AnonymBruker Skrevet 21. februar #1 Skrevet 21. februar Ser dessverre ingen annen utvei for 4.klassingen vår. Klassemiljøet er elendig, mye uro og mobbing. Slik har det vært i alle år. Han har lite (ingen venner) vil ikke lengre på skolen. Dessverre har det eskalert siden i høst- og enda verre nå etter jul. Skolen åpner sak på sak, og avslutter de like fort. Mener klassen er en flott gjeng som er snille mot hverandre, har fortsatt tilgode å høre en forelder i klassen si det samme. Vi skal flytte til høsten (noe vi er glad for nå) har vært i dialog med ny skole, og kan få flyttet han dit ”på dagen“. Har pratet med han om det og han ønsker dette selv. Er det noen som har erfaringer rundt skolebytte grunnet mobbing? Anonymkode: 5ab4a...14f 5
AnonymBruker Skrevet 22. februar #2 Skrevet 22. februar Min søster byttet skole rundt samme alder da hun var barn pga mobbing, og det gikk kjempe bra! Hun fikk nye venner så og si med en gang. Hun byttet til privatskole, fordi vi hadde mulighet til det på den tiden. I vårt miljø ble det helt nødvendig da alle skolene i nærmiljøet har lignende problem. Hun har det mye bedre den dag i dag! Vær åpen med læreren om tilstand på forrige skole. Hvordan var det for de andre elevene i klassen? Har de også samme problemet? Anonymkode: 93960...73f
AnonymBruker Skrevet 22. februar #3 Skrevet 22. februar Kjenner til flere som har gjort det samme, fordi den opprinnelige skolen ikke har evnet å endre på problemet. For flere har det gått veldig bra. Lykke til ❤️ Anonymkode: 0d495...1e6
AnonymBruker Skrevet 22. februar #4 Skrevet 22. februar Vi byttet våres på dagen rett før skole slutt i 3 klasse. Beste valget vi noen gang gjorde. Fikk gode venner kjapt. 2 av dem vanker han enda med og 1 jobber han med i tulleg er nå 20 år. Fikk og mye mer læringsutbytte. Kunne ikke lese når han byttet skole. Løpet av de første mnd på ny skole i 4 klasse så lærte han å lese, skrive korte tekster osv. Så faglig gikk raskt opp. Anonymkode: 5d477...74c
AnonymBruker Skrevet 22. februar #5 Skrevet 22. februar Så bra han kan bytte med en gang! Jeg har ikke erfaring selv, men i min sønns klasse flyttet det en jente som hadde blitt mobbet veldig på sin gamle skole. Har gått der et år nå, og moren sier at de har fått et helt nytt barn. Anonymkode: 8f80b...e5f 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar #6 Skrevet 22. februar Har svært god erfaring med skolebytte i slikt tilfelle. Var åpen med ny skole. Barnet fikk nærmest nytt liv. Anonymkode: 1c015...51e 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar #7 Skrevet 22. februar I gjorde det for eldste barn i fjor. Midt i året i femte klasse. Var veldig åpen om utfordringene han hadde hatt på forrige skole og hadde flere møter rundt starten slik så vi hadde god kommunikasjon. Det fikk kjempebra! Vi har fått en helt nytt barn. Det jeg angrer mest på er at vi ikke gjorde det før. Anonymkode: 22735...458 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar #8 Skrevet 22. februar Tusen takk for at dere tok dere tid til å svare, nå fikk jeg håp ❤️ ts Anonymkode: 5ab4a...14f 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar #9 Skrevet 22. februar Styrkeklem til deg TS ❤️ Anonymkode: 9863b...698
AnonymBruker Skrevet 22. februar #10 Skrevet 22. februar Byttet til en liten privatskole, og det gikk veldig bra. Anonymkode: de5c7...513
AnonymBruker Skrevet 23. februar #11 Skrevet 23. februar Ja vi gjorde det, og det er en ting som jeg aldri kan få sagt mange nok ganger; Ta kontakt med ny skole innen byttet, så de er klar over at de mottar et barn som har opplevd mobbing. Da kan de planlegge dette klokt og tilrettelegge for at det ikke skjer også på ny skole. Gjør man ikke dette er faren stor for at nissen følger med på lasset, siden barn som har opplevd mobbing er ekstra sårbare, og det kan fanges opp. Det gir fort repeat om ny skole ikke får planlagt godt. Anonymkode: 3bcdb...c88 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå