AnonymBruker Skrevet 25. februar #21 Del Skrevet 25. februar Jeg elsker å få blomster, men kun buketter om vedkommende ikke vet hva jeg liker og jeg har plass til å ha dem i ukjent lang tid. Snitt dem gjerne opp på forhånd (det er så kjipt når man har gjester, evt til og med mat som skal gjøres ferdig), og jeg ville likt å få dem i en vase attpåtil. Det jeg elsker like mye, er å få en vin. Anonymkode: 54237...abf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #22 Del Skrevet 25. februar Jeg hater å få avskårne blomster. Jeg får ikke noen glede av å se på blomster sakte dø. Jeg fikk roser av min datter på morsdagen. Disse har stått på gulvet i vindfanget i 3 uker nå siden det er det eneste stedet i huset som er kaldt nok for de. Potteplanter er bedre, men jeg har uansett ikke plass til flere. De siste potteplantene jeg fikk brukte jeg lang tid på å finne noen å gi de bort til. Jeg klarer ikke kaste levende ting pga. dårlig samvittighet og respekt for liv. Gi heller konfekt eller vin, det kan man gi bort videre. Anonymkode: fdc15...379 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #23 Del Skrevet 25. februar Kommer helt an på relasjonen du har til vedkommende. Anonymkode: 545e0...dd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 25. februar #24 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det MÅ du ikke... Blomsten kan fint vente til senere. Tror ingen forventer at vertskap skal sette blomster i vase med en gang... Anonymkode: 789eb...bc9 Man MÅ jo ikke, men det virker jo litt utakknemlig om buketten bare blir liggende i en krok hele kvelden, synes jeg da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #25 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg hater å få avskårne blomster. Jeg får ikke noen glede av å se på blomster sakte dø. Jeg fikk roser av min datter på morsdagen. Disse har stått på gulvet i vindfanget i 3 uker nå siden det er det eneste stedet i huset som er kaldt nok for de. Potteplanter er bedre, men jeg har uansett ikke plass til flere. De siste potteplantene jeg fikk brukte jeg lang tid på å finne noen å gi de bort til. Jeg klarer ikke kaste levende ting pga. dårlig samvittighet og respekt for liv. Gi heller konfekt eller vin, det kan man gi bort videre. Anonymkode: fdc15...379 Alt dør sakte. Vinrankene vinen er høstet av. Den nye bilen din. Tomatplantene om høsten. Og også du og din datter. Noe har vi i livet kort, andre ting varer lenger. Jeg klarer derfor fint å nyte blomstene en-to ukers tid. Anonymkode: a3083...1ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #26 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ser mange bruker argumenter mot blomster som at de ikke liker å få det fordi det da blir så stress å setter blomster i vase samtidig som man lager mat osv. Hvorfor stresser folk egentlig med dette? Jeg venter alltid til etter selskapet. Jeg elsker å få blomster, og nyter de i uka som kommer. Blomstene er en gave til meg, og ikke til gjestene! Huff så stress det må være å få truser til bursdagsgave, eller pysjamas - siden dere tror alt må brukes med en gang.... 😅 Anonymkode: 789eb...bc9 Jeg synes ikke det er stress, og har rikelig med vaser. Men jeg har jo allerede dekorert med blomster jeg selv har kjøpt. Og jeg har min smak og stil. Uansett. Når jeg får blomster så har jeg lært fra mor, og generasjonen før det, at det er etikette å pakke opp, kommentere hvor fine de var, og sette de et synlig sted. På samme måte som at du kommenterer vinen, eller konfekten, takker pent, og setter den på kjøkkenøya, konsollbordet, eller tilsvarende, og ikke legger den rett in skapet. Anonymkode: a3083...1ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #27 Del Skrevet 25. februar Ja! Jeg hadde blitt veldig glad for blomster. Mye bedre enn ting som jeg ikke har bruk for og som samler støv på loftet i noen år før jeg får gitt det bort eller kastet. Anonymkode: bf967...aea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #28 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (5 timer siden): De MÅ ikke sette blomstene i vase med en gang. Jeg pleier selv å ta det etter selskapet! Anonymkode: 789eb...bc9 Jeg å. Nei jeg stresser ikke med å sette de i vase nei. Dem klarer seg lenge i det dem står i når det er kjøpt fra en blomsterbutikk. Anonymkode: cf389...843 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #29 Del Skrevet 25. februar Kjøp heller noe konfekt som kan settes på bordet til gjestene. Blomster visner. Anonymkode: 48eaf...b65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #30 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kjøp heller noe konfekt som kan settes på bordet til gjestene. Blomster visner. Anonymkode: 48eaf...b65 Og sjokoladen spises opp. Poenget? Anonymkode: a3083...1ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå