Gå til innhold

Hadde du ordnet deg ny bolig før du sa ifra til partner at du ville flytte?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har lest at gyldig separasjon innebærer at partene er nødt til å bo på forskjellige adresser??

Anonymkode: 78f9a...154

Det gjorde vi. Han (eksen) flyttet til sin mor (som har enebolig og god plass), men han var jo ofte der vi bodde pga sønnen, selvfølgelig. Når jeg flyttet ut, flyttet han inn igjen den siste tiden før overtagelse av ny eier.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Husk at det å plutselig annonsere et brudd, der du har ny bolig klar og nær sagt ferdig pakket koffert, kan gjøre stemningen betydelig verre enn hva den ellers ville blitt. Han vil trolig oppfatte dette som et spill bak ryggen sin, som han ikke har hatt mulighet til å diskutere eller påvirke. Det vil medføre en enda større følelse av svik. 

Greit nok å ha en bolig for hånden dersom situasjonen skulle bli uholdbar, men du bør unngå å flytte umiddelbart hvis du ikke er nødt. Da er det bedre å sette seg ned og lufte planene, og gi han tiden han trenger til å bearbeide dette og få sjans til å venne seg til det. 

Anonymkode: 21894...f8d

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg flyttet ut med våre 2 barn, og hadde kjøpt ny bolig som det var overtagelse på 2 uker etter jeg ga beskjed til min daværende mann.

For min del var det veldig viktig å ha noe nytt klart. 

Anonymkode: 3f972...83a

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
AnonymBruker

Om jeg hadde vært i et voldelig forhold, som kunne eskalert til fysisk vold, eller ekstrem psykisk vold, så hadde jeg ordnet alt det praktiske først. Men da hadde jeg flyttet ut, og slått opp på melding når mine ting og jeg var i trygghet 

Anonymkode: f8bdf...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ville gjøre det ryddig ovenfor ekspartner siden vi skulle samarbeide om felles barn. Med det sagt så var det ingen konflikt oss i mellom og vi bodde sammen i ca to måneder mens han kjøpte meg ut og jeg ordnet med nytt sted å bo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Første forhold fant han seg en leilighet 2 uker etter. Jeg overtok felles bolig. Andre forhold fikk han 1 ukes varsel. Det var helt bevisst da det var snakk om psykisk vold. 

Anonymkode: b3943...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

I et " normalt " forhold- feil 

Er d et psykisk el  fysisk  mishandling  I bildet - riktig å.gjør det sånn.

Anonymkode: 2428e...033

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sammen med kjæresten min i snart ti år. Samboer i de siste ni årene. Vi har innimellom hatt utfordringer, men ikke mer enn det jeg vil anse som "normalt".

Hun kom en dag hjem og fortalte meg at hun ville flytte ut og fortalte meg samtidig at hun hadde kjøpt hus samme dag. Alt med bank og megler har foregått bak min rygg. Nevnte ikke en gang at hun vil flytte under denne prosessen.

Jeg kan ikke fatte at jeg fortjener det på denne måten. Det slo føttene unna meg totalt.

Kan for ordens skyld fortelle at jeg aldri har lagt hånd på henne, drikker 2-3 ganger i året og har aldri så mye som sett i retning av en annen dame.

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Homer76 skrev (10 minutter siden):

Jeg har vært sammen med kjæresten min i snart ti år. Samboer i de siste ni årene. Vi har innimellom hatt utfordringer, men ikke mer enn det jeg vil anse som "normalt".

Hun kom en dag hjem og fortalte meg at hun ville flytte ut og fortalte meg samtidig at hun hadde kjøpt hus samme dag. Alt med bank og megler har foregått bak min rygg. Nevnte ikke en gang at hun vil flytte under denne prosessen.

Jeg kan ikke fatte at jeg fortjener det på denne måten. Det slo føttene unna meg totalt.

Kan for ordens skyld fortelle at jeg aldri har lagt hånd på henne, drikker 2-3 ganger i året og har aldri så mye som sett i retning av en annen dame.

Huff, all medfølelse til deg :klem:

Anonymkode: 3ddb2...bd2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde det☺️

Anonymkode: 11021...d0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Homer76 skrev (21 timer siden):

Det synes jeg er stygt gjort. Hun høres kofliktsky ut 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det synes jeg er stygt gjort. Hun høres kofliktsky ut 

Vanligvis har hun ikke vært det heller. Jeg har vært den som har prøvd å unngå diskusjoner oss imellom gjennom alle år egentlig. Men denne gangen stengte hun døra ganske endelig for at ting ikke skulle være mer å diskutere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Homer76 skrev (5 minutter siden):

Vanligvis har hun ikke vært det heller. Jeg har vært den som har prøvd å unngå diskusjoner oss imellom gjennom alle år egentlig. Men denne gangen stengte hun døra ganske endelig for at ting ikke skulle være mer å diskutere.

Kanskje hun var redd for å bli overtalt til å bli 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.2.2025 den 16.49):

Jeg ønsker å flytte med mine barn (ingen felles) men er usikker på om jeg burde ordne en bolig klar som vi kan flytte til dersom det blir veldig dårlig stemning når han får beskjed… Ikke bekymret for vold eller noe, men vet hvor kjip stemning det kan bli, og er man veldig uheldig kan det ta lang tid før man får egnet bolig klar.

Anonymkode: 47403...859

Jeg synes det er smart å gjøre det sånn. Som du sier kan det bli dårlig stemning, greit å bare pakke tinga sine å dra da, istedet for å kanskje måtte vente mange uker.

Anonymkode: dd8bc...c66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje hun var redd for å bli overtalt til å bli 

Skal vel innrømme at tanken har streifet meg. Midt i mellom alle tankene om ikke å være bra nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.2.2025 den 16.49):

Jeg ønsker å flytte med mine barn (ingen felles) men er usikker på om jeg burde ordne en bolig klar som vi kan flytte til dersom det blir veldig dårlig stemning når han får beskjed… Ikke bekymret for vold eller noe, men vet hvor kjip stemning det kan bli, og er man veldig uheldig kan det ta lang tid før man får egnet bolig klar.

Anonymkode: 47403...859

DU MÅ IKKE GJØRE DET SLUTT MED NOEN OM DU ER I SAMME ROM SOM DE!!

Anonymkode: b99d5...341

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Dersom du har råd til å ha en egen bolig og samtidig følge opp forpliktelsene du har der du er nå frem til oppsigelsestid eller lignende utløper, så gjør gjerne det. Men ikke vent med å si ifra til du står med kofferten i hånda. La ham iallefall få en illusjon om å få være med på siste del av prosessen. 

Anonymkode: fb3f1...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde barn og ingenting klart og null på konto. Dro via krisesenter. Alt ordna seg etterhvert, av og til må man bare. 

Anonymkode: 99e71...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Homer76 skrev (På 28.3.2025 den 9.43):

Det har vi kun ditt ord på. Min eks hadde sagt det samme om noen spurte,han har aldri innrømmet psykisk og fysisk vold han utsatte meg for. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det har vi kun ditt ord på. Min eks hadde sagt det samme om noen spurte,han har aldri innrømmet psykisk og fysisk vold han utsatte meg for. 

Hva er det egentlig du tillater deg å antyde? At jeg må være en syk jævel som slår samboeren min fordi du hadde en slik samboer? Jeg går igjennom de verste dagene i mitt liv og får det slengt i trynet av en vilt fremmed. Takk skal du faenmeg ha!

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...