Ingrid24 Skrevet 22. februar #1 Skrevet 22. februar Trenger sårt noen solskinnshistorie her..etter 2,5 år prøving fant jeg ut i slutten av januar at jeg var gravid. men har siden hatt små blødninger/spotting i ny og ned. Er nå i uke 9 8+6, og når jeg gikk på do på morgenen i dag så var det en del blod, var helt rødt i doen…. Har bare hatt brunlig og mindre blødninger tidligere men nå var det en del… ingen smerter foreløpig heldigvis.. noen som har blødd en del men alikvel gått bra??
Tjoheiii Skrevet 22. februar #2 Skrevet 22. februar Jeg hadde en ganske kraftig blødning i uke 9, har en frisk og fin 3 1/2 åring i dag det viste seg å være et hematom som hadde sprukket. Har du smerter? Jeg opplevde ingen smerter den gangen, blødde ganske mye i kanskje 3 timer så avtok det. Vanskelig å si om det er en spontanabort, men blødninger i svangerskapet er jo ganske normalt🤎 du kan ringe legen din på mandag og høre om du får komme inn og måle hcg-stigning. Vet ikke om det er vanlig praksis men legen min sendte meg bare rett på ultralyd, og der fikk jeg altså se at alt var bra🥰 krysser fingrene for deg🫶🏼
AnonymBruker Skrevet 22. februar #4 Skrevet 22. februar Ingrid24 skrev (9 timer siden): Trenger sårt noen solskinnshistorie her..etter 2,5 år prøving fant jeg ut i slutten av januar at jeg var gravid. men har siden hatt små blødninger/spotting i ny og ned. Er nå i uke 9 8+6, og når jeg gikk på do på morgenen i dag så var det en del blod, var helt rødt i doen…. Har bare hatt brunlig og mindre blødninger tidligere men nå var det en del… ingen smerter foreløpig heldigvis.. noen som har blødd en del men alikvel gått bra?? Jeg blødde en del i uke 7-8. Bestilte hastetime hos legen. Legen var helt rolig da jeg kom inn og det var nok tydelighet han så jeg var nervøs. Han beroliget meg raskt. Undersøkte meg ikke nærmere en gang. Sa bare at mengden blødning jeg beskrev hørtes nokså normalt i første trimester og at jeg måtte ha is i magen. At jeg heller kunne komme tilbake om det begynte å blø ytterligere større mengder og/eller med klumper. Han hadde jo helt rett. Det gikk jo fint☺️ Når det e sagt så beundrer jeg leger som klarer å være så raskt ute med å nærmest konkludere friskmelding når det faktisk foreligger sannsynlighet for at det kunne vært spontanabort på gang ved blødning i først trimester. Men slik jeg har skjønt det slik at det skjer pga hormonsvingninger og skjøre slimhinner og derfor ganske normalt. Anonymkode: 19762...fde
AnonymBruker Skrevet 22. februar #5 Skrevet 22. februar Ingrid24 skrev (14 minutter siden): Nei ingen smerter.. Det er også et godt tegn. Legen spurte meg også om det. Ved spontanabort kjenner man ofte litt lette til moderate smerter. En lett versjon av rier for å støte ut embryoet. Det kjennes ut som litt (eller veldig) sterke menssmerter. Anonymkode: 19762...fde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå