Gå til innhold

Er blodtrykket mitt lavt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei. Det der er ikke lavt. MAP trykket ditt er jo over 80, det er mer enn nok. 

Anonymkode: 8c32b...70f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, det ser normalt ut. Samtidig så er det litt individuelt, er det mye lavere enn vanlig? Er du svimmel, sliten eller plaget av blodtrykkfall? 

Mitt blodtrykk har vært rundt 90/60 de gangene det av en eller annen gang har blitt målt rutinemessig, og da får jeg alltid høre at det er flott. Men jeg har noen ganger hatt en del lavere blodtrykk ifbm. sykdom og graviditet. Da har de sagt at det er lavt, men det viktige er om jeg merker noe til det. Jeg har da noen ganger hatt problemer med svimmelhet og besvimelser pga. blodtrykksfall. De samme problemene hadde et familiemedlem av meg med et blodtrykk som var rundt mitt normale blodtrykk, men betydelig lavere enn hennes pleide å være. 

Så du har et blodtrykk innen normalen, men om det er grunner til at det skulle vært høyere, eller det er plagsomt lavt for deg, snakk med lege. 

Anonymkode: 3b70d...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du har veldig lavt blodtrykk så vil du merke det i form av f.eks. svimmelhet. Føler du deg fin med "lavt" blodtrykk, så er alt vel!

Det er det høye blodtrykket vi måler for, fordi det er skadelig over tid og fordi man ofte ikke merker at det er høyt.

Anonymkode: 4cc7e...639

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...