Gå til innhold

Omsider uttaler Listhaug seg om Trump....

Sportydame

Anbefalte innlegg

Cartman skrev (13 minutter siden):

Undertrykkelse er ditt ord. Jeg har ikke skrevet et eneste innlegg om undertrykkelse av kvinner. Hvis du prøver å sammenligne meg med ISIS og Al Qaida, så viser det bare hvor virkelighetsfjern du er. 

Å nekte en kvinne kontroll over egen kropp er undertrykkelse..hvordan vil du ellers beskrive det? Du må gjerne prøve deg på rosemaling av undertrykkelse - men det er fortsatt undertrykkelse. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vera skrev (47 minutter siden):

Å nekte en kvinne kontroll over egen kropp er undertrykkelse..hvordan vil du ellers beskrive det? Du må gjerne prøve deg på rosemaling av undertrykkelse - men det er fortsatt undertrykkelse. 

Man har da kontroll over egen kropp. De fleste blir ikke gravid ved voldtekt. Man har flust av prevensjon tilgjengelig. Utrolig fjern og billig sammenligning. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly85 skrev (3 minutter siden):

Man har da kontroll over egen kropp. De fleste blir ikke gravid ved voldtekt. Man har flust av prevensjon tilgjengelig. Utrolig fjern og billig sammenligning. 

Hvor har jeg snakket om voldtekt? Og hva er den fjerne og billige sammenligningen? Det hjelper å skrive sammenhengende når du skal debattere.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (1 minutt siden):

Hvor har jeg snakket om voldtekt? Og hva er den fjerne og billige sammenligningen? Det hjelper å skrive sammenhengende når du skal debattere.

Hvordan ellers er ikke rett til selvbestemt abort undertrykkelse på linje med islamisme? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly85 skrev (7 timer siden):

Hvordan ellers er ikke rett til selvbestemt abort undertrykkelse på linje med islamisme? 

Å nekte noen kontroll over egen kropp er undertrykkelse. Som jeg har skrevet i noen innlegg nå..

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cartman skrev (21 timer siden):

Fornuftige mennesker er mot abortrettigheter. Norge er i en demografisk krise. Fertilitetsraten er 1,4 barn pr kvinne. Den lave fødselsraten vil ødelegge vår fremtid. Det er ikke rasistisk å være mot islamisme. Det er heller ikke rasistisk å kritisere primitive asiatiske og afrikanske kulturer. Noen kulturer er overlegne andre kulturer. Derfor må innvandrerne asimileres og bli norske. 

Norge er kansje i en demografisk krise men ikke verden. I tillegg, det du sier er at kvinner som blir gravide, skal ikke få lov å ta abort. Jeg syns det er kvalmt, i tillegg det har aldri virket.. Kvinner tar abort selv eller reiser hvis de har råd. Kvinner er ikke kuer så du vet. Ingen grunn til å kritisere primitive kulturer når du har selv et ganske primitiv syns på kvinner.

I tillegg, hvilket asiatiske kulturer snakker du om ? Kina var et stort land med rik kultur langt før Norge..

Endret av NatNat
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (2 timer siden):

Å nekte noen kontroll over egen kropp er undertrykkelse. Som jeg har skrevet i noen innlegg nå..

Ikke på linje med islamistisk kontroll. Der må du føde barn fra du er fruktbar, typ 12 års alder for mange, og så mange du klarer før kroppen sier stopp. Den sammenligningen din blir feil all den tid man kan bruke prevensjon. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly85 skrev (8 minutter siden):

Ikke på linje med islamistisk kontroll. Der må du føde barn fra du er fruktbar, typ 12 års alder for mange, og så mange du klarer før kroppen sier stopp. Den sammenligningen din blir feil all den tid man kan bruke prevensjon. 

Helt korrekt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly85 skrev (31 minutter siden):

Du tenker at norske jenter under 16 år aldri blir gravide? At jenter under 16 år har en fullt utviklet hjerne som er i stand til å tenke over konsekvensene ved alle valg de tar? 

Forøvrig; du vet at det ikke finnes prevensjon som er 100% sikker? Hva med dem som har brukt prevensjon, men allikevel blir gravide? De skal tvinges til å gjennomføre en graviditet? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (5 minutter siden):

Du tenker at norske jenter under 16 år aldri blir gravide? At jenter under 16 år har en fullt utviklet hjerne som er i stand til å tenke over konsekvensene ved alle valg de tar? 

Forøvrig; du vet at det ikke finnes prevensjon som er 100% sikker? Hva med dem som har brukt prevensjon, men allikevel blir gravide? De skal tvinges til å gjennomføre en graviditet? 

Helt legitime spørsmål, men fortsatt henger ikke sammenligningen på greip. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly85 skrev (21 minutter siden):

Helt legitime spørsmål, men fortsatt henger ikke sammenligningen på greip. 

Du må nesten forklare hva som ikke henger på greip. 
Du skriver at du ikke ønsker selvbestemt abort i Norge - men samtidig er du ikke villig til å diskutere undertrykkingen av kvinner dette medfører, og hvilke konsekvenser det vil få for jenter og kvinner i samfunnet vårt - å tvinge dem til å gjennomføre en uønsket graviditet.

For meg virker ikke standpunktet ditt helt gjennomtenkt?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (35 minutter siden):

Du må nesten forklare hva som ikke henger på greip. 
Du skriver at du ikke ønsker selvbestemt abort i Norge - men samtidig er du ikke villig til å diskutere undertrykkingen av kvinner dette medfører, og hvilke konsekvenser det vil få for jenter og kvinner i samfunnet vårt - å tvinge dem til å gjennomføre en uønsket graviditet.

For meg virker ikke standpunktet ditt helt gjennomtenkt?

Hvor skriver jeg det? Jeg er bare ikke enig i sammenligningen din. Det henger ikke på greip. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Molly85 skrev (21 minutter siden):

Hvor skriver jeg det? Jeg er bare ikke enig i sammenligningen din. Det henger ikke på greip. 

Så du er for selvbestemt abort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (58 minutter siden):

Så du er for selvbestemt abort?

Tåler du ikke at folk er uenige med deg? Det at folk er uenige med deg betyr ikke at de er onde, vil undertrykke andre mennesker eller påføre andre mennesker stor lidelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...