AnonymBruker Skrevet 22. februar 2025 #81 Skrevet 22. februar 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Han vet det ikke ved at jeg har sagt noe, men han sender blikk og har en holdning som viser at han også vet eller merker kjemien mellom oss. Jeg har erfart at de beste mennene er gift og at dating med «evig single menn ikke vil gi meg et godt forhold. Det er rett og slett mye tull der ute i datinglivet for meg som godt voksen. Jeg har gode holdninger å vil ikke ødelegge for andre, med tanke på han som er gift, men dillemmaet blir jo at med de holdningene blir jeg evig singel. Jeg har tilbragt mye tid med nevnte gifte mann av yttre årsaker som ikke er privat å jeg vil fortsatt se han mye. Skal jeg si noe? Det er tydelig i blikket hans hva han mener. Eller skal jeg bære følelsene mine alene? Jeg er allerede så langt inn i det at jeg ikke kan snu. Hjelp! Anonymkode: 7c5ce...957 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Sant. Det er en felle å få disse følelsene.. Jeg har tatt grep for å få det til å gå over men det blusser stadig sterkere frem. Jeg håper jo han gjør alt for barna sine. Men tenk om ekteskapet har kjølnet? Hvis jeg ikke spør får jeg aldri svar. Men som dere sier, det er er spill man kanskje er dømt til å tape. Jeg kan ikke stoppe å møte han, av nevnte årsaker… Anonymkode: 7c5ce...957 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det oppleves sånn med alle blikkene og en bygd relasjon som er en nære relasjon uten at den er definert. Anonymkode: 7c5ce...957 Jeg kan tenke meg at du har laget deg en fantasi om at dere har en romantisk relasjon, og at du legger mer i blikkene hans enn det det faktisk er. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvem sa ligging var en del av pakka i første fase? Det kunne ikke falle meg inn å gå med på det før ting er avklart. Da kunne jeg like gjerne ha bestill ei kølle på døra. Jeg har respekt for meg selv og for andre. Anonymkode: 7c5ce...957 Hvordan kan du påstå at du har gode holdninger når du vurderer å legge deg etter en mann som er gift? Og hvorfor spekulere om ekteskapet hans har kjølnet? Videre så kan du ikke si at du håper han gjør alt for barna sine, når du samtidig ønsker å spørre han (spørre han om hva, egentlig?), for du er jo villig til å være grunnen til at de barna får livet sitt fullstendig revet i filler🤷♀️ Igjen, hvordan kan du si at du har respekt for andre, og deg selv, når du vurderer å legge deg etter en gift barnefar? Anonymkode: 3fea8...33b 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2025 #82 Skrevet 22. februar 2025 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg lander på at det handler om noen mekanismer og gamle følelser. De følelsene av å ikke bli likt eller valgt. Det har skjedd og det gjentar seg, å det er sårt. Jeg vil bli valgt, som alle andre. Kanskje ensomheten gjør at jeg tolker menneskelig kontakt som godhet og gjensidig kjærlighet? Anonymkode: 7c5ce...957 Det er dessverre vanlig at gamle, uheldige mønstre hindrer oss i å oppleve ekte kjærlighet. Så klart du fortjener å bli likt, valgt og elsket. Og for å kunne ta imot kjærlighet fra en som velger deg, er der for deg og elsker deg så må du først elske deg selv. Og du må innse at du fortjener å bli elsket. Har du tenkt på at det kan være en grunn til at du faller for menn som er utilgjengelig for deg? Kanskje du ikke tror at du fortjener bedre? Begynne å jobbe med egenkjærlighet og egen lykke, og plutselig en dag er drømmemannen der ❤️ Anonymkode: 9bbae...9ba 5 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2025 #83 Skrevet 22. februar 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg tar vurderinger utifra hvordan jeg fungerer og hvor jeg er i livet. Har du fått med deg hva jeg egentlig skriver om i tråden her? Blir det for komplisert å gi et godt svar på det jeg faktisk lurer på? Skal jeg la meg selv gå inn i alderdommen alene eller skal jeg velge å sjekke hva dette handler om? Hadde jeg vært 20 år så kunne jeg tenkt sånn som du legger det frem, jeg er ikke der. Å jeg blir svært sjelden forelsket. Jeg tror det er gjensidig. Anonymkode: 7c5ce...957 Vi får med oss at ditt store fokus er meg meg meg og at du nå "endelig" er forelsket og lurer på om det da er etisk riktig å lufte dette for den