AnonymBruker Skrevet 22. februar #21 Del Skrevet 22. februar Nok en gang fortviler jeg over den generasjonen. Hva skal det bli av deres barn? Anonymkode: b9dbb...4b8 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #22 Del Skrevet 22. februar Herlighet, så trist at det har blitt sånn! At nakenhet, det vanligste i verden, har blitt så vanskelig at man ikke lenger kan gjøre noe så hyggelig som å reise på badeland med familien uten å være stressa over å være naken i en garderobe sammen. Det er faktisk veldig trist, der var definitivt «gamledager» bedre, ingen tenkte på dette engang.. Håper at du klarer å legge din egen usikkerhet til side og forsøke å tenke på hva slags rollemodell du vil være for barnet ditt. At hun slipper å vokse opp og være redd for å være naken i garderober, at det skal legge en demper på livet og aktiviteter hun kan gjøre. Her må vi som voksne gå foran som voksne rollemodeller, og barna ser på oss. Anonymkode: fea67...115 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #23 Del Skrevet 22. februar Synd hvis det ikke blir noe av pga. dette. Det høres jo veldig koselig ut å gå sammen i svømmehallen. Du kan jo «somle»litt når du ordner med barnet. Så bli kanskje svigermor ferdig før du skal begynne å dusje😊 Anonymkode: 98e07...09c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 22. februar #24 Del Skrevet 22. februar Jeg hadde ikke vært komfortabel jeg heller, men hadde prøvd å ikke dusje i samme bås, dekke meg til med håndkle osv. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #25 Del Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg slutter aldri å forundre meg over folk som ikke skjønner at man er ulik, og at det som er easy peacy for en person, kanskje ikke er like lett for en annen. Det å vokse opp er å lære seg å ha aksept for at man er ulike, og forståelse for at ikke alle er som en selv. Anonymkode: aa74b...2ec Og jeg slutter ikke å forundre meg over folk som ikke har vilje til å utvikle seg og jobbe med sine problemer, i stedet for å bare si “sånn er jeg” når man åpenbart har issues som hindrer en i å leve et normalt liv og delta på ting med familien og barna sine. Jeg synes heller ikke det er lett å være naken med fremmede, og hadde sikkert tenkt litt på det om det var svigermor, men hadde evnet å tenke rasjonelt og kommet frem til at svigermor neppe er særlig interessert i kroppen min eller å studere den. Anonymkode: ad88c...3db 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #26 Del Skrevet 22. februar Skjønner deg godt ts. Jeg hadde heller ikke likt det. Jeg har ingen problemer med å dusje sammen med fremmede. Men jeg liker bare ikke å se nære venner og familiemedlemmer nakne, og jeg kler meg heller ikke naken foran dem. I din situasjon, så hadde jeg bare dusjet før eller etter svigermor. Det er ingenting rart med det, overhodet. Vi er mange som er sånn, og det er faktisk helt greit:) Anonymkode: 864c1...91c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #27 Del Skrevet 22. februar Herregud, tenk å være så selvsentrert at man setter et minutt eller to med minimalt ubehag foran gode familieminner med eget barn! Dere står da ikke oppå hverandre i garderoben eller dusjen og glaner på hverandre. 🙄 Hvis du ikke klarer å time det så dere ikke står i dusjen samtidig, så sier du bare at du må på toalettet først. Så bør du pokker meg jobbe med deg selv så ikke du overfører skam over naturlige kropper til dine egne barn. Anonymkode: c9a69...1d2 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #28 Del Skrevet 22. februar Jeg skjønner ikke at folk her inne mener ts er problemet🫣 aldri i verden om jeg hadde stått naken fremfor svigermor, faktisk ingen familiemedlemmer. Det ser jeg på som ekstremt ukomfortabelt og veldig ekkelt. Og jeg hadde vært ærlig om det. Anonymkode: 7c10c...74f 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #29 Del Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg skjønner ikke at folk her inne mener ts er problemet🫣 aldri i verden om jeg hadde stått naken fremfor svigermor, faktisk ingen familiemedlemmer. Det ser jeg på som ekstremt ukomfortabelt og veldig ekkelt. Og jeg hadde vært ærlig om det. Anonymkode: 7c10c...74f Da er det ikke rart du ikke skjønner det. Anonymkode: ed5bf...529 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #30 Del Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg skjønner ikke at folk her inne mener ts er problemet🫣 aldri i verden om jeg hadde stått naken fremfor svigermor, faktisk ingen familiemedlemmer. Det ser jeg på som ekstremt ukomfortabelt og veldig ekkelt. Og jeg hadde vært ærlig om det. Anonymkode: 7c10c...74f Ts skal ikke stå naken og vise seg frem til svigermor. Det er snakk om å dusje. Står du og glaner og analyserer andres nakne kropper i garderoben i svømmehallen? Anonymkode: ad88c...3db 