Gå til innhold

Når daten er mye mer attraktiv enn deg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg dater en som er ganske kjekk og trent. Han har en flott personlighet, er sosial og godt likt. Jeg er på en svært god dag under middels. I tillegg er jeg veldig introvert i sammenhenger hvor jeg ikke er med kjente. Nå er vi kommet til et punkt hvor vi skal ha sex og han ønsker folk skal vite vi dater. Det sliter jeg veldig med fordi jeg overhodet ikke føler meg bra nok. Jeg er redd alle kommer til å lure på om han har blitt gal som dater meg. Hvordan avslutter jeg dette uten å såre han?

Anonymkode: 4ed0c...61f

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skal du avslutte dette på et sånt grunnlag? Du har vel vært klar over utseendet hans hele tiden? Og ut fra det du er jo åpenbart mer enn god nok for ham? Tror kanskje dette bare sitter i hodet ditt. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor dater du noen når du ikke kan være åpen om det?

Da er det jo ikke liv laga. Når usikkerheten blir så stor, blir ofte sjalusi er stort problem. Du bør jobbe med dette, så du kommer deg.

Min mann er høy, trent, kjekk, sympatisk, tjener godt og er godt likt. Jeg er tjukk og tjener ikke så bra. Vi står stødig i vårt forhold, men det kunne ikke han gjort aleine..

Anonymkode: 52ef5...0b8

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 22.2.2025 den 7.20):

Jeg er redd alle kommer til å lure på om han har blitt gal som dater meg.

Ekspander  

Det er jo i så fall hans problem, ikke ditt. Og du er jo åpenbart god nok i hans øyne, så du undervurderer deg selv.

Anonymkode: 076ad...d63

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du vil ende er bra forhold fordi du har dårlig selvtillit? Kanskje du heller bør jobbe litt med eget hode.

Anonymkode: 64a27...88f

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg dater en som er ganske kjekk og trent. Han har en flott personlighet, er sosial og godt likt. Jeg er på en svært god dag under middels. I tillegg er jeg veldig introvert i sammenhenger hvor jeg ikke er med kjente. Nå er vi kommet til et punkt hvor vi skal ha sex og han ønsker folk skal vite vi dater. Det sliter jeg veldig med fordi jeg overhodet ikke føler meg bra nok. Jeg er redd alle kommer til å lure på om han har blitt gal som dater meg. Hvordan avslutter jeg dette uten å såre han?

Ekspander  

Senk skuldrene, slapp av, pust med nesa og nyt livet!

Vil han være sammen med deg, så er han det :) Vil han ikke, så får du sikkert beskjed. Det går også andre veien, ikke sikkert du synes han er så flott når du blir kjent med ham heller ;) 

Ikke bruk energi på å tenke eller snakke deg selv ned, du er som du er og aksepter det først som sist. Da blir livet såååå mye bedre å leve! 

Anonymkode: b0f92...af3

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tipper du er finere enn det du tror. Menn dater som regel ikke under sin egen liga. 

Anonymkode: 89607...07b

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du tenker helt feil. Blant folk jeg kjenner varierer utseendet mye blant begge kjønn, og etter mitt skjønn fremstår det nærmest tilfeldig hvem folk blir sammen med både utseendemessig og personlighetsmessig. Noen er ganske like, mens andre er utrolig forskjellige.

Anonymkode: 92592...bf5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ekspander  

Stakkars mann. Om du virkelig vil avslutte så gjør du det først som sist, ellers er jeg redd du kommer til å ende opp med å såre han uansett. 

Selvfølelsen din trenger du å jobbe med. 

Det gjør meg trist at du tenker slik om deg selv. 

At han ønsker å gjøre det offentlig er jo bare et tegn på at han virkelig liker deg. Om du ikke liker den du er, så har du et ganske stort problem.

Anonymkode: 2428c...51c

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt oppgitt. Du finner endelig en mann som vil gå offentlig, også vil du avslutte fordi du føler deg stygg??

Da bør du avslutte for forholdet blir aldri bra med den usikkerheten. Du bør få hjelp med usikkerheten din. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seff skrev (På 22.2.2025 den 7.35):

Hvorfor skal du avslutte dette på et sånt grunnlag? Du har vel vært klar over utseendet hans hele tiden? Og ut fra det du sier om han er du jo åpenbart mer enn god nok for ham? Tror kanskje dette bare sitter i hodet ditt. 

Ekspander  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Seff skrev (På 22.2.2025 den 7.35):

Hvorfor skal du avslutte dette på et sånt grunnlag? Du har vel vært klar over utseendet hans hele tiden? Og ut fra det du er jo åpenbart mer enn god nok for ham? Tror kanskje dette bare sitter i hodet ditt. 

Ekspander  

Fordi det gjør meg veldig usikker og stiller han i et dårlig lys

AnonymBruker skrev (På 22.2.2025 den 7.46):

Hvorfor dater du noen når du ikke kan være åpen om det?

Da er det jo ikke liv laga. Når usikkerheten blir så stor, blir ofte sjalusi er stort problem. Du bør jobbe med dette, så du kommer deg.

Min mann er høy, trent, kjekk, sympatisk, tjener godt og er godt likt. Jeg er tjukk og tjener ikke så bra. Vi står stødig i vårt forhold, men det kunne ikke han gjort aleine..

Anonymkode: 52ef5...0b8

Ekspander  

Fordi han er en fantastisk person, alt for bra for meg. 

AnonymBruker skrev (På 22.2.2025 den 7.56):

Du vil ende er bra forhold fordi du har dårlig selvtillit? Kanskje du heller bør jobbe litt med eget hode.

Ekspander  

Han skal komme godt ut av dette han og. Vil ikke ødelegge mulighetene hans til å finne en bedre 

KaffekoppQueen skrev (På 22.2.2025 den 9.18):

Jeg blir helt oppgitt. Du finner endelig en mann som vil gå offentlig, også vil du avslutte fordi du føler deg stygg??

Da bør du avslutte for forholdet blir aldri bra med den usikkerheten. Du bør få hjelp med usikkerheten din. 

Ekspander  

Ja, det er det jeg ber om råd til. Hvordan avslutte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om du vil avslutte er det jo bare å si det. Som i alle dating situasjoner kan man si fra at nå har jeg innsett at dette ikke er rett for meg. Du er en fin fyr men ikke rett for meg.

Den klassiske: Det er ikke deg det er meg.

Si takk for en fin tid og avslutt på en høflig måte.

Anonymkode: 9fe13...fa2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 22.2.2025 den 13.43):

Han skal komme godt ut av dette han og. Vil ikke ødelegge mulighetene hans til å finne en bedre 

Ekspander  

Du må åpenbart jobbe mye med deg selv og egen selvtillit! Så tragisk at du spolerer sånn for deg selv bare fordi du ikke liker deg selv.

Anonymkode: 5bff4...265

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du burde komme deg til psykolog eller så kommer du til å slite resten av livet.

Anonymkode: 7b841...101

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekspander  

«Jeg har veldig lavt selvbilde, og det forverres av å date deg da jeg opplever du er langt mer fysisk attraktiv enn meg.

Så jeg må avslutte dette». 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ekspander  

Jeg synes du er veldig arrogant og nedlatende mot ham!

Du vil ikke avslutte av hensyn til ham, men av hensyn til deg selv!

Du ser også på ham som en mann du ikke stoler på, fordi du stoler ikke på at han vet hvilke egenskaper han ønsker en partner skal ha.

Og du mener altså at DU vet bedre enn ham selv hva han vil ha.

Det er så arrogant og nedlatende!

Slutt å lyve til deg selv og andre! Gå i behandling og gjør noe med egen usikkerhet, før du sårer enda flere!

Alternativt - sett pris på at en god mann har sett at du har gode sider han setter så stor pris på at han ønsker å være sammen med deg. Behandle ham godt. Og ta ansvar for egen psykiske helse og gå i behandling for det du trenger for å bli glad i deg selv. Å kaste bort en god mann som du liker bare fordi du ikke vil ta tak i egne psykiske hangups, da velger du bare å ødelegge for deg selv - og også denne mannen og ev. andre som du vil såre fordi du avviser dem av samme grunn.

Du må ta et valg nå, Ts - ta ansvar for deg selv og eget liv. Eller fortsette å lyve både til deg selv og andre og såre andre og ødelegge for deg selv og andre?

Anonymkode: 52943...aae

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 22.2.2025 den 7.56):

Ekspander  

Hvorfor er betyr kjekk og sjarmerende et godt forhold?

Ikke rart vi har krisentere her i landet

Anonymkode: 77ad9...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke gjør det. Jeg var i en omvendt situasjon der vedkommende i hans øyne ikke var attraktiv nok for meg og ble kald og distanserte seg fordi han syns det var flaut når vi var ute sammen og folk «lurte på hva jeg gjorde med han». Han er eneste jeg har likt på 6 år og eneste jeg ville var å være en god kjæreste og ha det fint sammen, for MEG var han perfekt. Utrolig synd folk lar kjærligheten gå pga egen usikkerhet som har null hold i virkeligheten :( 

Anonymkode: b8495...391

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det å såre noen som har følelser for deg, fordi du tenker stygt om deg selv, er ugreit og trist. Da burde du ikke involvert deg med ham hvis du hele tiden har tenkt at du er for stygg for ham? Selv synes jeg at min kjæreste er langt mer fysisk attraktiv enn meg, men det hadde vært helt hårreisende av meg å dumpe ham pga det?? 

Anonymkode: 8e0ea...97b

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...