utkårede som har "gitt deg blikk", men som du ikke har hatt noen privat kontakt med i det hele tatt. Du har en ide om at du, slik han kjenner deg per nå (dårlig), kanskje er mer interessant og viktig for ham, enn hans egen kone. Dor å rettferdiggjøre dette kommer du med masse svada om at han kanskje ønsker å skilles eller til og med kanskje er skilt. Ønsker du å være sammen med en fyr som står med foten halveis ut døra, men ikke går før det dukker opp en dame og sier "vi kjenner hverandre kun gjennom jobben, men jeg liker deg veldog godt"? Anonymkode: b0b60...876 1 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2025 #84 Skrevet 22. februar 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det går vel ann å snakke sammen? Det er ikke snakk om to hodeløse aprekatter som jokker i vei. Det må bli en utvikling over tid isåfall med samtaler og enighet. Anonymkode: 7c5ce...957 Hvordan skal du få til denne utviklingen over tid med en som er gift? Skal dere holde på med å gjemme dere hjemme hos deg eller på hoteller, slurpe te og samtale dere frem til et blomstrende forhold? Kjære deg, en eldre gift mann blir sjelden så hodestups forelsket i ei kvinne på sin egen alder at han går fra hjem og kone. Da måtte du ha vært minst 20 år yngre. Han har sendt deg noen lange blikk og vært omtenksom, og så skal du fortelle han at du har følelser for han? Så svarer han "Beklager, du må ha misforstått meg" og så blir det bare pinlig fremover. Anonymkode: 6e279...539 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2025 #85 Skrevet 22. februar 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Beklageligvis er du ikke et godt nok kone-materiale selv, for da hadde du vært gift med en av de beste mennene. Og at du ikke er et godt kone-materiale beviser du selv ved å vurdere å gå etter en gift mann. Anonymkode: 6c54b...24d Hva er en bra mann da? Anonymkode: a9adc...a79 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2025 #86 Skrevet 22. februar 2025 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvordan skal du få til denne utviklingen over tid med en som er gift? Skal dere holde på med å gjemme dere hjemme hos deg eller på hoteller, slurpe te og samtale dere frem til et blomstrende forhold? Kjære deg, en eldre gift mann blir sjelden så hodestups forelsket i ei kvinne på sin egen alder at han går fra hjem og kone. Da måtte du ha vært minst 20 år yngre. Han har sendt deg noen lange blikk og vært omtenksom, og så skal du fortelle han at du har følelser for han? Så svarer han "Beklager, du må ha misforstått meg" og så blir det bare pinlig fremover. Anonymkode: 6e279...539 Hva har alder med dette å gjøre? 🤦 Anonymkode: a9adc...a79 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2025 #87 Skrevet 22. februar 2025 Det er så lite nyanser her, atte hjelp! 1. Alt for mange blir i forhold de egentlig ikke trives i, fordi det er skummelt å bryte ut. Man mister felles nettverk, hverdagsrutinene, man er kanskje redd for at fremtiden bringer ensomhet osv. Derfor blir man værende. Det å bli forelsket i en annen er det som får noen til å ta det steget de ideelt sett burde klart å ta på forhånd. Verden er allikevel ikke så svart/hvitt, veldig mange tør ikke ta dette steget før de har fått den rette støtten og motivasjonen. 2. Ts og andre i hennes situasjon er ikke en dårlig person eller dårlig konemateriale på grunn av singelstatusen. Man kan ha hatt uflaks og vært uheldig med tidligere forhold. Kanskje kvinne A er mye bedre enn kvinne B på alle områder, og så velger kvinne A mann A, selv om både mann A og B er interessert. Mann B tar derfor til takke med kvinne B og utvikler følelser for henne over tid. Mann A viser seg å være en dårlig partner etterhvert, men nå er mann B opptatt og etablert, så kvinne A har ikke sjans på han lenger, selv om hun i utgangspunktet hadde hatt det. Uflaks for kvinne A. Anonymkode: 777b7...a45 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2025 #88 Skrevet 22. februar 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva har alder med dette å gjøre? 🤦 Anonymkode: a9adc...a79 Mye. Man setter større pris på den tryggheten man har og er mye mindre villig til å gi den opp for å bygge noe nytt med en annen. Anonymkode: 6e279...539 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2025 #89 Skrevet 22. februar 2025 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hvordan skal du få til denne utviklingen over tid med en som er gift? Skal dere holde på med å gjemme dere hjemme hos deg eller på hoteller, slurpe te og samtale dere frem til et blomstrende forhold? Kjære deg, en eldre gift mann blir sjelden så hodestups forelsket i ei kvinne på sin egen alder at han går fra hjem og kone. Da måtte du ha vært minst 20 år yngre. Han har sendt deg noen lange blikk og vært omtenksom, og så skal du fortelle han at du har følelser for han? Så svarer han "Beklager, du må ha misforstått meg" og så blir det bare pinlig fremover. Anonymkode: 6e279...539 Takk for tips! Jeg sender han en melding å spør om vi skal slurpe te sammen. Det er i det minste ikke veldig sexy. Hvorfor skulle det måtte bli pinlig? Er man åpen og ærlig så er ikke de situasjonene vanskelige på den måten. Det kan bli vanskelig pga skuffelse, men det vil han jo aldri se. Anonymkode: 7c5ce...957 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2025 #90 Skrevet 22. februar 2025 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Mye. Man setter større pris på den tryggheten man har og er mye mindre villig til å gi den opp for å bygge noe nytt med en annen. Anonymkode: 6e279...539 Det tenker jeg har mer med komfort å gjøre enn alder. Mer som at man vet hva man har, men ikke hva man får... Anonymkode: a9adc...a79
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2025 #91 Skrevet 22. februar 2025 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er så lite nyanser her, atte hjelp! 1. Alt for mange blir i forhold de egentlig ikke trives i, fordi det er skummelt å bryte ut. Man mister felles nettverk, hverdagsrutinene, man er kanskje redd for at fremtiden bringer ensomhet osv. Derfor blir man værende. Det å bli forelsket i en annen er det som får noen til å ta det steget de ideelt sett burde klart å ta på forhånd. Verden er allikevel ikke så svart/hvitt, veldig mange tør ikke ta dette steget før de har fått den rette støtten og motivasjonen. 2. Ts og andre i hennes situasjon er ikke en dårlig person eller dårlig konemateriale på grunn av singelstatusen. Man kan ha hatt uflaks og vært uheldig med tidligere forhold. Kanskje kvinne A er mye bedre enn kvinne B på alle områder, og så velger kvinne A mann A, selv om både mann A og B er interessert. Mann B tar derfor til takke med kvinne B og utvikler følelser for henne over tid. Mann A viser seg å være en dårlig partner etterhvert, men nå er mann B opptatt og etablert, så kvinne A har ikke sjans på han lenger, selv om hun i utgangspunktet hadde hatt det. Uflaks for kvinne A. Anonymkode: 777b7...a45 1. Om man alternativt vet at man kan få det bedre alene enn med partner, så er det god nok grunn til å bryte. Det er det som bør være fokuset. 2. Var litt av en teori dette her må jeg si...Har du erfaring med dette? Hvor sannsynlig er dette? Anonymkode: a9adc...a79
cherma Skrevet 22. februar 2025 #92 Skrevet 22. februar 2025 hei, skjønner at dette er en promlemstilling, men er det en ting jeg vet så er det at en gift mann skjelden går fra kona si, de er som regel bare ute etter en flamme fordi forholdet går trått. 5 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2025 #93 Skrevet 22. februar 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja det er akkurat det jeg gjør. Men tankene mine er alikevel de samme. Valgene og tankene rundt tema. Særlig med forelskelse som kommer sjelden. Kommer den igjen om ti år slik det alltid har vært for meg? Som sagt vitner dette på at jeg går i grava alene. Det er jo greit, men hva utgjør at jeg må utslette meg selv helt i denne situasjonen. Jeg eier mine egen følelser. Dette er en relevant team. De fleste vet at dating for godt voksne er veldig utfordrende og at det skal godt gjøres å finne en match.. De som leser her glemmer å forholde seg til teama, de er mest opptatt av at jeg vurderer å ligge med en gift mann, som ifølge de selv er det dette hanlder om.. Anonymkode: 7c5ce...957 Det er greit at du eier følelsene dine, men om du tenker deg om, er det da riktig å lesse dem over på en mann som ikke kjenner deg? Hvorfor skal han måtte forholde seg til dine følelser? AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvis det er sånn at de alikevel skal skilles? Hvorfor kan man ikke snakke om det da? Uten en samtale aner man jo ingenting. Kanskje han har flyttet ut allerede, kanskje han har en ny allerede, hva vet jeg om det? Jeg ser bare det står at han er gift på profilen hans… Anonymkode: 7c5ce...957 Her viser jo du tydelig at du drømmer og fantaserer, mye. Anonymkode: 3fea8...33b 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2025 #94 Skrevet 22. februar 2025 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Det tenker jeg har mer med komfort å gjøre enn alder. Mer som at man vet hva man har, men ikke hva man får... Anonymkode: a9adc...a79 Samme hva du kaller det, behovet øker med alderen. Anonymkode: 6e279...539
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2025 #95 Skrevet 22. februar 2025 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Samme hva du kaller det, behovet øker med alderen. Anonymkode: 6e279...539 Det er stor forskjell på aldersbetinget og behovsbetinget... Modenhet følger ikke alder nødvendigvis... Anonymkode: a9adc...a79
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2025 #96 Skrevet 22. februar 2025 Jeg kan si deg av egen erfaring og klok av skade, at du må holde deg langt unna gifte menn. De er bare ute etter midlertidig moro fordi de kjeder seg litt hjemme. De går aldri fra kona og de bare kaster deg vekk når de har fått sitt, og du ikke er spennende lenger. Du sitter bare igjen med knust hjerte og har det vondt i lang tid. Bruk tiden på å heller prøve å finne en singel mann. Det er vanskelig ja, men det er hvertfall en mulighet for å få et godt og varig forhold over tid. Det blir det aldri med en gift mann. Anonymkode: 18914...40d 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2025 #97 Skrevet 22. februar 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takk for innspill både hyggelige og fra kg tispene! Jeg lander på at det handler om noen mekanismer og gamle følelser. De følelsene av å ikke bli likt eller valgt. Det har skjedd og det gjentar seg, å det er sårt. Jeg vil bli valgt, som alle andre. Kanskje ensomheten gjør at jeg tolker menneskelig kontakt som godhet og gjensidig kjærlighet? Det er uansett alltid spennende å skrive her inne når så mange bidrar. En dag er han nok her, han som er laget for meg, eller kanskje han allerede er her uten at jeg vet det! Takk for meg. Ts Anonymkode: 7c5ce...957 Jeg har vært litt hard mot deg, men jeg vil bare si at jeg forstår at det er kjipt å være forelsket i en som man ikke har. Har du tenkt på om du legger mer i dette pga gamle følelser? At du er forelsket i en fantasi? Anonymkode: 3fea8...33b
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2025 #98 Skrevet 22. februar 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er stor forskjell på aldersbetinget og behovsbetinget... Modenhet følger ikke alder nødvendigvis... Anonymkode: a9adc...a79 Nei, modenhet følger ikke alder nødvendigvis, et godt eksempel på det er denne tråden. Men visse behov gjør det og dermed blir de i høy grad aldersbetinget. Anonymkode: 6e279...539
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2025 #99 Skrevet 22. februar 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, modenhet følger ikke alder nødvendigvis, et godt eksempel på det er denne tråden. Men visse behov gjør det og dermed blir de i høy grad aldersbetinget. Anonymkode: 6e279...539 Her tror jeg du blander litt... Hvilke behov er det? Aldring er biologisk aldersbetinget. Såvidt meg bekjent, så følger ikke holdninger eller tankesett, alder nødvendigvis, selv om det kan være mange likhetstrekk. Anonymkode: a9adc...a79
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2025 #100 Skrevet 22. februar 2025 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nei, jeg har som sagt vært mye med han av andre årsaker, aldri privat. Men det har vært mye langvarig kontakt over noen år. Jeg har fått følelser.. Sånn kan det gå Anonymkode: 7c5ce...957 Så hvordan kjenner du denne mannen? Legen din eller? Eller noe annet som gjør det vanskelig for han å ta kontakt med deg, utenom den opplagte grunn - han er gift? bare prøver å forstå, forklar gjerne hvordan du møtte han da 🤗 Anonymkode: 08179...05a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå