Gå til innhold

Når daten er mye mer attraktiv enn deg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg dater en mann som er kjekk, trent og sympatisk. Jeg ser grei ut og er småtjukk, og mange vil si at min mann kunne vært modell. Men jeg har har selvtillit i forhold. Han er vel sammen med meg fordi han synes jeg er deilig, flott og spennende? Sånn tenker jeg. 

Det første året sammen sleit vi fordi han lett fikk tanker om at jeg kom til å gå fra ham/ være utro eller at han "måtte gå" fordi vi ikke kunne være ilag. Jeg hadde masse is i magen, for jeg tenkte at han har bare panikk, egentlig vil han dette. Våre personligheter og kropper er så bra sammen, jeg er glad vi begge tålte hans uro. Og han er blitt flinkere til å si fra når han er urolig, sånn at jeg kan trygge ham.

Anonymkode: 80886...38c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ser mange lurer på hvorfor jeg involverte meg med en som var for bra for meg. Han og jeg har vært i samme vennekrets i mange år og kjenner hverandre gjennom år. Flørtingen startet uventet og så har ting utviklet seg derfra selv om jeg har vært usikker hele veien. Det er ikke kun det fysiske. Det er også personligheten hans som jeg opplever er langt bedre enn min. 

Ts

Anonymkode: 4ed0c...61f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ser mange lurer på hvorfor jeg involverte meg med en som var for bra for meg. Han og jeg har vært i samme vennekrets i mange år og kjenner hverandre gjennom år. Flørtingen startet uventet og så har ting utviklet seg derfra selv om jeg har vært usikker hele veien. Det er ikke kun det fysiske. Det er også personligheten hans som jeg opplever er langt bedre enn min. 

Ts

Har du tenkt til å ta tak i problemene dine?

Anonymkode: 7b841...101

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Ts

Det er ikke det som er poenget. Han er ikke for bra for deg. Det er selvbildet ditt og din selvfølelse som jobber imot deg selv her. Selvsabotering rett og slett. Du vil ikke kunne være i stand til å knytte deg fullverdig til han her, om du hele tiden tenker slik. 

Hva så om hans personlighet er bedre enn din?

Utfyller dere hverandre?

Er et forhold liv laga mellom dere?

Er han god med deg?

Anonymkode: 2428c...51c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Tipper du er finere enn det du tror. Menn dater som regel ikke under sin egen liga. 

Anonymkode: 89607...07b

Dummeste jeg har hørt. Menn er så desperate at får dem seg noe, så tar dem hva som helst

Anonymkode: 3e466...254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Dummeste jeg har hørt. Menn er så desperate at får dem seg noe, så tar dem hva som helst

Nå må du slutte. Dette her tror jeg ikke en døyt på! Dette oser hersketeknikk lang vei...

Anonymkode: 2428c...51c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Men det gir jo ikke mening om det er en mann med valgmuligheter, da tar han vel noe han liker godt? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg dater en som er ganske kjekk og trent. Han har en flott personlighet, er sosial og godt likt. Jeg er på en svært god dag under middels. I tillegg er jeg veldig introvert i sammenhenger hvor jeg ikke er med kjente. Nå er vi kommet til et punkt hvor vi skal ha sex og han ønsker folk skal vite vi dater. Det sliter jeg veldig med fordi jeg overhodet ikke føler meg bra nok. Jeg er redd alle kommer til å lure på om han har blitt gal som dater meg. Hvordan avslutter jeg dette uten å såre han?

Han liker tydeligvis deg, akkurat sånn som du er. Da avslutter du ikke, da satser du.

Anonymkode: 00dc4...c91

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg forstår degnatndu føler deg litt mindre enn pga utseende, men det er så mye mer enn det. 

Jeg datet en mann en gang følte meg litt sånn som deg. Han kjekk, morsom og alt det der, men vi hadde det så fint. Helt til jeg fant ut hvem han var og da fikk jeg prestasjonsangst rett og slett og var på nippet til å avslutte alt. Med tiden så viste det seg at han er jo en helt vanlig mann med gode og mindre gode egenskaper med følelser og alt som følger med.  

Gi det litt tid og snakk pent til deg selv ❤️

Anonymkode: 4c5c4...467

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hvorfor er betyr kjekk og sjarmerende et godt forhold?

Ikke rart vi har krisentere her i landet

Anonymkode: 77ad9...40f

Herlighet. Leter du etter noe å kritisere? Hi beskrev at hun liker fyren og har det bra med han, at han et kjekk og har fin personlighet, sosial osv. Men vurderer altså å gjøre det slutt fordi HUN føler seg for lite attraktiv sammenlignet med han. Det er ingen som har satt likhetstegn mellom utseende og et godt forhold. Det fant du på selv. 

Anonymkode: 64a27...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du forteller det bare som det er.

Min eks var altfor kjekk for meg. Vi var sammen en god stund, men han var til slutt utro også så da gjorde jeg det slutt med han på grunn av det. I ettertid har jeg lært at jeg skal aldri date noen jeg syns er for kjekk. 

Anonymkode: 3c5d1...411

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk til dere som har svart. Jeg har tatt et valg om å avslutte datingen før det går noe videre. Det skaper for mye usikkerhet for meg å fortsette og jeg vil ikke ødelegge noe i vennekretsen hvis det skulle gå galt. 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oppskrift: du må sniktrene og spise sunt for å se bedre ut selv og snike inn usunn mat til ham og pense han over i dårlige vaner så han etterhvert ser mer herja ut. Om du i tillegg ødelegger søvnen hans så ofte du kan uten at det går ut over din egen, da er problemet løst.

🙂

Anonymkode: dc0cd...08b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Utseende har mest å si. Om du selv holder deg bra og ser bra ut, mens partner ikke tar vare på seg selv for sin egen helse sin del (og din del), så kan personen være så snill og fantastisk han bare vil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.2.2025 den 21.32):

Ts

Du har møtt en person som ser deg som den du virkelig er. Han elsker deg for den du virkelig er! Han er den type mann vi kvinner ville gi alt for å finne! Hvorfor kan du ikke bare stole på det dere har? Jeg hadde skjønt deg om han ikke ville at forholdet deres skulle være offentlig, men han er jo tydelig stolt over å være sammen med deg. Og jeg kan love deg at mest sannsynlig INGEN tenker så dårlig om deg som det du gjør. Jeg tror du kommer til å oppleve at folk bli glade på deres vegne. Og om det er noen som ikke blir det så er det ikke mennesker det er verdt å ha noen relasjon med.

Ta i allefall en ærlig prat med han om hvordan du føler det før du gjør det slutt. Jeg tror du vil erfare at alt bare sitter i ditt hode, og ikke har noen rot i virkeligheten.

Og vær så snill å begynn å jobbe med å bedre selvfølgelsen din. Du er mer enn god nok akkurat som du er TS! Også for han som vil være semmen med deg. Ingen mennesker er perfekte, vi er uperfekte alle som en, men på ulike måter. Men vi er alle bra nok!❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan ta'n jeg🙋🏼‍♀️

Anonymkode: 02b6b...ef4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 22.2.2025 den 8.20):

Jeg dater en som er ganske kjekk og trent. Han har en flott personlighet, er sosial og godt likt. Jeg er på en svært god dag under middels. I tillegg er jeg veldig introvert i sammenhenger hvor jeg ikke er med kjente. Nå er vi kommet til et punkt hvor vi skal ha sex og han ønsker folk skal vite vi dater. Det sliter jeg veldig med fordi jeg overhodet ikke føler meg bra nok. Jeg er redd alle kommer til å lure på om han har blitt gal som dater meg. Hvordan avslutter jeg dette uten å såre han?

Det er da ikke opp til deg å avgjøre at han syns du er bra nok eller ikke. Han syns åpenbart at du er det siden han fortsatt dater deg, har lyst til å ligge med deg, samt har lyst til å fortelle folk at det er deg han er sammen med.  Er helt latterlig at du skal avslutte pga at du selv føler du ikke er bra nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

du er offer for din egen kvinne-logikk. Stygge mannfolk noterer en 10er i boka om de klarer å elge seg  innpå ei bra dame. Du vurderer å dumpe han fordi du selv mener du ikke er særlig pen?!

🫥

Anonymkode: 1f2fe...20f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.2.2025 den 14.43):

Ja, det er det jeg ber om råd til. Hvordan avslutte

Fortell han at det ikke fungerer med et forhold dere i mellom, da han gjør at du føler deg dårlig og stygg.

Anonymkode: 66609...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

du er offer for din egen kvinne-logikk. Stygge mannfolk noterer en 10er i boka om de klarer å elge seg  innpå ei bra dame. Du vurderer å dumpe han fordi du selv mener du ikke er særlig pen?!

🫥

Anonymkode: 1f2fe...20f

Ikke kvinne-logikk, men dårlig selvtillitslogikk.

Menn med dårlig selvtillit er også sånn, de bare kaller det at dama søker andres oppmerksomhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...