AnonymBruker Skrevet 21. februar #1 Del Skrevet 21. februar Jeg har jobbet sammen sted fire år, fikk fast stilling for litt over ett år siden. Fikk igjen ny kontrakt i januar i år på høyere stilling. Jeg skjønner ikke i forhold til hva det står i kontrakten- Har jeg med en ny kontrakt bare 1 måned oppsigelsestid, eller seks måneder som før den nye kontrakten? Jobber som ansatt i kommunen. Anonymkode: e1731...ccf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 21. februar #2 Del Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har jobbet sammen sted fire år, fikk fast stilling for litt over ett år siden. Fikk igjen ny kontrakt i januar i år på høyere stilling. Jeg skjønner ikke i forhold til hva det står i kontrakten- Har jeg med en ny kontrakt bare 1 måned oppsigelsestid, eller seks måneder som før den nye kontrakten? Jobber som ansatt i kommunen. Anonymkode: e1731...ccf Vanlige er 3 mnd oppsigelsestid. Men det er oftest en prøveperiode på 6 mnd i starten av stillingen man har fått. I prøveperioden er det 2 ukers oppsigelsestid. Se over kontrakten din. Skal stå alt du trenger der. Om det ikke står der så ta kontakt med HR for å få den informasjonen du er ute etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #3 Del Skrevet 21. februar Fighter83 skrev (8 minutter siden): Vanlige er 3 mnd oppsigelsestid. Men det er oftest en prøveperiode på 6 mnd i starten av stillingen man har fått. I prøveperioden er det 2 ukers oppsigelsestid. Se over kontrakten din. Skal stå alt du trenger der. Om det ikke står der så ta kontakt med HR for å få den informasjonen du er ute etter. Jeg skal forhøre meg med HR i morgen, men vil en ny kontrakt gi meg ny prøveperiode? Pleier det det sånn generelt? Jeg spør fordi jeg vurderer å si opp for en ny jobb et annet sted. Anonymkode: e1731...ccf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #4 Del Skrevet 22. februar Om det er en tilnærmet lik stilling, så skal du ikke ha ny prøvetid. Mange samme vilkår skal fremkomme, med mindre det er en endringsoppsigelse. Da mtp endring av arbeidskontrakten. Anonymkode: 0e31c...ec2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #5 Del Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Om det er en tilnærmet lik stilling, så skal du ikke ha ny prøvetid. Mange samme vilkår skal fremkomme, med mindre det er en endringsoppsigelse. Da mtp endring av arbeidskontrakten. Anonymkode: 0e31c...ec2 Det er bare en endring i at det er en høyere stilling, samme type stilling mtp arbeidsoppgaver. Anonymkode: e1731...ccf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå