AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #1 Del Skrevet 17 timer siden Har prøvd å gå ned i vekt i flere måneder nå, men fettet rikker seg ikke. Spiser masse grønnsaker, fisk og sunn mat. Nesten aldri sukker eller godteri og drikker 1,5-2 liter vann om dagen. Jeg har telt kalorier før og vet at jeg må ligge i et relativt stort kaloriunderskudd når jeg tenker gjennom dagene. Jeg trener styrke rundt 2 ganger i uken. Hva skal jeg gjøre?! Og ikke si at jeg spiser mer enn jeg tror for det stemmer ikke Anonymkode: 275e6...c48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 17 timer siden #2 Del Skrevet 17 timer siden Hvordan er styrkeøktene dine? Hvilke øvelser og hvor mye tid bruker du på styrkeøktene? Hvor mange kg, antall repitisjoner og antall serier av de forskjellige øvelsene har du? Har det vært økning i antall kg i løpet de siste mnd? Ellers så er alle kropper ganske forskjellige. Kan jo alltids hjelpe med kardio 30-45 min x 2 pr uke i tillegg til styrkeøktene dine. Her burde du ha høyere puls det meste av økta. Dvs: på over 83- 86% av maxpulsen din(du må åpne munnen for å puste og det skal ikke være mulig å holde en samtale med fullstendige setninger i løpet av økta). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #3 Del Skrevet 16 timer siden Styrke gir deg jo muskelmasse, som veier mer enn fett. Har du prøvd å trene kondisjon? Jeg gikk ned i vekt med trimsykkel. Anonymkode: a9327...d4b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 16 timer siden #4 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Har prøvd å gå ned i vekt i flere måneder nå, men fettet rikker seg ikke. Spiser masse grønnsaker, fisk og sunn mat. Nesten aldri sukker eller godteri og drikker 1,5-2 liter vann om dagen. Jeg har telt kalorier før og vet at jeg må ligge i et relativt stort kaloriunderskudd når jeg tenker gjennom dagene. Jeg trener styrke rundt 2 ganger i uken. Hva skal jeg gjøre?! Og ikke si at jeg spiser mer enn jeg tror for det stemmer ikke Anonymkode: 275e6...c48 Sunn mat er ikke det samme som kalorifattig mat. Det som fungerte for meg var å veie og dokumentere all mat. Jeg hater når ikke helsepersonell gir helseråd, men det er egentlig matte. Man kan spise salat hver eneste dag til hvert eneste måltid, men om dressingen er laget av rømme og man har fetaost, nøtter og oliven er det en bedre salat og en sunn salat næringsmessig, men den er ikke slankende. Om du ikke vil veie alt - bytt ut alle meieriprodukter til lett, halver mengde pasta og ris og erstatt det med grønnsaker. 3 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #5 Del Skrevet 16 timer siden Hvis du over tid er i reelt kaloriunderskudd, og ikke går ned i vekt - da bør du undersøkes nøye. Da er du helt unik. Anonymkode: 8fe55...616 4 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #6 Del Skrevet 16 timer siden Hvis du ikke går ned i vekt så er du jo ikke i kaloriunderskudd. Anonymkode: cadb6...d98 4 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millinea Skrevet 15 timer siden #7 Del Skrevet 15 timer siden Hvis du er kvinne: har du sjekket hormonene? Andre mangler? PCOS? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #8 Del Skrevet 15 timer siden Hva er sunn mat? Anonymkode: 39244...d8f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #9 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har prøvd å gå ned i vekt i flere måneder nå, men fettet rikker seg ikke. Spiser masse grønnsaker, fisk og sunn mat. Nesten aldri sukker eller godteri og drikker 1,5-2 liter vann om dagen. Jeg har telt kalorier før og vet at jeg må ligge i et relativt stort kaloriunderskudd når jeg tenker gjennom dagene. Jeg trener styrke rundt 2 ganger i uken. Hva skal jeg gjøre?! Og ikke si at jeg spiser mer enn jeg tror for det stemmer ikke Anonymkode: 275e6...c48 Opplagt ikke kaloriunderskudd, selv om du ønsker å tro det. Desverre så forholder ikke kroppen seg til ønsker. er du vektstabil nå så er du akkurat på vedlikehold, og det er jo bra - da er det jo lett å ta grep. Legg på 1 time powerwalk eller annen kardio om dagen så er du i underskudd dersom du ikke spiser mer. Anonymkode: 1faae...1c5 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #10 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har prøvd å gå ned i vekt i flere måneder nå, men fettet rikker seg ikke. Spiser masse grønnsaker, fisk og sunn mat. Nesten aldri sukker eller godteri og drikker 1,5-2 liter vann om dagen. Jeg har telt kalorier før og vet at jeg må ligge i et relativt stort kaloriunderskudd når jeg tenker gjennom dagene. Jeg trener styrke rundt 2 ganger i uken. Hva skal jeg gjøre?! Og ikke si at jeg spiser mer enn jeg tror for det stemmer ikke Anonymkode: 275e6...c48 Går du på p-piller,p-sprøyte o.l? Jeg trentr mye og spiste litr og sunt men gikk aldri ned, før jeg sluttet med hormonene. Da raste alt. Har du Pcos eller endo? Anonymkode: 53e1d...e8d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #11 Del Skrevet 14 timer siden Du må gi det tid. Og telle kaloriene nøyere. Anonymkode: 1f560...1e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #12 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Går du på p-piller,p-sprøyte o.l? Jeg trentr mye og spiste litr og sunt men gikk aldri ned, før jeg sluttet med hormonene. Da raste alt. Har du Pcos eller endo? Anonymkode: 53e1d...e8d Om man har PCOS, så reagerer kroppen veldig negativt på karbohydrater. Som med all annen matallergi/intoleranse, så må man kutte det kroppen reagerer negativt på fra kosten. Anonymkode: 39244...d8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #13 Del Skrevet 14 timer siden Start med å veie og telle kaloriene dine igjen og så se om du er så bombesikker på at du ligger i et så stort kaloriunderskudd som du tror. Om du gjør det tar du deg en tur til lege… Anonymkode: 9ee11...a87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #14 Del Skrevet 14 timer siden Jeg har vanligvis ingen problemer med å gå ned i vekt hvis jeg ønsker og vet akkurat hva jeg må spise for å oppnå dette. Da jeg en periode hadde en aktiv hormonell sykdom, klarte jeg ikke gå ned i vekt samme hvor mye jeg forsøkte. Jeg tror det er flere faktorer som spiller inn enn bare kalorier inn og ut. Anonymkode: cc9a6...ce2 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #15 Del Skrevet 14 timer siden PCOS? Anonymkode: cc8f5...570 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Basic Bitch Skrevet 14 timer siden #16 Del Skrevet 14 timer siden Det er som folk sier, om du faktisk har et kaloriunderskudd vil du gå ned i vekt. Men hvor lavt du må ned i kalorier eller opp i forbrenningaktiviteter er ikke alltid like lett å finne ut av. Når du begynner å spise mindre, senker du også forbrenningen. Om du du spiser riktig lite kan kroppen til og med havne i spareblossmodus, da har man dratt den for langt. En generell regel for vektnedgang/oppgang er 500kcal underskudd/overskudd hver dag, det skal tilsvare ca en halv kg i uken. Men kroppen er ingen kalkulator, så man kan aldri være sikker. Men om du allerede ligger på 1200 kalorier og går ned med 500kcal, ligger du da på 700 kcal. Det er for lite, da vil du etterhvert havne i denne spareblussmodusen hvor kroppen priotiterer viktigere ting enn å forbrenne fett. Slanke både muskler, hjerne og indre organer, så det anbefales IKKE. Og i noen tilfeller kan det være hormonforstyrrelser som gjør at du har en meget lav/høy forbrenning, også kaldt sykdom. I så fall burde det utredes. Kroppen liker også å være på den høyeste vekten den har vært, og vil alltid jobbe litt for det. Å komme seg ut av kroppens naturlige vektområde kan være veldig utfordrede og kanskje ikke noe man skal hige etter. Du spiser jo allerede sunt, så om du ikke er alvorlig overvektig, kanskje du heller skal jobbe med å akseptere den kroppen du har. En kropp som fungerer er bedre enn en som ser bra ut som er utmattet, underernært og overtrent. Også lett å utvikle en spiseforstyrrelse om du drastisk trener mye og fokuserer mye på mat og kropp, og det er et helvete du ikke vil inn i, og den kan komme snikende. Men lykke til, en sunn, frisk og sterk kropp, uavhengig av fettprodusent burde være mulig med målrettet arbeid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #17 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis du ikke går ned i vekt så er du jo ikke i kaloriunderskudd. Anonymkode: cadb6...d98 Dette er veldig lett å si, men det stemmer ikke. Har som sagt telt kalorier tidligere og i begynnelsen gikk det da helt fint, før det etterhvert ble slik som det er nå. Da telte jeg ned til den minste smule og jeg vet at det var riktig. Som kvinne tror jeg at det er mye mer som spiller inn enn bare kalorier inn og ut. Anonymkode: 275e6...c48 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #18 Del Skrevet 13 timer siden Helene1982 skrev (3 timer siden): Sunn mat er ikke det samme som kalorifattig mat. Det som fungerte for meg var å veie og dokumentere all mat. Jeg hater når ikke helsepersonell gir helseråd, men det er egentlig matte. Man kan spise salat hver eneste dag til hvert eneste måltid, men om dressingen er laget av rømme og man har fetaost, nøtter og oliven er det en bedre salat og en sunn salat næringsmessig, men den er ikke slankende. Om du ikke vil veie alt - bytt ut alle meieriprodukter til lett, halver mengde pasta og ris og erstatt det med grønnsaker. Jeg er fullt klar over dette. Som jeg skrev har jeg telt kalorier tidligere og vet godt at en salat med ulike goder kjapt har flere kalorier enn f. eks. en skål med is og saus. Problemet mitt er ikke teorien. Jeg vet jo at man må være i kaloriunderskudd, fysisk aktivitet og helst spise sunt. Jeg spør her fordi dette nå ikke er nok. Anonymkode: 275e6...c48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 13 timer siden #19 Del Skrevet 13 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis du over tid er i reelt kaloriunderskudd, og ikke går ned i vekt - da bør du undersøkes nøye. Da er du helt unik. Anonymkode: 8fe55...616 Noe av problemet er jo at kaloriunderskudd ikke er en tall. Jeg må ligge på 1300kcal/d, mens ei jeg følger på insta ligger på 2500kcal/d og går ned en kg i uka. Det kan være vanskelig å finne sitt underskudd. Endret 13 timer siden av BobbySocks 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saima Skrevet 13 timer siden #20 Del Skrevet 13 timer siden Fighter83 skrev (3 timer siden): Ellers så er alle kropper ganske forskjellige. Kan jo alltids hjelpe med kardio 30-45 min x 2 pr uke i tillegg til styrkeøktene dine. Her burde du ha høyere puls det meste av økta. Dvs: på over 83- 86% av maxpulsen din(du må åpne munnen for å puste og det skal ikke være mulig å holde en samtale med fullstendige setninger i løpet av økta). Dette! Intervall/kardio er veldig effektivt, det hjalp meg veldig iallefall😊 Du sier fettet går ikke bort, så antar det er «punkt» slanking du er ute etter? Intervalltrening er effektivt: https://www.forskning.no/mat-ntnu-overvekt/slik-kan-du-bli-kvitt-magefett-pa-syv-uker-ifolge-forskning/2139046 Men du sier ingenting om hva du veier eller høyde, det kan jo være kroppen din ikke kan gå mer ned i vekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå