Gå til innhold

Mest barnevennlige stedet på Sørlandet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Med gode skoler

trygt nabolag

byliv

Anonymkode: 0357a...d14

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sammenlignet med hva? Byliv finnes kun i Kristiansand. De har store problemer på flere skoler og flere ungdomsmiljø. Ville ikke bodd der med barn om jeg fikk betalt for det.

Anonymkode: cb017...c94

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor hadde du ville bodd da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Med gode skoler

trygt nabolag

byliv

Det er jo ikke ett sted som er det mest barnevennlige, det kan være veldig mange steder.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor hadde du ville bodd da?

Her jeg bor nå 😊

Du gir altfor lite informasjon til at det er mulig å gi råd. Det er store utfordringer i Agder. Fylket scorer lavt på levekårsundersøkelser og statistikk på ungdom som faller utenfor utdanning/jobb. Kristiansand, Lillesand og Arendal har store problemer med mobbing. Du kan være heldig for dine barn og unngå at de blir mobbet, men utfordringer i ungdomsmiljøene er det. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Østsiden av Kristiansand er veldig bra

Anonymkode: 2c412...a3d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Her jeg bor nå 😊

Du gir altfor lite informasjon til at det er mulig å gi råd. Det er store utfordringer i Agder. Fylket scorer lavt på levekårsundersøkelser og statistikk på ungdom som faller utenfor utdanning/jobb. Kristiansand, Lillesand og Arendal har store problemer med mobbing. Du kan være heldig for dine barn og unngå at de blir mobbet, men utfordringer i ungdomsmiljøene er det. 

Hva med søgnr?

Anonymkode: 49f34...37f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva med søgnr?

Like store levekårsutfordringer der. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hva med søgnr?

Jeg bodde i Søgne da jeg fikk barn, men flyttet før barnet begynte i barnehage. Min mann er fra Søgne, og vi bodde der noen år, men innså etterhvert at vi ikke ville la barna vokse opp der. Ikke at det er noe galt med Søgne sånn sett, men det er en del bygdesladder, og en god del av ungdommene velger en yrkesvei vi ikke ønsket for vårt barn.

Anonymkode: e0364...e13

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg bodde i Søgne da jeg fikk barn, men flyttet før barnet begynte i barnehage. Min mann er fra Søgne, og vi bodde der noen år, men innså etterhvert at vi ikke ville la barna vokse opp der. Ikke at det er noe galt med Søgne sånn sett, men det er en del bygdesladder, og en god del av ungdommene velger en yrkesvei vi ikke ønsket for vårt barn.

Nå er jeg tilhenger av at ungdommer velger yrkesvei selv men hva slags yrkesvei er ikke bra nok for dine barn?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå er jeg tilhenger av at ungdommer velger yrkesvei selv men hva slags yrkesvei er ikke bra nok for dine barn?

Ungdommer velger ofte yrkesvei ut i fra hva vennene velger, og du kan sannsynligvis gjette deg til hva de velger på bygda. Når universitetsutdannelse hånes og gjøres narr av visse steder, er det kanskje ikke så rart at bygdas ungdommer går den veien.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ungdommer velger ofte yrkesvei ut i fra hva vennene velger, og du kan sannsynligvis gjette deg til hva de velger på bygda. Når universitetsutdannelse hånes og gjøres narr av visse steder, er det kanskje ikke så rart at bygdas ungdommer går den veien.

For et tåpelig og generaliserende svar , sånne kommentarer sier mest om de som skriver de.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Sørlandet er ikke bygda. Hallo

Anonymkode: 2b0a8...595

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Sørlandet er ikke bygda. Hallo

Anonymkode: 2b0a8...595

Mye av Sørlandet er bygda.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville nok gått for Kristiansand. 
er en stor by, med mange tilbud. 
ville nok videre valgt øst-siden. Både mtp trafikk , (omtrent ingen kø noen veier i rush-tid), men også pga kvalitet på barnehager, skoler etc. Søm, Odderhei, Dvergsnes . Mange fine hus er det også - til en , hvertfall enn så lenge - overkommelig pris (for mange). 

Vet ikke hvordan det er mtp mobbing i disse områdene jeg nevnte, men tipper det ikke er verre enn andre steder

Anonymkode: 05cb3...0ac

AnonymBruker
Skrevet

Flekkefjord eller Lyngdal kanskje.

Anonymkode: a3bfc...6eb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.2.2025 den 15.22):

Sammenlignet med hva? Byliv finnes kun i Kristiansand. De har store problemer på flere skoler og flere ungdomsmiljø. Ville ikke bodd der med barn om jeg fikk betalt for det.

Kan du utdype nærmere. Gjerne kom Med konkrete eksempler 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.2.2025 den 16.26):

Like store levekårsutfordringer der. 

Er det mer utfordringer der enn andre steder i landet ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...