Gå til innhold

Kompani Lauritzen - Sesong 6 - TV2 - Ingen spoiling

Perine

Anbefalte innlegg

Osten skrev (24 minutter siden):

Mamow ble virkelig brutt ned i rekruttperioden. Da han gråt da han sa hvor takknemlig han var over at folk hjalp han så syntes jeg synd på han. Jeg ønsket å se mer av Ahmed, men sånn er det. Respekt for at han ikke ga opp, selv om han var dypt nede i kjelleren

Mamow virker som en bra fyr utfri hva jeg har sett fra andre steder og. Men den rekruttperioden var nok ikke helt for han. 

Babyface skrev (11 minutter siden):

Hun var jo ikke akkurat støttende på en god måte. Sur megge. Stor forskjell å be en sytepave som Heimly ta seg sammen, som Trettebergstuen gjorde, og å trykke ned en fyr som spyr og nesten besvimer og som har presset seg masse. Mulig jeg blander par, fulgte ikke så godt med akkurat da, men det var vel dette paret hvor han påpekte at hun fikk ta en ekstra sekk hvis hun skulle kjefte når han bærte mest. Hun tilbød ikke frivillig å bære mer.  Synd hun gikk videre i dag, etter min mening hadde Alsos fortjent det mer.

Hun er og en god del eldre enn han, så de forventet kanskje mer modenhet fra henne. 

--

Syns forøvrig Caroline har klart seg ganske bra. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig i at Berg klarer seg bra, hun er i ganske god form. Synes kanskje hun er litt småfrekk i kommentarene til makkeren innimellom, driter han litt ut. Men forstår godt at det er lite givende å få den makkeren som er i desidert dårligst form når du selv er i langt bedre form. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt tydelig at lista for norm +/- er ulik for alle.  Hadde Berg hatt «normal» partner og inne forvirret yfysisk lite barn og hatt litt mer samme forutsetninger med lag som Elvestad så kunne hun faktisk kommet bedre unna.  Kravene til Holmung er ikke akkurat høye.  

Synes de som røk var greit på alle unntatt Alsos, ville heller hatt ut Holmung. 

Kjenner jeg har irritasjon over flere av deltagerne og forstår at de blir irriterte på hverandre. Trettebergstuen og altfor stor tro på seg selv, har overvurdert seg selv flere ganger og har ikke så hyggelig tone. Snildalsli for å være barnslig, Thoresen for null hjerne og mas når det ikke er fysikk. Holmung for ikke følger med og er masete.  

Torjussen og Bajwa samt Skolmen er så anonyme at jeg knapt får inntrykk av de, gjør lite irriterende ting. 

Elvestad har jo vist i andre program at han takler å være utendørs og være på lag og har fordelen å ha vært i forsvaret - for 30 år siden. Han bruker jo kunnskap og klarer å være passe hyggelig. Stavang er grei nok når hun ikke bruker for mye humor for å skjule svakheter. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyface skrev (36 minutter siden):

Ingen selvfølge at man trener utholdenhet og kondisjon om man driver med styrketrening. 

Poenget er at både de selv og mange andre anser dem for å være blant de sterkeste fordi de ser fit ut og kan løfte tungt som i «styrke på apparat», men så glemmer man nettopp at det å være trent og sterk er mer enn å kunne løfte tungt inne på et treningssenter eller løpe på ei mølle😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyface skrev (2 timer siden):

Prøver du å være morsom?

Takk, jeg blir så forbanna sint og oppgitt av enkelte  her og inne og sine utsang!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig positivt inntrykk av Caroline Berg. Er rett og slett imponert over at hun holdt ut sammen med han makkeren sin Mamow. For en tålmodighet hun har, jeg hadde nok klikket😫 I tillegg bærer hun alle sekkene til slutt. Og klarer å holde seg blid. Skjønner godt at hun ble sliten, hun imponerer meg. 

Blir ikke mennene flaue når de må gi over ekstra last til damene? Hvor er de ekte mannfolka?😬

Snildalsli er herlig, for en positiv type. Håper han kommer langt. 

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CBE overrasker meg skikkelig positivt. Pluss til henne. 

Mamow er kanskje blant dem som virkelig kunne trengt et lenger opphold, så synd han ikke gikk videre. Har en følelse av at det hadde mer med vilje å gjøre enn evne til å henge i den stokken. 

Også positivt overrasket over Heimly, av alle. Det lot til at han kjente endel på at «dette har jeg faktisk godt av», nettopp fordi han lett blir så sutrete når ting er ubehagelig. 

Alsos er jo bare helskjønn, og jeg tror at hennes tilstedeværelse ville vært til gagn for både deltakere og seere. 

Blant de som måtte være med i utslag, hadde jeg faktisk håpet Homlung skulle ryke. Makan til uempatisk oppførsel opp den fjellsia er vel sjelden sett, om noen gang, i KL. «Meg, meg, meg, du er treg, så jeg taper» mens makkeren står der og knapt vet hva han heter. Og så hadde han nerver til å be henne ta en ekstra sandsekk, hun som var ti meter foran og dermed måtte gå de ti meterne om igjen? Ikke mye støtte der! 
Synd de ikke viste klippet fra MF på henne. 

Trettebergstuen har for meg alltid fremstått som ei megge, men jeg tror nok også hun er et skikkelig rivjern. Kanhende hun fortjener å komme ganske langt. 

Morten Thoresen er for meg en skikkelig favoritt. Det er han egentlig i alt han er med i. Jeg har bare skikkelig sansen for typen som virker litt «enkel», men som likevel er en sånn fyr du enkelt og greit vil ha med fordi han er en skikkelig lagspiller uten den der «meg først»-holdninga. 

At kvinnene igjen er de som drar på opp bratthenga og får med seg mannfolka er ikke noen overraskelse.
Kvinner er jo fra naturens side fysisk sett noe svakere enn menn, men vi har gjerne en helt annen forbrenning, mentalitet og utholdenhet enn kæra, hvilket gjør at vi ofte holder ut lenger.
Vi er rett og slett ofte laget litt seigere, og kan gå lenger på reservetanken. 
Det har altså lite med «ekte mannfolk» å gjøre. 

Jeg gleder meg til fortsettelsen, selvom det er mye av det samme som tidligere KL. Faktisk det eneste realityprogrammet utenom «Forræder» som jeg gidder å se på uten å fikle med andre ting samtidig. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper de over baklengsstup denne sesongen? Det er omtrent det eneste som er gøy å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol79 skrev (Akkurat nå):

Hopper de over baklengsstup denne sesongen? Det er omtrent det eneste som er gøy å se på.

Håper ikke det. Kommer nok i de neste episodene. 3 stk hoppet synkront i andre sesonger, så kanskje de skal det?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ha Alsos tilbake, og patetiske Homlung UT! Snildalsli er favoritten min, herlig type❤️

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huttetutt skrev (8 timer siden):

Vil ha Alsos tilbake, og patetiske Homlung UT! Snildalsli er favoritten min, herlig type❤️

Ja, jeg liker han bedre og bedre. Synes han var fjollete til å begynne og tenkte han var for umoden til å være der, men han viser seg jo å ta alle utfordringer på strak arm med positiv innstilling. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kjedelig at Alsos røk ut. Ble faktisk oppgitt av det. 

Men veldig deilig at Heimly nå er ute. Uinteressant type. 

Og det føltes veldig rett at Mamow måtte reise hjem.

Ellers har jeg Skolmen og overraskende nok Snildalsli som to små favoritter. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol79 skrev (På 16.3.2025 den 20.01):

Vil gjerne se om cbe klarer den. Har sett dagens episode. Tja, ok episode men flere blir anonyme.

Siterte visst to ganger, beklager. 😅

Endret av Xstrella
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spoiler

Snildalsli imponerer. Og Maria gjør seg godt i dette konseptet nå, akkurat som i 71 grader nord. Hun er et hundre ganger bedre forbilde enn mange av de andre komikerne og influenserne. Humlong klarer fader meg å være obsternasig i dag også. Hun irriterer meg stadig mer. Elvestad kommer godt ut, som forventa. Skolmen overrasker positivt. Håper Homlung ryker i neste dimmekamp.

Fikk for øvrig vondt inni meg av Thoresen på slutten der, kjenner meg så godt igjen på det å forstå ting. Skjønner at for andre ser det ut som bagatell og suck it up, og ja man må øve på det mtp å funke i verden, men det behovet der er ganske typisk for klassisk adhd, så fikk bare så vondt av ham. Fordi det blir så ofte misforstått som manglende vilje til å akseptere, når det bare er at hjernen ikke greier å prosessere fordi den ikke forstår. Og som voksen er det enda mindre forståelse for det der, 

• Liker 7
  • Hjerte 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det kommer noe de kan vokse på. Mestring. Vil se mer av det. Til nå er det pusing og kos. De skal jo bli den beste versjonen av seg selv. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med skaporden skjønner de ikke. Det handler om å ha orden. Alle på laget skal vite hvor alt er og det lærer man på rom. Og man viderefører det i felt. Alle har det samme i samme hylle, lomme, sekkelomme, sekk, bag og så videre. Da vet du hvor makkers tørre sokker er når makker er nede for telling og kan hjelpe, selv om det er bekmørkt. Da vet du hvor turniké er, da vet du hvor alt er på makkerens vest og i makkerens pakning. Det hele begynner i skapet. 

• Liker 20
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trist at Christel røk. Mente at Homolog ikke fortjener å være der.

Endret av shab
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gentleman59 skrev (38 minutter siden):

Dette med skaporden skjønner de ikke. Det handler om å ha orden. Alle på laget skal vite hvor alt er og det lærer man på rom. Og man viderefører det i felt. Alle har det samme i samme hylle, lomme, sekkelomme, sekk, bag og så videre. Da vet du hvor makkers tørre sokker er når makker er nede for telling og kan hjelpe, selv om det er bekmørkt. Da vet du hvor turniké er, da vet du hvor alt er på makkerens vest og i makkerens pakning. Det hele begynner i skapet. 

Mansplaining. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyface skrev (5 minutter siden):

Mansplaining. 

Hvis Mansplaining er å beskrive fakta, så har du rett. 
Hvis du mener jeg tar feil så forklar det i klart språk uten å bruke tilfeldige ord. 
Hvis det er nedlatende å forklare fakta så har du et problem i dialoger. 
Mvh M65

Endret av Gentleman59
  • Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gentleman59 skrev (7 minutter siden):

Hvis Mansplaining er å beskrive fakta, så har du rett. 
Hvis du mener jeg tar feil så forklar det i klart språk uten å bruke tilfeldige ord. 
Hvis det er nedlatende å forklare fakta så har du et problem i dialoger. 
Mvh M65

Jeg derimot satt pris på forklaringen din, har ikke sett på det på den måten før, så takk for fakta 👍

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...