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #31 Del Skrevet 22. februar Jeg ville sagt det som det er "jeg har litt "greier" med å nakenhet, så bare gå inn først du, så kommer jeg og barnet litt etterpå, og møtes i bassenget, setter pris på forståelsen." Anonymkode: 08226...c7e 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #32 Del Skrevet 22. februar Forstår godt hva du mener. Ville spurt svigermor om hun kunne dusje først mens du ordnet med lille, og når du tror svigermor har fått på seg badedrakten, så gå inn med lille mens du har på badedrakt og dusj henne. Så sender du svigermor og lille i forveien mens du dusjer. Når dere er ferdige, så hjelper du lille mens svigermor dusjer seg, også lar du svigermor ta med lille inn i garderoben mens du dusjer. Mulig dette er lettere sagt enn gjort, men ville ha forsøkt noe sånt…Lykke til🤞 Anonymkode: 21960...460 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #33 Del Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Evt glemme noe i bilen, og be henne om å bare gå i bassenget, så kommer du etter om sånn 10 minutter 😂 Anonymkode: 73441...8e4 Dette. Oi jeg glemte bagen med badetøy, bare gå i forveien du. Evt ta deg en tur på do og bli der inne såpass lenge at du regner med at hun er ferdig dusjet. Presiser til henne: vi sees i bassenget. Anonymkode: 4693e...34c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #34 Del Skrevet 22. februar Ingen tvinger deg til å dusje når du skal hjem forresten. Si at du tar den dusjen når du kommer hjem, det gjør som oftest jeg. Anonymkode: 4693e...34c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #35 Del Skrevet 23. februar Skjønner deg veldig godt. Jeg er 40 + og for meg har det aldri vært naturlig å være naken sammen med andre. Og det er jo litt spesielt at vi lærer barna våre at de bestemmer over sin egen kropp, og at de ikke skal gjøre noe de er ukomfortable med. Men fellesdusjingen den er liksom utenfor. Anonymkode: dc547...637 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #36 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (På 22.2.2025 den 13.38): Haha skjønner deg veldig godt! Tror jeg hadde bedt henne om å passe på barnet inne i garderoben mens du forter deg å dusje, og får på deg bikini, og når du er klar, kan du rope de inn bare så det skal bli lettere å "hjelpe" barnet?😅 Anonymkode: 73441...8e4 Jeg likte denne. Det går fint an å bruke barna som ei unnskyldning av og til. Jeg hadde også følt at det var ubehagelig, det er ikke alle som er like komfortabel med nakenhet. Anonymkode: d9e49...011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #37 Del Skrevet 23. februar Gå inn med badedrakt, dusj, smett den av mens du vasker deg og kjapt på igjen. Velg en dusj lengst unna henne. Anonymkode: eecb0...7fe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym90059005 Skrevet 23. februar #38 Del Skrevet 23. februar Du får si at du må gå og rygge en snickers akkurat i det dere er på vei inn i dusjen da vet du, kanskje det er mindre flaut for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kommodevaran Skrevet 23. februar #39 Del Skrevet 23. februar Jeg begriper ikke hvorfor det kommer så mange snerpete kommentarer her. Man blir pakket inn i klær fra det øyeblikket man blir født, og det blir ramaskrik om man noen gang skulle være naken, for lettkledd, eller ha et uhell der "private kroppsdeler" blir synlig for andre mennesker. Alle situasjoner som innebærer et snev av nakenhet blir regnet som strengt private. Man blir oppfordret til å sette grenser for egen kropp og ikke gjøre ting man er ukomfortabel med. Men når man er i en offentlig garderobe, nei DA skal man være naken! Da skal det ikke gjøre noe om alle får se. Og er man ukomfortabel med det hele, så skal man bare skjerpe seg! Jeg finnes ikke skamfull over egen kropp, den er faktisk ganske lekker. Men det føles rart at noe som alltid skal være tildekket uansett, noe som regnes som svært privat og bare ditt, plutselig MÅ være synlig. Det er ingen andre hverdagslige settinger hvor man kan regne med å være naken sammen med svigermødre, og jeg syns ikke det er så pokkers rart at mange da føler seg ukomfortable med det. Til TS, du har fått mange tips til hvordan du kan vri deg unna. Skulle du ikke klare det, så får du bare holde skravla i gang og prate om alt mulig hverdagslig slik at du glemmer å fokusere på hvor pinlig eller ukomfortabelt dette er. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #40 Del Skrevet 23. februar Tenker at det er bra for barnet ditt å lære fra liten av at nakenhet ikke er skummelt. Selv om du ikke har et slikt naturlig forhold til kroppen kan du lære barnet ditt noe annet! Jeg har selv vært på badeland med svigerfamilien og det er uproblematisk Anonymkode: bd7e5...598 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå