AnonymBruker Skrevet i går, 04:03 #1 Del Skrevet i går, 04:03 Er dette farlig å ha så lavt? Anonymkode: 2338b...dd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:26 #2 Del Skrevet i går, 07:26 Nei, det er ikke farlig lavt Anonymkode: 0eaf9...39e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:04 #3 Del Skrevet i går, 08:04 Nei, det er supert det der. Anonymkode: ac425...99e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:05 #4 Del Skrevet i går, 08:05 Nei. Det der er ikke lavt. MAP trykket ditt er jo over 80, det er mer enn nok. Anonymkode: 8c32b...70f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:21 #5 Del Skrevet i går, 10:21 Nei, det ser normalt ut. Samtidig så er det litt individuelt, er det mye lavere enn vanlig? Er du svimmel, sliten eller plaget av blodtrykkfall? Mitt blodtrykk har vært rundt 90/60 de gangene det av en eller annen gang har blitt målt rutinemessig, og da får jeg alltid høre at det er flott. Men jeg har noen ganger hatt en del lavere blodtrykk ifbm. sykdom og graviditet. Da har de sagt at det er lavt, men det viktige er om jeg merker noe til det. Jeg har da noen ganger hatt problemer med svimmelhet og besvimelser pga. blodtrykksfall. De samme problemene hadde et familiemedlem av meg med et blodtrykk som var rundt mitt normale blodtrykk, men betydelig lavere enn hennes pleide å være. Så du har et blodtrykk innen normalen, men om det er grunner til at det skulle vært høyere, eller det er plagsomt lavt for deg, snakk med lege. Anonymkode: 3b70d...29b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:25 #6 Del Skrevet i går, 11:25 Hvis du har veldig lavt blodtrykk så vil du merke det i form av f.eks. svimmelhet. Føler du deg fin med "lavt" blodtrykk, så er alt vel! Det er det høye blodtrykket vi måler for, fordi det er skadelig over tid og fordi man ofte ikke merker at det er høyt. Anonymkode: 4cc7e...639 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:30 #7 Del Skrevet i går, 11:30 Du har et perfekt blodtrykk Anonymkode: ca986...8f4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #8 Del Skrevet 20 timer siden Helt nydelig. Anonymkode: 4f1e0...6c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 20 timer siden #9 Del Skrevet 20 timer siden Nei, helt fint det der. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #10 Del Skrevet 19 timer siden Jeg skulle ønske det var mitt 😄 jeg har undertrykk under 50 noen ganger. Ufarlig det også, men blir svimmel og uvel. Litt som å være full, bare uten moroa.. Anonymkode: 08d36...67d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #11 Del Skrevet 19 timer siden Mitt var 101/69 denne uken. Var helt fint, sa legen, så lenge jeg ikke opplever besvimelser. Anonymkode: 46b3c...801 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #12 Del Skrevet 14 timer siden Det er vel nærmeste et skolebokeksempel på perfekt blodtrykk. Anonymkode: 01c3b...00b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #13 Del Skrevet 12 timer siden Om du ikke føler deg påvirket av det, så skal du ikke være redd for det. Selv har jeg det best når trykket er rundt 120/80. Under 110 og ned mot 100 så kan jeg bli litt svimmel, men dette varierer fra person til person. I mitt tilfelle drikker jeg litt vann, og så blir det bedre 👍🏼 Anonymkode: 0e8b4...844 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #14 Del Skrevet 12 timer siden Nei, det er jo et flott blodtrykk. Jeg har hatt 85/50, og det er lavt, men legen bekymret seg ikke og avfeide det hele som innafor så lenge jeg ikke ble affektert, f.eks besvimelser og slikt. Hadde litt svimling og iblant ubehag, men helt levelig. Forrige måling var 100/70, og det føles langt mer komfortabelt. Anonymkode: e6b9c...7c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #15 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (På 22.2.2025 den 11.21): Nei, det ser normalt ut. Samtidig så er det litt individuelt, er det mye lavere enn vanlig? Er du svimmel, sliten eller plaget av blodtrykkfall? Mitt blodtrykk har vært rundt 90/60 de gangene det av en eller annen gang har blitt målt rutinemessig, og da får jeg alltid høre at det er flott. Men jeg har noen ganger hatt en del lavere blodtrykk ifbm. sykdom og graviditet. Da har de sagt at det er lavt, men det viktige er om jeg merker noe til det. Jeg har da noen ganger hatt problemer med svimmelhet og besvimelser pga. blodtrykksfall. De samme problemene hadde et familiemedlem av meg med et blodtrykk som var rundt mitt normale blodtrykk, men betydelig lavere enn hennes pleide å være. Så du har et blodtrykk innen normalen, men om det er grunner til at det skulle vært høyere, eller det er plagsomt lavt for deg, snakk med lege. Anonymkode: 3b70d...29b AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hvis du har veldig lavt blodtrykk så vil du merke det i form av f.eks. svimmelhet. Føler du deg fin med "lavt" blodtrykk, så er alt vel! Det er det høye blodtrykket vi måler for, fordi det er skadelig over tid og fordi man ofte ikke merker at det er høyt. Anonymkode: 4cc7e...639 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Om du ikke føler deg påvirket av det, så skal du ikke være redd for det. Selv har jeg det best når trykket er rundt 120/80. Under 110 og ned mot 100 så kan jeg bli litt svimmel, men dette varierer fra person til person. I mitt tilfelle drikker jeg litt vann, og så blir det bedre 👍🏼 Anonymkode: 0e8b4...844 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Nei, det er jo et flott blodtrykk. Jeg har hatt 85/50, og det er lavt, men legen bekymret seg ikke og avfeide det hele som innafor så lenge jeg ikke ble affektert, f.eks besvimelser og slikt. Hadde litt svimling og iblant ubehag, men helt levelig. Forrige måling var 100/70, og det føles langt mer komfortabelt. Anonymkode: e6b9c...7c1 Jeg føler meg litt svimmel av og til. Kanskje en gang på 2 mnd. Så ikke ofte. Derfor tenkte jeg å ta en sjekk Ts Anonymkode: 2338b...dd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 45 minutter siden #16 Del Skrevet 45 minutter siden AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg føler meg litt svimmel av og til. Kanskje en gang på 2 mnd. Så ikke ofte. Derfor tenkte jeg å ta en sjekk Ts Anonymkode: 2338b...dd0 Å være litt svimmel en gang per 2 måneder er jo ikke noe problem. Kos deg med det fine blodtrykket ditt, du. Anonymkode: 4cc7e...639 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå