AnonymBruker Skrevet 22. februar #1 Skrevet 22. februar Med gode skoler trygt nabolag byliv Anonymkode: 0357a...d14
AnonymBruker Skrevet 22. februar #2 Skrevet 22. februar Sammenlignet med hva? Byliv finnes kun i Kristiansand. De har store problemer på flere skoler og flere ungdomsmiljø. Ville ikke bodd der med barn om jeg fikk betalt for det. Anonymkode: cb017...c94 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar #3 Skrevet 22. februar Hvor hadde du ville bodd da? Anonymkode: 0357a...d14
Grüner Skrevet 22. februar #4 Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Med gode skoler trygt nabolag byliv Anonymkode: 0357a...d14 Det er jo ikke ett sted som er det mest barnevennlige, det kan være veldig mange steder. 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar #5 Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor hadde du ville bodd da? Anonymkode: 0357a...d14 Her jeg bor nå 😊 Du gir altfor lite informasjon til at det er mulig å gi råd. Det er store utfordringer i Agder. Fylket scorer lavt på levekårsundersøkelser og statistikk på ungdom som faller utenfor utdanning/jobb. Kristiansand, Lillesand og Arendal har store problemer med mobbing. Du kan være heldig for dine barn og unngå at de blir mobbet, men utfordringer i ungdomsmiljøene er det. Anonymkode: cb017...c94 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar #6 Skrevet 22. februar Østsiden av Kristiansand er veldig bra Anonymkode: 2c412...a3d 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar #7 Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Her jeg bor nå 😊 Du gir altfor lite informasjon til at det er mulig å gi råd. Det er store utfordringer i Agder. Fylket scorer lavt på levekårsundersøkelser og statistikk på ungdom som faller utenfor utdanning/jobb. Kristiansand, Lillesand og Arendal har store problemer med mobbing. Du kan være heldig for dine barn og unngå at de blir mobbet, men utfordringer i ungdomsmiljøene er det. Anonymkode: cb017...c94 Hva med søgnr? Anonymkode: 49f34...37f
AnonymBruker Skrevet 22. februar #8 Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hva med søgnr? Anonymkode: 49f34...37f Like store levekårsutfordringer der. Anonymkode: cb017...c94
AnonymBruker Skrevet 22. februar #9 Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hva med søgnr? Anonymkode: 49f34...37f Jeg bodde i Søgne da jeg fikk barn, men flyttet før barnet begynte i barnehage. Min mann er fra Søgne, og vi bodde der noen år, men innså etterhvert at vi ikke ville la barna vokse opp der. Ikke at det er noe galt med Søgne sånn sett, men det er en del bygdesladder, og en god del av ungdommene velger en yrkesvei vi ikke ønsket for vårt barn. Anonymkode: e0364...e13
AnonymBruker Skrevet 22. februar #10 Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg bodde i Søgne da jeg fikk barn, men flyttet før barnet begynte i barnehage. Min mann er fra Søgne, og vi bodde der noen år, men innså etterhvert at vi ikke ville la barna vokse opp der. Ikke at det er noe galt med Søgne sånn sett, men det er en del bygdesladder, og en god del av ungdommene velger en yrkesvei vi ikke ønsket for vårt barn. Anonymkode: e0364...e13 Nå er jeg tilhenger av at ungdommer velger yrkesvei selv men hva slags yrkesvei er ikke bra nok for dine barn? Anonymkode: 49f34...37f 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar #11 Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nå er jeg tilhenger av at ungdommer velger yrkesvei selv men hva slags yrkesvei er ikke bra nok for dine barn? Anonymkode: 49f34...37f Ungdommer velger ofte yrkesvei ut i fra hva vennene velger, og du kan sannsynligvis gjette deg til hva de velger på bygda. Når universitetsutdannelse hånes og gjøres narr av visse steder, er det kanskje ikke så rart at bygdas ungdommer går den veien. Anonymkode: e0364...e13
AnonymBruker Skrevet 23. februar #12 Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ungdommer velger ofte yrkesvei ut i fra hva vennene velger, og du kan sannsynligvis gjette deg til hva de velger på bygda. Når universitetsutdannelse hånes og gjøres narr av visse steder, er det kanskje ikke så rart at bygdas ungdommer går den veien. Anonymkode: e0364...e13 For et tåpelig og generaliserende svar , sånne kommentarer sier mest om de som skriver de. Anonymkode: 49f34...37f 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar #13 Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ungdommer velger ofte yrkesvei ut i fra hva vennene velger, og du kan sannsynligvis gjette deg til hva de velger på bygda. Når universitetsutdannelse hånes og gjøres narr av visse steder, er det kanskje ikke så rart at bygdas ungdommer går den veien. Anonymkode: e0364...e13 Sørlandet er ikke bygda. Hallo Anonymkode: 2b0a8...595
AnonymBruker Skrevet 23. februar #14 Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Sørlandet er ikke bygda. Hallo Anonymkode: 2b0a8...595 Mye av Sørlandet er bygda. Anonymkode: cb017...c94 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar #15 Skrevet 23. februar Ville nok gått for Kristiansand. er en stor by, med mange tilbud. ville nok videre valgt øst-siden. Både mtp trafikk , (omtrent ingen kø noen veier i rush-tid), men også pga kvalitet på barnehager, skoler etc. Søm, Odderhei, Dvergsnes . Mange fine hus er det også - til en , hvertfall enn så lenge - overkommelig pris (for mange). Vet ikke hvordan det er mtp mobbing i disse områdene jeg nevnte, men tipper det ikke er verre enn andre steder Anonymkode: 05cb3...0ac
AnonymBruker Skrevet 23. februar #16 Skrevet 23. februar Flekkefjord eller Lyngdal kanskje. Anonymkode: a3bfc...6eb
AnonymBruker Skrevet 23. februar #17 Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (På 22.2.2025 den 15.22): Sammenlignet med hva? Byliv finnes kun i Kristiansand. De har store problemer på flere skoler og flere ungdomsmiljø. Ville ikke bodd der med barn om jeg fikk betalt for det. Anonymkode: cb017...c94 Kan du utdype nærmere. Gjerne kom Med konkrete eksempler Anonymkode: 05cb3...0ac
AnonymBruker Skrevet 24. februar #18 Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (På 22.2.2025 den 16.26): Like store levekårsutfordringer der. Anonymkode: cb017...c94 Er det mer utfordringer der enn andre steder i landet ? Anonymkode: 05cb3...0ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå