Gå til innhold

Barn som får lov å være slemme mot fugler.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Blir så lei meg og sint. Stadig ser jeg det her jeg bor. Foreldre som lar barn få kaste pinner snøballer Stener på fuglene . Vet ikke hvor mange ganger jeg har sagt fra. Jeg greier ikke å se på dyr blir plaget😢 Nå i går var det en far som slapp hunden i tillegg mot ender og svaner. Å lot ungen holde på. Hva gjør dere i slike tilfeller ?. Gjør dere noe?, Jeg har vokst opp i et hjem der vi lærte tidlig å respektere og være greie mot dyrene .Ikke alle liker alle dyr. Men hvorfor plage de😢.?. Mine barn lærte også det samme videre av meg. Vet ikke om barn får noe om dette på barnehage og skole i dag?, skulle ønske de lærte mere om dette. Der foreldre svikter …

Anonymkode: f07bb...a36

• Hjerte 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er oppvokst like ved et vann der mange fugler hadde tilhold, og har desverre samme erfaring som deg. I min barndom husker jeg at min far pleide å gå ut å snakke til folk hvis han oppdaget at noen f.eks kastet stein på dem. I dag virker det som mange ikke bryr seg. Jeg sier alltid i fra, men enkelte foreldre er bare idioter. Ikke rart det er mye adferdsproblemer og mobbing når man ikke evner å lære ungene noe så enkelt som å være snille mot dyr,tenker jeg. Og helt enig i at dyrevern burde vært tatt opp i barnehage- og skole. 

Anonymkode: bf141...923

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig ikke sett det så ofte, men en gang gikk jeg bak en familie i Oslo med mor og bestemor og ei jente på 8-10 som gikk bak noen duer og prøvde å sparke dem over en lengre periode. Jeg så dem gå oppover og hun holdt på i sikkert 1-2 minutter uten at familien sa noe som helst men så på henne. Kjente jeg kokte mer og mer, og til slutt kokte det over og jeg sa fra at de burde snakke til jenta si fordi det var dårlig oppførsel å skremme dyr. De ble veldig paffe og sa ingenting, men jenta sluttet i alle fall, og lærte forhåpentligvis noe av det.

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mennesker som ikke har respekt for dyr og fugler er ikke gode mennesker. 

Anonymkode: ae891...b24

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min bestefar lærte meg . Finn alltid ut hvordan respekt folk har til dyr. Folk som er snille mot dyr, er gode mennesker.

Anonymkode: f07bb...a36

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke helt normale i topp etasjen slike mennesker. 

Anonymkode: eafdf...6b4

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig trist! Jeg sier noe om jeg ser det, men er heldigvis sjeldent jeg observerer sånt her omkring.

Drar ofte å mater fuglene med sønnen min og er nøye på å ta han med en gang hvis han prøver å løpe etter de etc (han er bare 2,5 så han skjønner jo ikke at de blir redde, han vil bare ha tak i dem). Har hund hjemme og besøker jevnlig besøksgård. Synes det er kjempeviktig at han får gode erfaringer og respekt for forskjellige dyr.

Som noen sier lenger opp, holdningen noen har til dyr sier alt om den personen som menneske - og alle dyr er like mye verdt! 

Endret av Anononyma
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pinner og steiner er ikke greit, og det har jeg heller ALDRI sett, og vi bor rett ved en stor park med masse duer.  Småbarn som vasser i byduer syntes jeg er litt søtt. Da snakker trege små barn som er nysgjerrige og duene er jo veldig mye raskere enn dem. 

Anonymkode: 116fa...a02

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har også sett slike episoder, og det har hendt at jeg har sagt ifra både til barn og foreldre hvis det er for ille. 
Foreldrene blir stort sett målløse. 

Anonymkode: bec5c...42b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...