Gå til innhold

..

Lnh9

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er ingen fan av lavkarbo-bølgen, og har selv spist høykarbo i mange år uten blodsukkerproblemer. Jeg spiser fruktsmoothier på morgen frem til lunsj, og så diverse kokte retter etter lunsj, som ligner på de under (jeg gjør det ofte lettere).
Det man egentlig gjør på lavkarbo er at man begynner å lese ingredienslister, og unngår dermed en mengde potensielt skadelige tilsetningsstoffer, samt hvitt sukker og fett sammen, som disse matvarene man begynner å unngå alltid inneholder (tenk kake: fett og sukker, sjokolade: fett og sukker, iskrem: fett og sukker, potetgull: fett og karbohydrater, dessert: fett og sukker osv.)
Problemet med karbohydrater er at man ALLTID spiser dem med lassevis med fett, og dette går ikke så bra sammen.
Tar man bort den ene, så blir problemet mindre eller borte, og dessverre tar de fleste bort de sunne karbohydratene, som frukt, søtpoteter, poteter, gresskar og andre rotfrukter osv.. Dette er en tabbe da denne maten er veldig verdifull for oss.
Denne siden er drevet i årevis av to stykker som har diabetes 1, det ligner mer på det kostholdet du hadde før, men med mye mer næringsstoffer og uten raffinert sukker. Her er flotte oppskrifter som metter og som ikke gir blodsukkerproblemer, samt artikler med vitenskapen bak hvorfor dette virker: https://www.masteringdiabetes.org/
Her er også oppskrifter, og artikler med henvisning til studier. Her er en artikkel fra en lege (MD): https://www.forksoverknives.com/wellness/recommend-a-high-carb-diet-for-patients-with-diabetes/
Disse to sidene har oppskrifter med ren plantebasert mat, men om du vil tilsette kjøtt kan du det også.

Anonymkode: b4f0a...bd0

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lnh9 skrev (1 time siden):

..

Hvorfor fjerner du tekst og tittel? 

Anonymkode: 74f3d...484

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...