Gå til innhold

Kompani Lauritzen - Sesong 6 - TV2 - Ingen spoiling

Perine

Anbefalte innlegg

Xstrella skrev (På 4.3.2025 den 13.01):

Er konseptet litt kjedelig? Er mye det samme. Ser gamle episoder og synes det begynner å bli litt kjedelig. 

Jeg tror ikke jeg har fullført en hel sesong, siden sesong 2? Starter på alle sesongene, så mister jeg interessen etterhvert som sesongen fortsetter. I årets sesong syns jeg derimot at det er med en del interessante mennesker, blir de med en stund kan det hende jeg klarer å følge med til slutten. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ctrl skrev (På 9.3.2025 den 13.13):

Denne Per Heimly får jeg bare ikke til å like. Håper han ryker ut snart. Synes han virker litt malplassert i casten også. 

Syns han er en dårlig lagspiller. Fikk samme inntrykk av han på 71 grader nord da han deltok der. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (På 9.3.2025 den 13.13):

Denne Per Heimly får jeg bare ikke til å like. Håper han ryker ut snart. Synes han virker litt malplassert i casten også. 
Trettebergstuen er heller ikke min kopp te. Så litt ironisk at de to gikk litt i tottene på hverandre.

Jeg har heller ikke helt sansen for Heimly, men Trettebergstuen har jeg fått helt i vranga, ironisk nok blant annet på grunn av den nedlatende og arrogante oppførselen hun har mot  Heimly.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bekrefte at jeg allerede har gått lei, klarte bare å se halve episoden som kom på lørdag.. er visse «avsnitt» som blir altfor langtekkelige, så er det mye som bare blir det samme som i de tidligere sesongene, så det føles som å se en reprise. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at det ikke bare er meg som reagerte på oppførselen til Trettebergstuen mot Per Heimly. "Vi må lære Per å bære". Utrolig nedlatende.

• Liker 17
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff det så ikke godt ut når Morten fikk den hjelmen i hodet. Den kunne jeg nesten føle😬

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trettbergstuen var nedlatende mot Heimly ja, samtidig vet jeg ikke om jeg hadde vært noe bedre der. For en sutrekopp han var der... 

og CBE i dykkeøvelsen.. forsøker ikke engang.. mens de som i grunn er livredde for vann forsøker, og lykkes her.  Synes litt synd på Gruer her da. Så kjapp.. også greier han ikke å lese riktig. Vet ikke om det stemmer at han har dysleksi eller ikke men.

Blir spennende å se hvordan de som trakk seg fra dykkerøvelsen gjør det i baklengsstup. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pasha skrev (2 timer siden):

Trettbergstuen var nedlatende mot Heimly ja, samtidig vet jeg ikke om jeg hadde vært noe bedre der. For en sutrekopp han var der... 

Hun var akkurat like nedlatende mot ham forrige uke, under planleggingsmøtet der hun hun skulle lede oppdraget med å hente avhopperen.  Da var det fordi han ble litt ivrig med å komme med forslag til hvordan de kunne løse deler av oppdraget.  
Også da ble han raskt satt på plass på en veldig kort og nedlatende måte, og han ble regelrett avfeid hver gang han prøvde å si noe.

Jeg vet ikke om det er noen forhistorie mellom de to?  Det kan nesten virke slik, for jeg har ikke sett at hun er like respektløs mot andre.

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor_Meg skrev (1 minutt siden):

Hun var akkurat like nedlatende mot ham forrige uke, under planleggingsmøtet der hun hun skulle lede oppdraget med å hente avhopperen.  Da var det fordi han ble litt ivrig med å komme med forslag til hvordan de kunne løse deler av oppdraget.  
Også da ble han raskt satt på plass på en veldig kort og nedlatende måte, og han ble regelrett avfeid hver gang han prøvde å si noe.

Jeg vet ikke om det er noen forhistorie mellom de to?  Det kan nesten virke slik, for jeg har ikke sett at hun er like respektløs mot andre.

Hun er en typisk mobber som ser seg ut et offer som hun kan klare med.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagerer også på Trettebergstuen. Ser jo at Per prøver. Ble ikke direkte overrasket over hennes oppførsel, men at Elvestad hang seg på overrasket meg. Hadde ikke forventet det av ham. Det der er mobbing.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pasha skrev (På 1.3.2025 den 20.40):

virker denne gjengen mer ubrukelig enn på lenge? tenker på oppstilling om morgenen blant annet. pleier Fenrik å være så oppgitt?

Det la jeg merke til også. Finnes ikke disiplin i dem.

Endret av Adrenalina1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi oppfatter tydeligvis ulikt. Jeg synes det er helt på sin plass at Trettebergstuen sier i fra til Heimly. Han sutrer, prøver å snike seg unna og tror selv han har det verre enn de andre. Hun er gammel nok til å tørre å si i fra, jeg vil tro at flere av de yngre synes det er vanskelig å sette på plass en eldre mann. Noen MÅ si i fra. Litt typisk at når en kvinne sier i fra, oppfattes hun som en bitch og en mobber.🙄

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyface skrev (3 minutter siden):

Vi oppfatter tydeligvis ulikt. Jeg synes det er helt på sin plass at Trettebergstuen sier i fra til Heimly. Han sutrer, prøver å snike seg unna og tror selv han har det verre enn de andre. Hun er gammel nok til å tørre å si i fra, jeg vil tro at flere av de yngre synes det er vanskelig å sette på plass en eldre mann. Noen MÅ si i fra. Litt typisk at når en kvinne sier i fra, oppfattes hun som en bitch og en mobber.🙄

Greit å si fra, men å si fra på den måten og så mange ganger er ikke greit. Det går an å ta en litt annen tone. Da blir det hakking.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Babyface skrev (11 minutter siden):

Jeg synes også det er på sin plass at hun sier i fra, men det er den nedlatende og respektløse måten hun sier i fra på jeg ikke liker.

Og hun sier det ikke bare en gang heller, men hele tiden, til og med når han bar like tungt som resten måtte hun kommentere ham.

Jeg har som sagt ikke sansen for Heimly, men jeg synes ikke han fortjener en slik behandling av den grunn.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (2 timer siden):

Reagerer også på Trettebergstuen. Ser jo at Per prøver. Ble ikke direkte overrasket over hennes oppførsel, men at Elvestad hang seg på overrasket meg. Hadde ikke forventet det av ham. Det der er mobbing.

Prøver? han prøvde da virkelig ikke å bære den stokken. Kom i stedet med alle mulige unnskyldninger for at det ikke gikk. 

Jeg har ellers blitt positivt overrasket over Heimly så langt (lave forventinger skal sies), men hans innsats med tannpirkeren fortjente at noen satt han på plass. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyface skrev (3 timer siden):

Han har det kanskje verre enn de andre. Eldst, overvektig og ikke i særlig god form. Og liten av vekst som gjorde det vanskelig å ha stokken på skuldrene.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man ser vel i et klipp for neste episode at hun Trettebergstuen kjefter på han der Gruer også? Eller man hører det i et klipp? Syns det er greit å si fra, men kan oppleves som at det er en veldig dårlig kjemi mellom henne og Heimly.

Syns Maria Stavang kom godt ut av det denne episoden. Man ser en litt annen side en bare komiker Maria. Og kan tenke meg at den følelsen når de skal bære hverandre sannsynligvis er ganske kjip og sikkert noe hun har kjent på før. 

Liker og Mamow selv om han kanskje ikke er den som kommer til å nå lengt her. Han har hvertfall et godt vesen.

Ellers så skjønner jeg godt alle som ikke klarte å dykke. Jeg klarer heller ikke dykke under vann uten å holde meg for nesa. Og etter tidlig opp, ingen mat og allerede tung dag hadde jeg sikkert knukket for lengst. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ludovica- skrev (1 time siden):

Man ser vel i et klipp for neste episode at hun Trettebergstuen kjefter på han der Gruer også? Eller man hører det i et klipp? Syns det er greit å si fra, men kan oppleves som at det er en veldig dårlig kjemi mellom henne og Heimly.

Syns Maria Stavang kom godt ut av det denne episoden. Man ser en litt annen side en bare komiker Maria. Og kan tenke meg at den følelsen når de skal bære hverandre sannsynligvis er ganske kjip og sikkert noe hun har kjent på før. 

Liker og Mamow selv om han kanskje ikke er den som kommer til å nå lengt her. Han har hvertfall et godt vesen.

Ellers så skjønner jeg godt alle som ikke klarte å dykke. Jeg klarer heller ikke dykke under vann uten å holde meg for nesa. Og etter tidlig opp, ingen mat og allerede tung dag hadde jeg sikkert knukket for lengst. 

Alltid likt Maria, at hun er så lite selvhøytidelig. Samtidig også vært tydelig at humor=forsvar og. Og er jo det hun ble utfordret på, og ironisk nok da gikk i forsvar på. Men synes hun er en av dem som nå virkelig ser ut til å gå inn i dette. Og den episoden med bæringa…det må ha vært veldig kjipt. Var så godt å se/høre hvordan Bawja håndterte det. Særlig da hun sa «jeg veier 90 kg» og han svarte «det går bra, jeg tar 120 kg i markløft» eller noe sånt. Og så bar jo hun ham for f…han veie jo ikke 60 kg selv om han er fit liksom.  
Synes faktisk det var helt greit at Tretteberstuen sa fra til Heimly, det var jo åpenbart at flere var irritert. Og jada, Tone og alt det der, men toleransevinduet er vel ikke akkurat det bredeste på en sånn marsj. Synes for øvrig ikke det aurtomatisk er noen unnskyldning at han er lavere, se på Morten (jada, han har en annen fysikk, men poenget er høyden). Skjønner at ikke alt er enkelt for Heimly heller, men han har vel og et mønster (71 grader nord), og er i alle fall fortjent at han havna under streken nå.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trettebergstuen har jeg mistet helt sansen for. Mobbete oppførsel fra henne. Det er noe med måten hun sier ifra på, måten hun tar seg friheten til å snakke så nedlatende og trykke andre ned på. Hva i helvete? Fikk litt vondt av Per faktisk, han sleit jo helt åpenbart. Er ikke poenget at de skal hjelpe hverandre, støtte og motivere? Det Trettebergstuen drev med var jo det totalt motsatte. For en kjerring. 

Det var jo også hennes feil at hjelmen havnet i hodet på Morten, men beklaget hun seg? Greit nok at det ikke var med vilje, men den arrogante oppførselen hennes begynner å irritere meg noe grundig nå. Hvem tror hun at hun er? Håper hun selv sliter litt etterhvert, og at de andre totalt avviser henne slik hun gjør. 

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kikio skrev (51 minutter siden):

Trettebergstuen har jeg mistet helt sansen for. Mobbete oppførsel fra henne. Det er noe med måten hun sier ifra på, måten hun tar seg friheten til å snakke så nedlatende og trykke andre ned på. Hva i helvete? Fikk litt vondt av Per faktisk, han sleit jo helt åpenbart. Er ikke poenget at de skal hjelpe hverandre, støtte og motivere? Det Trettebergstuen drev med var jo det totalt motsatte. For en kjerring. 

Det var jo også hennes feil at hjelmen havnet i hodet på Morten, men beklaget hun seg? Greit nok at det ikke var med vilje, men den arrogante oppførselen hennes begynner å irritere meg noe grundig nå. Hvem tror hun at hun er? Håper hun selv sliter litt etterhvert, og at de andre totalt avviser henne slik hun gjør. 

Her så vi ikke hele situasjonen, og det ble mer fokus på Morten sin reaksjon. Så hun kan fint ha sagt unnskyld. Hun var rask med å spørre «gikk det greit?» ihvertfall og prøvde å ta han i mot når han gikk bakover. Så akkurat den synes jeg ikke hun skal få pes for! 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...