Pilleville Skrevet 26. februar #41 Del Skrevet 26. februar AnonymBruker skrev (På 23.2.2025 den 23.04): Bistand virker jo ikke. Hadde nok gitt 10% av lønna om jeg visste pengene kom til nytte. Anonymkode: e8f7c...a95 Ekspander Kven kan gjøre noe med at det blir kastet vekk så mye på bistand da?Er det noen partier som vil gjøre noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #42 Del Skrevet 26. februar Jeg betaler skatt og alt den går til er Somalia, Syria og Ukraina osv. Så jeg gir MYE til veldedighet allerede...... Anonymkode: 6102c...f04 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 26. februar #43 Del Skrevet 26. februar AnonymBruker skrev (På 23.2.2025 den 23.04): Bistand virker jo ikke. Hadde nok gitt 10% av lønna om jeg visste pengene kom til nytte. Anonymkode: e8f7c...a95 Ekspander Bistand virker! Det er ingen tvil om at bistand virker. Den virker ofte ikke slik vi LIKER at den skal virke, i form av at "mine penger fører til enkeltpersoner som ser velstelte ut og deler min samfunnstrukturelle forsåelse av verden dukker opp og sier "Takk for maten, den gjorde at jeg og mine kunne utvikle oss til funksjonelle samfunnsborgere som skaper demokratiske samfunn med økonomisk verdiskapning "" Men Gapminder har dokumentert at uavhengig av diktatorer, korrupsjon og samfunnssettinger vi ikke har evnene til å forstå, så resulterer bistand til at verden over tid utvikler seg på rett vei i form at mennesker får det bedre. Det ER avhengig av globalisme, og har fått en smell i de siste par årene , men det handler stort sett om kosten av bistand, ikke resultatet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #44 Del Skrevet 26. februar Maskinfører skrev (På 26.2.2025 den 17.58): Hvor jeg har det fra ? mor fikk en telefon fra Røde Kors og tok han fyren som ringte noe aldeles forjævelig og han vedgikk at 20 kr gikk til de fattige resten gikk til administrasjon de som jobber der jobber ikke gratis Ekspander Av de pengene han prøvde å tigge fra henne da, kanskje. Men ikke fra Røde Kors generelt. Anonymkode: 40a3d...4b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 26. februar #45 Del Skrevet 26. februar (endret) AnonymBruker skrev (På 26.2.2025 den 18.33): Av de pengene han prøvde å tigge fra henne da, kanskje. Men ikke fra Røde Kors generelt. Anonymkode: 40a3d...4b3 Ekspander Dette var en som ringte fra Røde Kors pappa ga alltid beløpet over sånn at de ikke spiste av lasset lurer på hvorfor Raymond Johansen ønsket jobb i Røde Kors Endret 26. februar av Maskinfører Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #46 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (På 22.2.2025 den 21.40): Synes det bibelske prinsippet om å gi en tiendedel til de trengende er godt, og noe de aller fleste av oss lett kan gjøre. Gir nok ikke fullt så mye selv, men støtter bla. Redd Barna og Amnesty. Anonymkode: d1271...db7 Ekspander En tiendedel må jo være veldig mye Anonymkode: 97a80...e41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #47 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (På 24.2.2025 den 22.39): Gjennom mitt yrke så har jeg blitt kjent med flere som har brukt sine beste år på brønnboring i Afrika, Sør-Amerika og i Midt-Østen/Mellom-Asia. Når det kommer til Afrika så er det bortkastet tid og penger, det som skjer er at utstyret blir solgt for kjappe penger, det blir stjålet eller rett og slett sabotert av innbyggerne i nabolandsbyen. Det er bare sånn at i enkelte kulturer så har de ikke evnen til samarbeid, de mangler det som skal til for å planlegge langt frem i tid for de neste generasjonene eller så langt som sin neste lønning. Det er ikke uten grunn at mange av disse landene henger igjen i steinalderen når det kommer til utvikling. Anonymkode: 730a3...dc4 Ekspander Vel, jeg har sett flere eksempler på bistandsprosjekter i Afrika og Asia som er veldrevet av ildsjeler og som fører til feks bedre helsehjelp eller gjennomført skolegang. Men ok, hvis du ikke ønsker å gi til bistand utenlands er det ingenting som hindrer deg i å gi til europeiske eller norske prosjekter. Arbeid blant rusmisbrukere, fritidstilbud til barn som ikke har råd, pengeinnsamlinger til ting som skjer i nabolaget. Altså, det finnes jo en haug av gode formål å bidra til! Hvis man vil, da. Hvis verden blir bedre av å ruge på egne penger er det jo bare å fortsette🤷♀️ Anonymkode: d0a68...35e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KikiEco Skrevet 27. februar #48 Del Skrevet 27. februar Jeg gir fast til World Central Kitchen og hadde blitt fast giver lenge før de fikk mye oppmerksomhet pga dødsfallene i Gaza. De hjelper alle, overalt og gjør det de kan for å støtte lokale krefter og den lokale økonomien. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå