AnonymBruker Skrevet 22. februar #1 Del Skrevet 22. februar Jeg 46 år og har trodd jeg er lesbisk hele livet. Og det har jeg jo i og for seg også vært. Jeg har kun forelsket meg i kvinner, kun tent på kvinner, vært gift med en kvinne i 20+ år og aldri tenkt tanken om noe annet bortsett fra en kort periode som 13-åring hvor jeg faket en forelskelse i bestevennen til han venninna mi var forelska i. Jeg har selv plassert meg som 9,5 på en skala hvor helt lesbisk er 10. 9,5 istedenfor 10 fordi "man aldri kan vite", men jeg visste jo egentlig at jeg utelukkende likte kvinner. Men hvem vet hva som hadde skjedd hvis jeg stranda på en øde øy alene med en mann og vi var stucked i årevis, liksom. De 0,5 poengene var altså mest en teoretisk øvelse. Helt til nå. Plutselig en dag syns jeg en mannlig kjendis ble så pen. Det sjokkerte meg ikke, jeg har jo alltid syntes noen menn er ansiktspene, det er kropp, lukt og oppførsel som har blitt feil for meg. Så veldig, veldig feil. Men tilbake til denne kjendisen - som ble penere og penere for hver dag som gikk. Følte meg som en tåpelig 14-åring og lo litt av meg selv og lurte på hva faen som skjedde, men tok det fortsatt ikke så alvorlig. Så ble kjendis nummer to pen. Og nummer tre. Og jeg begynte å stalke dem på internett og kom over et bilde i bar overkropp. Et bilde som ville vært totalt uinteressant for noen måneder siden, men som nå absolutt ikke var det. Så kom seksuelle drømmer om menn om natta. Og sexscener på film enten de var hetero ellet homo var plutselig ikke lenger ekle selv om det opplagt var menn inkludert. Det var forvirrende og rart, men ok. Jeg er ikke spesielt trangsynt, så hvis jeg plutselig var blitt bi, så flott, fint, greit, helt ok. Shit happens. Så begynte jeg å reagere på at jeg ikke lenger var spesielt opptatt av kvinner. Det var da jeg begynte å synes dette her var skikkelig, skikkelig vanskelig! Det føltes som alt jeg var ble snudd fullstendig på hodet! Jeg ble besatt av å finne ut av dette her og begynte å føre "statistikk". Flaut, ja, men kall det her gjerne en eksistensiell krise, en det føltes som jeg burde gjort meg ferdig med i puberteten. Uansett, det jeg fant var at jeg innimellom fortsatt liker kvinner, men at jeg nå alltid liker menn. Og nå ikke lenger bare kjendiser, men virkelige menn. Relativt myke og feminine menn, riktignok, men menn er menn. Så hva er det som skjer med meg...? Dette her er jo ikke et reellt problem, jeg ser selvfølgelig det. Jeg er ikke i noe forhold, har ikke tenkt meg inn i noe forhold, jeg har ingen planer om å finne noen å ha sex med og skulle det vise seg at legningen min skulle bli interessant for andre igjen på noe tidspunkt skal jeg nok fint greie å komme ut av skapet på nytt. Greide jeg det som 16-åring, greier jeg det nå. Likevel føles det her så innmari stort, rart, skummelt, flaut og viktig. Og det føles som et løp hvor jeg må komme meg fortest mulig fram til et svar, men så bare varer og varer det og målstreken kommer aldri... Så hva er dette her? Er jeg bi, men tilfeldigvis har falt kun for kvinner fram til nå? Er jeg egentlig hetero, men "valgte" en annen vei på grunn av seksuelle traumer? Er jeg på vei inn i en psykose? Fucker overgangsalderen med hormonene mine? Hva er det som skjer... Anonymkode: 612f4...387 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #2 Del Skrevet 22. februar Du er et menneske og det å ha en flytende seksualitet er menneskelig. At ditt hormonnivå endres, kan og endre hjernen. At ting endres, det er deg, slik du er der og da. Menn vil og endres med årene. Noen menn med latent biseksualitet merker nok en økt grad av homoseksualitet. Livet er innholdsrikt, og med det kan erkjennelsen være utfordrende. Men i erkjennelsen finner du ro. I erkjennelsen finner du deg selv, og ikke skammen, skam som i form kan være ulik fra person til person. I det jeg nevner over her, så kan erkjennelsen av ditt selv være veien ut av uroen du kjenner på. Ja veien ut av skapet, uroen, skammen, hva enn en kaller det. Lykke til på reisen. Livet er ikke så verst om du følger selvet ditt, og gir rom for den du er. Dypt der inne. . Anonymkode: f468d...454 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 22. februar #3 Del Skrevet 22. februar Har venninner som var lesbiske på heltid - og så byttet over i voksen alder. Barnefrie, så ingen biologisk klokke-forklaring. Skriver man en kontrakt på at «nå er jeg hetero/skeiv livet ut?» Den har ikke jeg fått 😅🤷♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #4 Del Skrevet 22. februar Du har vel en seksualitet som er flytende, og det er helt ok det. Kansje det er noen hormonelle forandringer på gang evt? Anonymkode: 9e081...ddb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #5 Del Skrevet 22. februar Det er litt trist om det er sånn at man blir sett på som en "sviker" om man plutselig opplever at man vil være med et annet kjønn enn det som har blit antatt. Håper du ikke føler det sånn, TS. Men jeg vet hvordan noen folk kan være. Anonymkode: 9e081...ddb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #6 Del Skrevet 22. februar Må det være så svart/hvitt da? Jeg er i utgangspunktet kun tiltrukket av kvinner, men en gang hvert andre skuddår hender det jeg treffer en mann jeg synes er tiltrekkende. Sånn har jeg hatt det hele mitt liv. Olay, så er du kanskje 87% lesbisk, ikke 95%, men hva så? Jeg lever i alle fall fint med å være 8,3% homo, livet er (heldigvis) aldri enten eller😊 Anonymkode: 20965...83a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #7 Del Skrevet 22. februar Hilsen Per 18 Anonymkode: 95607...f4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå