AnonymBruker Skrevet 22. februar #1 Skrevet 22. februar Vi får besøk av et par der hun er høygravid. Begge er muslimer, og drikker ikke alkohol og spiser ikke svin. Middagen er fikset. Men jeg finner ikke ut av hva jeg kan servere som en liten forrett/apetittvekker. Tenker at det beste er å unngå både kjøtt og fisk. Altså vegetar (eller vegansk). Noen som har tips til hva jeg kan lage? Gjerne noe som ser litt lekkert ut. Ønsker samtidig tips til alkoholfri velkomstdrink. Har funnet mange oppskrifter på nettet, men tar gjerne i mot flere. Anonymkode: 11376...5c1
AnonymBruker Skrevet 22. februar #2 Skrevet 22. februar Vinmonopolet har mye godt utvalg av alkoholfri drikke, både som velkomstdrikke og som passer til mat. Anonymkode: 26293...896 9
AnonymBruker Skrevet 22. februar #3 Skrevet 22. februar https://mindfulmocktail.com/mango-mocktail/ Mango mocktail er nydelig! Anonymkode: 49bce...312 1
M35+ Skrevet 22. februar #4 Skrevet 22. februar (endret) En fin velkomstdrink som stort sett treffer alle, fra barn til voksne er noe i retning kir royal. Bruk vanlig eplemost (men velg en god, som Ringi) eller sprudlende eple (alkoholfri, vinmonopol). Gjerne en litt syrlig og ikke for søt. Så ha litt mørkerød sirup av noe slag. Jeg lager aroniasirup selv, så det hever fancy-heten en del, men ellers fungerer det med bare ublandet solbærsaft. Ser fancy ut i høye vinglass, og smaken passer stort sett alle. Endret 22. februar av M35+ 2 1
Brunhilde Skrevet 22. februar #5 Skrevet 22. februar Forrett kan være, forutsatt at det passer til hovedretten, en liten bruschetta. Det er friskt og godt, og ikke altfor mettende. 5
AnonymBruker Skrevet 22. februar #6 Skrevet 22. februar Vinmonopolet har en flaske med noe som heter "sprudlende margareth". Er en rabarbralimonade med kullsyre, den er veldig god En av de få gode alkoholfrie som faktisk minner om en sprudlende vin, og ikke bare smaker såpe og syntetisk dritt 😅 Anonymkode: 91662...0df 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar #7 Skrevet 22. februar Les menyene på restauranter, der kan du få gode tips til forrett. Jeg ville valgt bruschetta (vegetar). Hvorfor tenker du forresten at forrett er nødvendig? Hva med dessert istedenfor? Anonymkode: a6f4a...c82
AnonymBruker Skrevet 22. februar #8 Skrevet 22. februar Kommer jo veldig an på hva forretten skal passe til. Blinis med løyrom? Hummus eller baba ganoush med pide? Fancy eplemost er fint til velkomstdrikk. Jeg synes sprudlende Margaret som nevnes er veldig god, men litt tung som akkurat velkomstdrikk - utmerket til både biff og vilt og pinnekjøtt. Anonymkode: 02a8d...7cc 1
Sirah Skrevet 22. februar #9 Skrevet 22. februar En god eplemost til velkomstdrikk ja Det slår aldri feil.
AnonymBruker Skrevet 22. februar #10 Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vinmonopolet har en flaske med noe som heter "sprudlende margareth". Er en rabarbralimonade med kullsyre, den er veldig god En av de få gode alkoholfrie som faktisk minner om en sprudlende vin, og ikke bare smaker såpe og syntetisk dritt 😅 Anonymkode: 91662...0df Den er dødsgod! Anonymkode: f4e4b...601
Daisy-love Skrevet 22. februar #11 Skrevet 22. februar Kommer jo litt an på hva det skal passe til, men fylt sopp, eller en liten porsjon risotto kan være en fin forrett. Bruschetta som alt er nevnt, men også ulike typer supper er gode forretter. Finnes haugevis, og kommer an på hva som er hovedretten. Med et oljedryss, nykvernet pepper, og friske urter, og eventuelt noen krutonger kan nesten hvilken som helst suppe se forseggjort. Fylt paprika med linser/byggryn/quinoa eller annet, eller små padronpaprika fylt med kremost. Små minipaier kan også være lekkert, eller ostesuffle i porsjonsformer.
SPOCA Skrevet 23. februar #12 Skrevet 23. februar En god eplemost eller limonade. Som en som ikke drikker alkohol selv hater jeg disse alkoholfrie alternativene som etterligner alkohol, så det ville jeg unngått. 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar #13 Skrevet 23. februar Tusen takk for mange fine tips 🌺 Kom gjerne med flere! Jeg har ikke 100% greie på hva gravide kan spise. - ts Anonymkode: 11376...5c1
AnonymBruker Skrevet 23. februar #14 Skrevet 23. februar Dette er noen av gjengangerne til forretter her i hus😊 http://www.veganmisjonen.com/2019/04/oppskrift-butterdeig-forrett-vegansk.html?m=1 https://www.etkjokken.com/2018/04/rodbetesalat-med-granateple-og-valnotter/ https://recept.se/recept/bruschetta-med-tomater-och-mango https://javligtgott.se/recept/smordegstart-med-karamelliserad-lok-timjan/ Anonymkode: a3a3e...166
AnonymBruker Skrevet 23. februar #15 Skrevet 23. februar Det blir lettere hvis du forteller hva du skal servere til hovedrett. Anonymkode: 9c340...693
Luckiness Skrevet 23. februar #16 Skrevet 23. februar Hva skal du servere ellers? Fint å ha en forrett som står i stil. Serverer du feks noe typisk norsk tradisjonsrett så blir det gjerne rart med bruschetta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå