Gå til innhold

Helt ærlig - er det virkelig noe man kan gjøre for å få tykkere hår?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Så har prøvd alt det kosmetiske med sjampoer og oljer, ingen varmebehandling, ingen kjemikalier. Har også prøvd vitaminer og Biotin. Har til og med prøvd PRP behandling som kostet 5000 for en gang. Behandler sa at jeg burde utføre 4 behandlinger for å få effekt, men det har jeg ikke råd til. Ingen effekt av første behandling. Prøvd Recrea uten særlig effekt. 

Medisin er jeg motvillig til, men om andre har fått positiv effekt av Minoxidil f.eks så vurderer jeg det. 

Ellers siden jeg ikke kler kort hår så er jeg åpen for extensions. 

Kvinne 42 år, genetisk tynt hår. Alltid hatt tynt hår, men ble verre etter svangerskap. 

Anonymkode: 3090e...411

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Helt ærlig? Nei.

Jeg ville kjøpt en parykk. 

Anonymkode: ffbb3...55c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så har prøvd alt det kosmetiske med sjampoer og oljer, ingen varmebehandling, ingen kjemikalier. Har også prøvd vitaminer og Biotin. Har til og med prøvd PRP behandling som kostet 5000 for en gang. Behandler sa at jeg burde utføre 4 behandlinger for å få effekt, men det har jeg ikke råd til. Ingen effekt av første behandling. Prøvd Recrea uten særlig effekt. 

Medisin er jeg motvillig til, men om andre har fått positiv effekt av Minoxidil f.eks så vurderer jeg det. 

Ellers siden jeg ikke kler kort hår så er jeg åpen for extensions. 

Kvinne 42 år, genetisk tynt hår. Alltid hatt tynt hår, men ble verre etter svangerskap. 

ikke start med Minoxidil, det slutter å virke når du slutter med den, dvs du må bruke det hverdag hele livet. I tillegg, du kan få bivirkninger som lav blodtrykk, etc..

Enkelte p-piller hjelper av og til... skjekk vitaminer og mineraler (jern spesielt) ved å ta blodprøve hos legen.

extensions er grei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingenting som funker, alt for mange blir lurt av de som prøver å tjene penger på de som sliter med hårtap 🙄

Jeg begynte ned hårdel da jeg var ca 30, da hadde jeg hatt tynt hår i ca 10 år. Nå har jeg sluttet med det og latt håret gro ut, og kjøpt meg fake hestehale! Ser veldig bra og naturlig ut 😁 Ellers er extensions et godt alternativ, men jeg har for lite hår til at det kan bli fint, festene ville synes gjennom håret. Husk at du kan få dekket flere tusen til hårerstatning hvis du går toø hudlege som diagnostiserer hårtapet og gir beskjed til nav!

Anonymkode: 90a77...3b5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ingenting som funker, alt for mange blir lurt av de som prøver å tjene penger på de som sliter med hårtap 🙄

Jeg begynte ned hårdel da jeg var ca 30, da hadde jeg hatt tynt hår i ca 10 år. Nå har jeg sluttet med det og latt håret gro ut, og kjøpt meg fake hestehale! Ser veldig bra og naturlig ut 😁 Ellers er extensions et godt alternativ, men jeg har for lite hår til at det kan bli fint, festene ville synes gjennom håret. Husk at du kan få dekket flere tusen til hårerstatning hvis du går toø hudlege som diagnostiserer hårtapet og gir beskjed til nav!

Anonymkode: 90a77...3b5

Søkt litt på det med ponytail extensions og det ser kult ut! Takk for tips. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I noen grad ja, men ikke alt fungerer for alle. Ei venninne tok Hairlux vitaminpiller og fikk ny hårvekst i genetiske viker. For meg skjedde ingenting. Jeg tok tilskudd av jern og mistet mindre hår eneste. Så sjekk at alle blodprøver er ok! Men det er mye man kan gjøre for å gi illusjonen av tykkere hår, bølger gir gjerne mer illusjon av tykkere hår. Sunt hår hjelper også, riktig klipp osv.

Personlig ville jeg prøvd denne og Minoxidil som du sier(muligens ikke i lag), og hadde det ikke hatt effekt/god nok effekt, hadde jeg nok gått for parykk. De er rimelig realistisk i dag. Det er grenser for hvor mye penger og tid man skal legge i noe som har begrenset effekt tenker jeg. Jeg holdt på i årevis med diverse hudpleie for sikkert titusenvis, mens det forsvant med laser på 10 minutter og 2000kr...

Anonymkode: 847e6...e11

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Som ab-bruker over sier, så fungerer ting for noen men ikke alle. Jeg brukte Hair Luxious For Henne gummies i flere måneder etter at jeg hadde mistet enormt mye hår, og fikk tilbake slik at frisøren min bemerket at håret var blitt svært tykt. 

Anonymkode: 0a8d1...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...