Gentleman59 Skrevet 19. mars #161 Del Skrevet 19. mars Ab_naturals skrev (3 minutter siden): Jeg derimot satt pris på forklaringen din, har ikke sett på det på den måten før, så takk for fakta 👍 Takk, hvis du eller jeg skal redde livet til makkeren vår så må vi vite at hvis vi stikker hånden ned i en bestemt lomme så er enkeltmannspakken i den lommen, vi vet at turniké er på ett sted i vesten til makker, vi vet hvor makker har tørre klær. Vi vet. Vi vet fordi vi har drill på hvor utstyret er. Det handler om å redde liv - og det begynner i skapet. 7 1 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 19. mars #162 Del Skrevet 19. mars (endret) Gentleman59 skrev (14 timer siden): Dette med skaporden skjønner de ikke. Det handler om å ha orden. Alle på laget skal vite hvor alt er og det lærer man på rom. Og man viderefører det i felt. Alle har det samme i samme hylle, lomme, sekkelomme, sekk, bag og så videre. Da vet du hvor makkers tørre sokker er når makker er nede for telling og kan hjelpe, selv om det er bekmørkt. Da vet du hvor turniké er, da vet du hvor alt er på makkerens vest og i makkerens pakning. Det hele begynner i skapet. Nettopp! 👍🏼 Reagerte på at Elvestad sa ( som har vært i militæret før) at «sånn er det bare , helt teit liksom , men det bare er sånn. Vi må bare godta det». Ikke helt riktig sitert, men budskapet var slik. Han burde jo vite årsaken og heller gi en forklaring- slik @Gentleman59 gjorde. Endret 20. mars av Zenhouse Tillegg. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen19 Skrevet 21. mars #163 Del Skrevet 21. mars Gentleman59 skrev (På 19.3.2025 den 21.24): Dette med skaporden skjønner de ikke. Det handler om å ha orden. Alle på laget skal vite hvor alt er og det lærer man på rom. Og man viderefører det i felt. Alle har det samme i samme hylle, lomme, sekkelomme, sekk, bag og så videre. Da vet du hvor makkers tørre sokker er når makker er nede for telling og kan hjelpe, selv om det er bekmørkt. Da vet du hvor turniké er, da vet du hvor alt er på makkerens vest og i makkerens pakning. Det hele begynner i skapet. Veldig interessant å lese, og noe jeg aldri har tenkt over før, jeg har bare tenkt at det handler om å ha god moral. Det du sier gir veldig mening. 5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 22. mars #164 Del Skrevet 22. mars Sett dagens episoder. Er det mulig? De unnlot å snakke om cbe men de 3 andre drøftet de. Og mindre hudpleie og mer gulvvask, ja den burde hun ta til seg. Nok en gang anonym. Kjedelig program. Det skjer ingenting. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donatello Skrevet 22. mars #165 Del Skrevet 22. mars Xstrella skrev (1 time siden): Sett dagens episoder. Er det mulig? De unnlot å snakke om cbe men de 3 andre drøftet de. Og mindre hudpleie og mer gulvvask, ja den burde hun ta til seg. Nok en gang anonym. Kjedelig program. Det skjer ingenting. Kanskje hun har en egen klausul i kontrakten sin? Mener det var en annen deltager i en tidligere sesong som nevnte noe om at vedk. hadde kontraktfestet hendelser som ikke kunne vises.. Merkelig at hun ble skjermet i diskusjonen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 22. mars #166 Del Skrevet 22. mars Spoiler Ufattelig deilig at Homlung er ute. Kjære Jesus ass, særring, jeg blir ikke klok på den dama… 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet søndag kl 11:50 #167 Del Skrevet søndag kl 11:50 Homlung, altså når du satser 56 av 100 soldater i første runde.. Da fortjener du å ryke ut. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemor_Meg Skrevet søndag kl 11:54 #168 Del Skrevet søndag kl 11:54 (endret) Jeg syntes det var interessant at befalet, etter at de visste at Homlung og Trettebergstuen skulle i dimmekamp, sa at de håpet Trettebergstuen ble med videre fordi hun hadde så stort utbytte av oppholdet. Endret søndag kl 11:56 av Lillemor_Meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet søndag kl 12:25 #169 Del Skrevet søndag kl 12:25 Lillemor_Meg skrev (30 minutter siden): Jeg syntes det var interessant at befalet, etter at de visste at Homlung og Trettebergstuen skulle i dimmekamp, sa at de håpet Trettebergstuen ble med videre fordi hun hadde så stort utbytte av oppholdet. Og valgte øvelse deretter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet søndag kl 12:46 #170 Del Skrevet søndag kl 12:46 Lillemor_Meg skrev (51 minutter siden): Jeg syntes det var interessant at befalet, etter at de visste at Homlung og Trettebergstuen skulle i dimmekamp, sa at de håpet Trettebergstuen ble med videre fordi hun hadde så stort utbytte av oppholdet. Det var jo før, det var da det fortsatt var 4 klare kandidater? Eller missa jeg noe her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemor_Meg Skrevet søndag kl 12:52 #171 Del Skrevet søndag kl 12:52 (endret) Nowayback skrev (59 minutter siden): Og valgte øvelse deretter? Nei, det tror jeg ikke. Jeg tror bare kommentaren kom fordi de hadde sett seg lei av Homlungs rot og manglende evne til å innordne seg. Ninaen skrev (38 minutter siden): Det var jo før, det var da det fortsatt var 4 klare kandidater? Eller missa jeg noe her. De nevnte