Gå til innhold

Naken i dusjen med svigermor

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Macro skrev (På 22.2.2025 den 11.58):

Dette er en klassisk case der jeg tenker at man rett og slett tar seg sammen for at barnet skal få det hyggelig.

Ekspander  

Man kvinner seg rett og slett opp og bare gjør det. Fantastisk svigermor! Hun har sikkert en flott sønn også.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 24.2.2025 den 13.57):

Det er jo stor forskjell på fremmede og kjentfolk. Jeg synes hvert fall det.

Tror jeg hadde kjent litt på det hvis jeg plutselig sto der naken foran en kollega eller hun i barnehagen til barna, selv om jeg vet at det er en realitet, og at det ellers går greit å dusje foran fremmede i svømmehallen.

Anonymkode: 475e8...03e

Ekspander  

Jeg tror det er mange som er redd for å møte kjente når de er nakne. Det er et argument som jeg og min kone også bruker når vi vurderer å dra på naturiststrender nær der vi bor. Det er liksom mye lettere å gjøre det langt avgårde på et sted hvor sjansen for å treffe kjente er nær null.

Men da kan det hjelpe å tenke på at dere er der i samme ærend og alle står der like sårbare og alle synes det er like kleint. Dere har faktisk en felles interesse som dere kan bygge videre på, og som kanskje heller kan føre dere tettere sammen som venner og kjente, enn at det blir rart og problematisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.2.2025 den 13.37):

Er ofte takknemlig for at jeg var barn på 70- og 80-tallet, og ikke har angst for alt mulig. Dusjet selvfølgelig i fellesdusj før og etter gym og svømming. Dro ofte på "folkebading" på kveldstid, og dusjet sammen med naboen og gud vet hvem. Har aldri gjort meg noe å dusje i fellesdusjer som voksen heller. Hva er det egentlig med unge voksne nå for tiden? Livredde alt mulig, tydeligvis.

Anonymkode: 23ef8...22b

Ekspander  

Helt enig. Tander generasjon som oppfostrer snøfnugg.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 22.2.2025 den 13.14):

Og jeg slutter ikke å forundre meg over folk som ikke har vilje til å utvikle seg og jobbe med sine problemer, i stedet for å bare si “sånn er jeg” når man åpenbart har issues som hindrer en i å leve et normalt liv og delta på ting med familien og barna sine.

Jeg synes heller ikke det er lett å være naken med fremmede, og hadde sikkert tenkt litt på det om det var svigermor, men hadde evnet å tenke rasjonelt og kommet frem til at svigermor neppe er særlig interessert i kroppen min eller å studere den.

Anonymkode: ad88c...3db

Ekspander  

Ts skriver ikke «sånn er jeg», hun uttrykker bare hva hun føler. Det må jo være lov? 

Anonymkode: aa74b...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.2.2025 den 11.52):

Er vel ikke verre med svigermor enn andre? 

Anonymkode: 87be0...0b3

Ekspander  

Jo, det vil jeg påstå. Personlig syns jeg det er verre at folk jeg kjenner og treffer på en regelmessig basis skal se meg naken enn helt fremmede mennesker som jeg ikke skal treffe igjen og som raskt vil glemme meg og hvordan jeg så ut naken... Men det er meg da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaane doe skrev (På 25.2.2025 den 23.56):

Jo, det vil jeg påstå. Personlig syns jeg det er verre at folk jeg kjenner og treffer på en regelmessig basis skal se meg naken enn helt fremmede mennesker som jeg ikke skal treffe igjen og som raskt vil glemme meg og hvordan jeg så ut naken... Men det er meg da.

Ekspander  

I denne bloggen kommer det frem noen gode refleksjoner omkring det å møte på kjente når man er naken.

https://www.nakedwanderings.com/seeing-a-familiar-face-at-a-naked-place-awkward-or-not/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mens i Finland sitter man pip nakne i glovarm sauna ukentlig med familien.

Jeg tenker at det er sunt å prøve å utvikle et avslappet forhold til nakenhet i naturlige sammenhenger som garderobe, dusj, sauna o.l.

Anonymkode: f1c05...0e5

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Døtre bør først og fremst læres opp til å sette sine egne grenser, enten hun ender opp som naturist eller en som holder egen kropp helt privat. Folk som er "avslappet" ser ut til å mene at deres eget syn på saken er fasiten. 

Anonymkode: f724a...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 22.2.2025 den 11.45):

Heisann!

Jeg, typen og datteren vår var på lunsj med mine svigerforeldre i dag. Da fortalte vi at vi hadde planer om å dra på badeland i morgen. Svigermor sa at det hørtes veldig kjekt ut og lurte på om hun også kunne vær med. Tenkte umiddelbart at det blir sikkert veldig hyggelig det, og det blir det sikkert også. MEN da vi kom hjem igjen begynte jeg å tenke på hvordan det blir i garderoben og dusjen. Det er obligatorisk å dusje naken både før og etter bading der vi skal. Det er jeg absolutt ikke komfortabel med sammen med svigermor…hvordan løse dette?

Anonymkode: 0b043...e59

Ekspander  

Da gjør du som når du møter kjentfolk - du lar være å se på dem, og de lar være å se på deg. Man møter tross alt rimelig regelmessig kjentfolk i svømmehaller eller andre steder man dusjer. Og det er helt udramatisk. (Jeg har møtt kollegaer, folk jeg gikk på skole med, venner, naboene mine - alle folk jeg foretrekker være påkledd rundt. Alle folk det går helt greit å møte i dusjen.) Om noen velger å stirre på enten deg eller ungene eller andre i ditt påsyn - svigermor inkludert - er det normal høflighet å si fra at de må endre adferd, pronto.

Velger noen å bli furt fordi du har påpekt at de ikke oppfører seg ålreit? La dem regulere de følelsene helt uten din innblanding. 

Anonymkode: 94f79...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 22.2.2025 den 11.45):

Heisann!

Jeg, typen og datteren vår var på lunsj med mine svigerforeldre i dag. Da fortalte vi at vi hadde planer om å dra på badeland i morgen. Svigermor sa at det hørtes veldig kjekt ut og lurte på om hun også kunne vær med. Tenkte umiddelbart at det blir sikkert veldig hyggelig det, og det blir det sikkert også. MEN da vi kom hjem igjen begynte jeg å tenke på hvordan det blir i garderoben og dusjen. Det er obligatorisk å dusje naken både før og etter bading der vi skal. Det er jeg absolutt ikke komfortabel med sammen med svigermor…hvordan løse dette?

Anonymkode: 0b043...e59

Ekspander  

Dusj med bikinien på. Det burde alle gjort så en slipper å se andre sine pupper og slikt. Jeg dusjer alltid med bikinien på dersom jeg er i en fellesdusj. Kunne aldri funnet på å dusjet naken med fullt av andre kvinnfolk... så vemmelig 

Anonymkode: 84763...015

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Overrasket over hvor mange som synes det er så LETT å skulle dusje naken sammen med andre. 

Jeg er fornøyd med kroppen min og alt det der, men å dusje med andre naken???? Uaktuelt og totalt unaturlig for min del. Hatet det på barne/ungdom skolen husker jeg, blir dårlig av tanken. Ikke intressert i se puppene eller dotten til andre mennesker, noe som ikke er til å unngå i slike garderober. Skulle vært pålagt med vegger imellom dusjene

Anonymkode: e91af...a9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 26.2.2025 den 11.37):

Dusj med bikinien på. Det burde alle gjort så en slipper å se andre sine pupper og slikt. Jeg dusjer alltid med bikinien på dersom jeg er i en fellesdusj. Kunne aldri funnet på å dusjet naken med fullt av andre kvinnfolk... så vemmelig 

Ekspander  

Man skal ALLTID dusje naken og vaske seg skikkelig før man bader i et offentlig basseng. Finnes ingen unntak her. Dette handler om hygiene og hensyn til de andre besøkende. Skitt i vannet medfører bl.a. kraftigere klorlukt i lufta, noe som kan være et stort problem for folk med luftveisproblemer. Dersom du ikke klarer å dusje naken før du hopper i bassenget, da har du ikke noe i offentlige svømmebasseng å gjøre.

https://grimstadsvommeklubb.no/medlemsinfo/dusj-alltid-naken/

Anonymkode: caeb1...8b9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 26.2.2025 den 11.45):

Man skal ALLTID dusje naken og vaske seg skikkelig før man bader i et offentlig basseng. Finnes ingen unntak her. Dette handler om hygiene og hensyn til de andre besøkende. Skitt i vannet medfører bl.a. kraftigere klorlukt i lufta, noe som kan være et stort problem for folk med luftveisproblemer. Dersom du ikke klarer å dusje naken før du hopper i bassenget, da har du ikke noe i offentlige svømmebasseng å gjøre.

https://grimstadsvommeklubb.no/medlemsinfo/dusj-alltid-naken/

Anonymkode: caeb1...8b9

Ekspander  

Når du dusjer hjemmer, rett før du skal der så har det ikke noe å si. Og du blir ren selvom du har på bikini, vannet og såpen trekker jo selvfølgelig gjennom.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

overtenking, ikke tro at svigermor syns det er mindre kleint - evt kanman ta runden og gå hver for seg slik at en er med ungene mens den andre gjør seg klar.. Snakk om å lage seg problemer.. 

Anonymkode: 1a8ba...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 26.2.2025 den 11.45):

Overrasket over hvor mange som synes det er så LETT å skulle dusje naken sammen med andre. 

Jeg er fornøyd med kroppen min og alt det der, men å dusje med andre naken???? Uaktuelt og totalt unaturlig for min del. Hatet det på barne/ungdom skolen husker jeg, blir dårlig av tanken. Ikke intressert i se puppene eller dotten til andre mennesker, noe som ikke er til å unngå i slike garderober. Skulle vært pålagt med vegger imellom dusjene

Anonymkode: e91af...a9a

Ekspander  

Men hvorfor er det så problematisk å se pupp og dott? Det er da bare hud og hår, og er ikke noe farlig. Det er jo egentlig ikke noe verre enn å ta en kaffe med svigermor. 

Folk er så opphengt i NAKENHET (iiik), at det virker som om de går fullstendig i svart. 

Og det som er synd er at man påvirker ungene til å få den samme holdningen om at kropp er stygt og fælt og æsj. Og bassengene blir fulle av bakterier, klor og dritt fordi folk ikke tør å dusje skikkelig. 

Anonymkode: 2458a...3a7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 26.2.2025 den 11.58):

Og det som er synd er at man påvirker ungene til å få den samme holdningen om at kropp er stygt og fælt og æsj. 

Anonymkode: 2458a...3a7

Ekspander  

Nei, at det er privat og at de selv setter grenser for hvem de viser den til. Vesensforskjell, og meget viktig å lære. 

Anonymkode: f724a...be8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Avtal å møtes kl 14, så kommer du tilfeldigvis en halvtime før og er ferdig dusjet når de ankommer.

Anonymkode: d2240...598

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ekspander  

Så du bryter regler.   La vær å bade i offentlige anlegg.  De er for de som klarer å vaske seg og som ikke ødelegger bassengvannet-

Anonymkode: 912dd...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekspander  

Det som er vemmelig er at du ikke er ren før du hopper i bassenget 🙀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent noen år til du, til din svigermor blir så gammel og pleietrengende at du en dag må hjelpe henne på do eller i dusjen. Sikkert lurt å starte sensitivitetstreningen allerede nå med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...