt" her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er da slettes ikke sikkert det er han som har gjort noe "galt" her.

Jo det er klart ut fra det ts skriver. Hun og barna vil flytte fra ham. det viser at han ikke er til å være i hus med. Feilen er derfor hans. I denne situasjonen må kan kunne hives ut på dagen forutsatt at han ikke eier boligen alene. Kanskje det beste for mannen er om hun anmelder ham til politiet slik at han settes i varetekt. Da har han i hvert fall et sted å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jo det er klart ut fra det ts skriver. Hun og barna vil flytte fra ham. det viser at han ikke er til å være i hus med. Feilen er derfor hans. I denne situasjonen må kan kunne hives ut på dagen forutsatt at han ikke eier boligen alene. Kanskje det beste for mannen er om hun anmelder ham til politiet slik at han settes i varetekt. Da har han i hvert fall et sted å være.

Her leser du inn noe som slett ikke stemmer.

Tanken min er at det kan bli ubehagelig å bo sammen, spesielt for barna, og det å ha en friplass å kunne reise til med en gang kunne vært godt for alle parter.

Å blande inn politiet er en enorm overdrivelse.

ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...