Skolmen også, men det var etter konkurransen, så de visste hvem som skulle i dimmekamp. Endret søndag kl 13:25 av Lillemor_Meg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_Maddie_ Skrevet søndag kl 13:17 #172 Del Skrevet søndag kl 13:17 Lillemor_Meg skrev (3 minutter siden): Nei, det tror jeg ikke. Jeg tror bare at de hadde sett seg lei av Homlungs rot og manglende evne til å innordne seg. De nevnte Skolmen også, men det var etter konkurransen, så de visste hvem som skulle i dimmekamp. Skolmen var de jo imponert over for hun klaget ikke over sine hovne og betente knær. Homlung hadde virkelig utrolig liten evne til å ta til seg lærdom og tror faktisk hennes bruk av sovemidler kan være koblet til det. I starten hadde både Stavang og Snildalsli utfordringer med å tilpasse seg og brukte (litt barnslig) humor som strategi. De har i stor grad lagt tullet fra seg. Homlung derimot, gjør seg så stakkarslig og klager. Bare se hvordan hun oppfattes i dimmekamp med hjelmen på tjohei og gapende munn. Konkurransen som ble brukt i sesongene med Stordalen mot Nereng. Rotan mot Hofset, Brandstorp mot Tjora så ble nok ikke valgt ut for å favorisere en. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linazer Skrevet søndag kl 14:41 #173 Del Skrevet søndag kl 14:41 Jeg legger merke til at CBE får ganske lite skjermtid. Til tross for at hun stort sett klarer seg bra i de ulike øvelsene. Er hun litt "kjedelig"? Byr lite på seg selv kanskje? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_Maddie_ Skrevet søndag kl 17:34 #174 Del Skrevet søndag kl 17:34 Linazer skrev (2 timer siden): Jeg legger merke til at CBE får ganske lite skjermtid. Til tross for at hun stort sett klarer seg bra i de ulike øvelsene. Er hun litt "kjedelig"? Byr lite på seg selv kanskje? Vi får se de «vanskelige» eller de som tar plass. Skolmen hadde fått 0 skjermtid uten kneproblem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyface Skrevet søndag kl 18:41 #175 Del Skrevet søndag kl 18:41 Linazer skrev (3 timer siden): Jeg legger merke til at CBE får ganske lite skjermtid. Til tross for at hun stort sett klarer seg bra i de ulike øvelsene. Er hun litt "kjedelig"? Byr lite på seg selv kanskje? I mine øyne er hun hvertfall kjedelig. Lite skjermtid hittil kan muligens også tyde på at hun kommer ganske langt, hvis de ikke prioriterer henne så mye nå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet mandag kl 09:27 #176 Del Skrevet mandag kl 09:27 Det har vært mye av Trettebergstuen, Thoresen og Elvestad hittil, og lite av alle de andre. Særlig Berg, Skolmen, Bajwa og Torjussen ser man veldig lite til. Bajwa og Torjussen glemmer man tidvis er der inne. Løypa i siste episode synes jeg var bra. Det var visstnok en lagoppgave, men elementene med personlige poengtap og lagmessige konsekvenser var et stort pluss. Er bare forundret over at deltakerne ikke tok seg bedre tid når de skøt på blink. Noen sekunder ekstra for å sikte kunne spart de for et minuspoeng og en hel strafferunde. Snildalsli vokser bare mer og mer på meg for hver episode. Han har jo blitt en habil soldat med usedvanlig godt humør. Men det er fint å få ut deltakere som virker lite egnet. Mamow og Heimly sist, og nå Homlung. Jeg er ikke særlig tilhenger av Trettebergstuen, men jeg ville heller ha henne med videre enn Homlung. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet mandag kl 15:47 #177 Del Skrevet mandag kl 15:47 Ctrl skrev (6 timer siden): Det har vært mye av Trettebergstuen, Thoresen og Elvestad hittil, og lite av alle de andre. Særlig Berg, Skolmen, Bajwa og Torjussen ser man veldig lite til. Bajwa og Torjussen glemmer man tidvis er der inne. Løypa i siste episode synes jeg var bra. Det var visstnok en lagoppgave, men elementene med personlige poengtap og lagmessige konsekvenser var et stort pluss. Er bare forundret over at deltakerne ikke tok seg bedre tid når de skøt på blink. Noen sekunder ekstra for å sikte kunne spart de for et minuspoeng og en hel strafferunde. Snildalsli vokser bare mer og mer på meg for hver episode. Han har jo blitt en habil soldat med usedvanlig godt humør. Men det er fint å få ut deltakere som virker lite egnet. Mamow og Heimly sist, og nå Homlung. Jeg er ikke særlig tilhenger av Trettebergstuen, men jeg ville heller ha henne med videre enn Homlung. Thoresen og Elvestad lager bra TV, det er nok derfor de også får mer tid. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_Maddie_ Skrevet onsdag kl 11:12 #178 Del Skrevet onsdag kl 11:12 Spoiler Begynte å se på dagens episode. Ga opp, tåpelig med revy. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sciurus Skrevet onsdag kl 12:10 #179 Del Skrevet onsdag kl 12:10 Tråden er ryddet for brukerdebatt og avsporinger. Sciurus, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet onsdag kl 16:28 #180 Del Skrevet onsdag kl 16:28 _Maddie_ skrev (5 timer siden): Skjul innhold Begynte å se på dagens episode. Ga opp, tåpelig med revy. Spoiler Jeg likte den, men tenker litt hvorfor revy. De var flinke og Obersten ble rørt. Her fikk alle kjenne på mestring og det er bra. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå