Gå til innhold

Null matlyst plutselig

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Siden igår ettermiddag har jeg hatt NULL matlyst. Er en mann som ellers spiser ganske mye. Så dette var rart. 

Hva kan det skyldes? Føler meg jo frisk ellers.

Anonymkode: 5858e...4b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånt kan skje, har opplevd det selv. Den kommer nok like plutselig tilbake 😊

Anonymkode: 87f78...dc4

Skrevet

Godt mulig du brygger på noe, feks influensa. Jeg får alltid redusert matlyst først, så kommer feber og andre symptomer.

Anonymkode: cc011...17e

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Godt mulig du brygger på noe, feks influensa. Jeg får alltid redusert matlyst først, så kommer feber og andre symptomer.

Anonymkode: cc011...17e

Merkelig. Hvor mye er matlysten din redusert før influensa?

Skrevet

Kroppen kan være i fastemodus, altså har du inntatt under 150g karbohydrater det siste døgnet så er dette meget mulig. Sultfølelsen vil kunne bli en del lavere.

En annen forklaring er at du har spist mat som signaliserer at du er mett. Poteter er ofte ranket høyt, men også i sammen med fiber og nok proteiner. 

Jeg gikk ulvesulten i flere år med fedme før jeg fant ut hva jeg ble mett av. Nå må jeg minne meg selv på å spise nok. Kunnskap er det du trenger, ikke slike sprøyter du må kjøpe som også bærer med seg risiko for muskeltap.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
frivis skrev (6 minutter siden):

Kunnskap er det du trenger, ikke slike sprøyter du må kjøpe som også bærer med seg risiko for muskeltap.

TS har ikke nevnt slankesprøyter, hvorfor gjør du det? Kom gjerne med dokumentasjon på at de bærer med seg risiko for muskeltap. 

Anonymkode: 56062...9bb

• Liker 1
Skrevet

Ennå null matlyst. Flere som har hatt det i flere dager?

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Ennå null matlyst. Flere som har hatt det i flere dager?

Stress? Ja har hatt null matlyst i flere måneder, jeg er kvinne i rett alder og har nok problemer med hormonell ubalanse. 

Anonymkode: a2ded...f30

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Stress? Ja har hatt null matlyst i flere måneder, jeg er kvinne i rett alder og har nok problemer med hormonell ubalanse. 

Anonymkode: a2ded...f30

Absolutt ikke stress. Mistenker kanskje covid, men det finnes vel ikke lengre?

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Absolutt ikke stress. Mistenker kanskje covid, men det finnes vel ikke lengre?

Nå finnes selvsagt covid fortsatt, men med det sagt er det ikke kun covid av sykdommer som kan gi manglende matlyst. Ikke det at det heller trenger å være noe noe fysisk i veien bare fordi man har noen dager med manglende matlyst.

Anonymkode: a3a36...ac3

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Nå finnes selvsagt covid fortsatt, men med det sagt er det ikke kun covid av sykdommer som kan gi manglende matlyst. Ikke det at det heller trenger å være noe noe fysisk i veien bare fordi man har noen dager med manglende matlyst.

Det må jo det. Ikke normalt og plutselig miste matlyst. Og nei er ikke stress eller depressiv.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det må jo det. Ikke normalt og plutselig miste matlyst. Og nei er ikke stress eller depressiv.

Ja om du mener det så får du oppsøke lege da og ikke spørre på nettforum.

• Liker 2
Skrevet

Har slitt med dårlig matlyst i nesten to uker nå. Ingen god grunn. Jeg blir fortsatt like sulten som før, men har ikke lyst på mat. 

• Nyttig 1
Skrevet

Infeksjon eller kreft er vanligste årsaker. Sorry for skremsel, men 2 ukers dårlig matlyst berettiger fastlegebesøk for blodprøver. 

Skrevet
snillOnkel skrev (2 timer siden):

Infeksjon eller kreft er vanligste årsaker. Sorry for skremsel, men 2 ukers dårlig matlyst berettiger fastlegebesøk for blodprøver. 

Hvor er det du har fått to uker fra?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...